یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن های خوشمزه شدن قیمه با گوشت چرخ شده قلقلی

عکس, فوت و فن های خوشمزه شدن قیمه با گوشت چرخ شده قلقلی

قیمه با گوشت چره شده که به صورت کوفته قلقلی ذر آمده غذایی است که هیچ کس نمی تواند به آن دست رد بزند. چگونه این غذا را خوش آب و رنگ و خوشمزه تر از همه درست کنیم ؟ این آموزش برای دو نفر است.

سیب زمینی ۲ عدد متوسط …………  گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم………… لیمو عمانی ۲ عدد کامل
پیاز ۳ عدد………… فلفل و ادویه و نمک به مقدار لازم
لپه نصف پیمانه…………  رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
پودر لیمو عمانی به مقدار لازم………… دارچین و زعفران دم کرده به مقدار لازم

قبل از خواندن آموزش بهتر است بدانید فوت و فن های خوشمزه شدن این قیمه چیست:

از ربی استفاده کنید که قبلا استفاده کرده اید و میدانید خوش رنگ است. رب را به اندازه کافی تفت دهید تا حسابی خوش رنگ شود.

بگذارید غذا دو ساعت بیشتر از زمان مورد نیاز پخت با حرارت بسیار پایین جا بیفتد در حدی که اب نباید غل بزند.

لیمو عمانی ها را از قبل با چنگال سوراخ کرده و بگذارید دو ساعت در آب جوش بماند تا تلخی آن خارج شود.

برای تهیه خورشت قیمه با گوشت قلقلی در ابتدای کار، یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس درون یک کاسه به گوشت اضافه می کنیم. در ادامه ادویه و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم.حالا مواد را با دست خوب ورز می دهیم تا به خوبی یکدست شود. سپس روی آن را سلفون کشیده و درون یخچال به مدت یک ساعت استراحت می دهیم. لپه را سه چهار ساعت قبل خیس کرده ایم، درون یک قابلمه می ریزیم.

سپس با کمی آب روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود. وقتی که لپه ها نیم پز شد آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. گوشت های استراحت کرده را به صورت قلقلی به اندازه یک گردو یا کوچک تر در می آوریم.در این مرحله یک قابلمه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوشت های قلقلی را درون آن سرخ می کنیم. وقتی که گوشت ها سرخ شد، آن را از تابه خارج می کنیم.

حالا دو پیاز باقی مانده را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت خلالی یا نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن درون قابلمه تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود.در این مرحله رب گوجه فرنگی و ادویه و نمک و فلفل و پودر لیمو عمانی و دارچین و زعفران دم کشیده را به پیاز ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا مزه دار شود و رب گوجه فرنگی نیز به طور کامل سرخ شود.

در این مرحله لپه های نیم پز را به آن اضافه کرده و با پیاز ها کمی تفت می دهیم. سپس گوشت های قلقلی را به آن اضافه می کنیم. در آخر کمی آب روی آن ریخته و با حرارت کم می گذاریم تا بپزد و جا بیفتد.در آخر، لیمو عمانی های کامل را با استفاده از چنگال سوراخ کرده و به خورش اضافه می کنیم و می گذاریم تا جا بیفتد. در این فاصله، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

سپس مجدد سیب زمینی ها را می شوییم تا نشاسته آن کامل برود. بعد با دستمال آن را خشک کرده و در یک تابه با روغن سرخ می کنیم. وقتی که خورش آماده شد، سیب زمینی های سرخ شده را روی آن می چینیم یا درون آن مخلوط می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر