یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن ذرت مکزیکی با بلال تازه

عکس, فوت و فن ذرت مکزیکی با بلال تازه

ابتدا سر و ته بلال‌ها را بزنید و هر کدام را به سه قسمت تقسیم کنید. (البته می‌توانید به صورت برش نخورده نیز طبخ کنید. سپس در یک قابلمه قرار دهید و با آب و نمک و مقداری فلفل اجازه دهید تا کاملا بپزد و نرم شود. برای ذرت آب‌پز بهتر است از بلال‌های تازه که اصطلاع به آنها بلال شیر می‌گویند استفاده کنید.

۲. وقتی که بلال‌ها پخته شد، در یک ماهیتابه کره و مقداری روغن را ذوب کنید و بلال‌ها را در آن تفت دهید. در همین میان ادویه‌ها و آبلیمو را به آن اضافه کنید و زمانی که کاملا مغزپخت شد، آماده خوردن است. خوب تفت خوردن بلال‌های پخته شده با کره، لیمو، آویشن و سایر موادی که دوست می‌دارید می‌تواند طعم متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

مواد لازم برای ۴ نفر
پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
ذرت ۵۰۰ گرم ( بلال یا کنسرو ذرت)(اگر ذرت های شما خام هستند قبل از شروع کار باید آنها را به همراه دو لیوان آب و یک قاشق کوچک نمک داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید ، سپس حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ذرت ها آبپز شوند سپس ذرت ها را آبکشی کنید.می توانید به اندازه نیاز از ذرت ها در ذرت مکزیکی استفاده کنید و باقیمانده آنرا در فریزر نگهداری کنید.)
قارچ ۲۵۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری پودر پیاز نصفه قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
کالباس مقداری
نخست  قارچ ها رو به صورت خلالی خرد می کنیم سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و مقداری آب به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دیم تا قارچ ها به طور کامل پخته شوند.برای تهیه ذرت مکزیکی اگر از بلال استفاده می کنید بلال ها رو دان کرده سپس با مقداری آب و نمک اجازه می دهیم تا بپزند. برای سرعت بیشتر می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید ، ابتدا ذرت ها را از کنسرو خارج می کنیم سپس آبکش کرده و می شوییم.البته می توانید ذرت های پخته شده هم فریز کنید تا در مواقع لازم سریعا بتوانید از آنها استفاده کنید. اگر از ذرت یخ زده استفاده می کنید ، ذرت ها ۳۰ دقیقه زودتر از فریزر خارج می کنیم تا یخشان باز شود سپس می شوییم و آبکش می کنیم.در این مرحله پس از اینکه ذرت آماده شد ، مقداری کره را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در صورتی که کره در دسترس ندارید می توانید به جای ان از روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفده کنید.پس از اینکه کره ذوب شد ذرت ها را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم ، بعد از چند دقیقه تفت دادن قارچ های پخته شده را هم اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.کالباس را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. فقط کافیست کالباس را کمی تفت دهید.پس از اینکه مخلوط ذرت و قارچ را به خوبی تفت دادیم سس مایونز را اضافه می کنیم. پس از اینکه سس مایونز را اضافه کردیم حرارت را ملایم تر می کنیم. در ادامه پودر آویشن، پودر پیاز را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم.در مرحله آخر پنیر پیتزا را به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد. پس از اضافه کردن پنیر پیتزا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا پنیر پیتزا آب شود ، سپس ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر