یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن استفاده از قالب کمر بندی کیک پزی

عکس, فوت و فن استفاده از قالب کمر بندی کیک پزی

یکی از راه های ساده کردن پختن کیک استفاده از قالب کمربندی کیک پزی است. شما می توانید در این قالبها به جز کیک انواع پیتزا ، پاستا و کیک گوشت را درست کنید.

برای استفاده از قالب:

قالب را باز کنید.کف قالب را خارج کنید.قالب را وارونه کنید.روی کف قالب یک تکه کاغذ روغنی قرار دهید. میتوانید کاغذ را دو لایه بیاندازید.دیواره قالب را روی کاغذ روغنی گذاشته و قالب را ببندید.بعد از بستن کمربند کاغذ را مقداری کشیده تا صاف شود.
مایه کیک را در قالب میریزیم.بعد از سرد شدن کیک قالب را باز می کنیم.

قبل از این که مواد را داخل آن بریزید، اول باید کمربند ها و قطعات مختلف را به یکدیگر به خوبی چفت کرده باشید.

اگر کناره ها یا بیس این قالب از یکدیگر جدا هستند، حتماً آن را روی یک سطح مسطح قرار دهید و رینگ های اطراف را ببندید.
قبل از ریختن مواد، دوباره یک بار دیگر قفل ها را چک کنید و به پایه و بیس قالب فشار بیاورید تا مطمئن شوید که کاملا سفت بسته شده است.می توانید به جای کاغذ روغنی از فویل هم استفاده کنید که البته پوشش دادن کیک با فویل ، کار سخت تری است. حتماً فویل را به اندازه کیک برش دهید و کناره ها را بپوشانید.

برای جدا کردن راحت کیک از قالب باید:

این قالب ها را کمی چرب کنید و از کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید. بعضی از قالب های کیکی حالت چسبندگی ندارند اما همیشه هم اینگونه نیست پس ریسک نکنید. می توانید از کسانی که از برند قالب شما استفاده کرده اند، سوال کنید تا از چسبندگی آن مطمئن شوید.
قبل از باز کردن قالب برای بیرون درآوردن کیک، به دقت یک چاقوی نازک در اطراف و کناره های ماهتابه و قالب بگیرید و به آرامی آن را باز کنید و هنگام انجام این کار، کناره ها را بررسی کنید. همچنین می توانید یک حوله بردارید. مقدار کمی اسپری مخصوص آشپزی را روی آن اسپری کنید و در اطراف قالب بکشید.

آیا می توان به جای قالب معمولی کیک، از این قالب ها استفاده کرد؟
قالب ها به جای قالب های معمولی هم استفاده می شوند اما باید روش کار آن ها را بلد باشید. همچنین برای کیک های نازک گزینه مناسبی نیستند و ارتفاع و عمق زیاد قالب ممکن است که روی نتیجه نهایی کار شما اثر بگذارد.

معمولاً این قالب ها چه سایزی دارند؟
معمولاً این قالب ها با سایز های ۴, ۶, ۷, ۸, ۹ یا ۱۰ در دسترس قرار می گیرند. همچنین انواع گرد، مربعی و حتی انواع سیلیکونی هم در دسترس هستند که می توانید آن ها را به صورت جداگانه یا به صورت ست خریداری کنید.

آیا این نوع قالب، نشتی هم دارد؟
تقریباً همه قالب های کیکی نشتی دارند و بعضی از این نشتی ها بیشتر از دیگری هستند. البته بسیاری از آنها با تضمین نشتی نداشتن، فروخته می شوند اما اگر چیز کیک به مدت یک ساعت داخل اجاق گاز روی یک سطح آب قرار بگیرد، احتمالاً مقداری آب داخل قالب فرو می رود. برای اینکه آب داخل قالب نرود مقدار کمی فویل در اطراف قالب گذارید و مراقب باشید که سطح آب از فویل بالاتر نزند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر