یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن سس ماکارونی های رستورانی

عکس, فوت و فن سس ماکارونی های رستورانی

سس ماکارونی اکثر افراد معمولا یک مزه مشخص دارد. درست کردن پیاز داغ ، سرخ کردن گوشت در آن ، افزودن رب و سرخ کردن رب و اضافه کردن زردچوبه فلفل سیاه و نمک … این دستور یک سس معمولی و عامیانه است. اما سس ماکارونی حرفه ای چه تفاوتی با آن دارد ؟

سس ماکارونی حرفه ای با گوجه درست می شود نه با رب . اما این سس فوت و فنهای زیادی دارد که در این پست به شما آموزش می دهیم. اضافه کردن شکر به سس گوجه؛ این کار طعم سس را فوق‌العاده خوشمزه و دلچسب می‌کند. این ترفند آشپزی هوشمندانه را می‌توان برای انواع دستور العمل‌های سس ماکارونی خانگی به کار برد و فرق چندانی با چاشنی نمک ندارد و نتیجه می‌شود غذایی متفاوت و خوش‌طعم و بو.

میزان افزودن شکر به سس کاملا بستگی به نوع مذاق شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم از میزان کم مثلا یک‌چهارم قاشق چای‌خوری شروع کنید و سس را مزه‌مزه و سپس کم‌کم به آن دوباره شکر اضافه کنید تا طعم دلخواهتان را بگیرد.

نکته کلیدی نیز این است که به اجزای سس زمان بدهید تا با هم ترکیب شوند، درست همانطور که اگر نمک اضافه می‌کردید.

دلیل پاشیدن یک پیمانه شکر در یک قابلمه گوجه‌فرنگی ساده است: شکر میزان اسیدیته گوجه‌فرنگی‌ها را کاهش می‌دهد و با این کار در نهایت سسی با مزه متعادلی خواهید داشت.به سس تهیه شده از گوجه فرنگی‌های رسیده که در اوج تابستان چیده شده‌اند، نیازی نیست شکر بزنید.

برای سس گوجه از شکر قهوه‌ای بسته‌بندی شده استفاده کنید، اما چون سلیقه و علاقه در این امر حرف اول و آخر را می‌زند هر دو نوع شکر سفید و قهوه‌ای را آزمایش کنید تا ببینید کدام بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

علاوه بر شکر، اضافه کردن کره به سس ماکارونی هم طعم فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد.

به سس ماکارونی خود که با گوجه و گوشت چرخ شده و شکر درست کرده اید این ادویه ها را هم اضافه کنید:

پونه خشک
پودر فلفل سیاه
فلفل سفید
زیره سبز
زنجبیل
پودر دارچین
ریحان خشک
گلپر
پودر تخم شنبلیله
نمک
پودر پیاز
پودر سیر
پودر آویشن
پودر تخم گشنیز
زردچوبه
پودر فلفل قرمز
پودر جوز هندی

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر