یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

فوت و فن های فروش سریع خودرو

عکس, فوت و فن های فروش سریع خودرو

برای فروش خودرو بهتر است تکنیک های این کار را بدانید ، این گونه می توانید فروشی بهتر و سریع تر داشته باشید. قدم اول این است که شما باید بدانید بهتر است خود شما خودرو را بفروشید نه اینکه فورا به نمایشگاه ماشین مراجعه کنید.  اما یادتان باشد اگر خودتان ماشین را بفروشید پول بیشتری نصیبتان خواهد شد. گزینه‌ دیگری که پیش رو دارید شامل چسباندن برچسب «فروشی» پشت شیشه خودرو است که در این صورت باید مدت زمان زیادی تا پیدا شدن مشتری صبر کنید. فروش از طریق نیازمندی روزنامه‌های مکتوب نیز یکی از گزینه‌هاست ولی این روش کاملاً منسوخ و البته هزینه‌بر است. دست آخر به روش مرسوم این روزها یعنی آگهی کردن در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش می‌رسیم. اگرچه راه آخر بهترین راه است ولی الزاماً ساده‌ترین راه نیست.

برخی‌ها تصور می‌کنند هرچقدر که خودرویشان را گران‌تر آگهی کنند، پول بیشتری نصیبشان می‌شود. دقیقاً به همین دلیل است که گاهی اوقات حتی یک تماس هم بابت خرید خودرویتان حاصل نمی‌شود. علاوه‌براین قیمت‌گذاری پایین‌تر از بازار شما را با ضرر مالی روبرو می‌کند. پس نیاز است که در این مورد هوشیار باشید. توصیه می‌کنیم از به کار بردن عبارت توافقی هم خودداری شود. چراکه در بازار رقابتی امروز خریدار سعی می‌کند اول به خودروهایی که قیمت مشخص دارند، سر بزند. چندین و چند آگهی مشابه را بررسی کند. با فروشنده آنها تماس بگیرد و دلیل قیمت‌گذاری‌شان را بپرسد. در نظر داشته باشید که اگر خودروی خود را با کمک وام خرید ماشین خریده‌اید، زمان فروش حتماً اقساط آن را کامل پرداخت کرده باشید. دست آخر مبلغ ناچیزی را هم به عنوان تخفیف کنار بگذارید.

تصور کنید قصد دارید خانه‌ای را بخرید که در‌های آن کنده شده، شیشه‌های آن شکسته و تمام دیوارهای آن خراب باشد. حتی اگر فروشنده پیشنهاد خوبی هم به شما بدهد باز هم این خانه به دل شما نمی‌نشیند. در عوض وقتی با یک خانه تمیز و بسیار سالم برخورد می‌کنید که نمی‌توانید از آن ایرادی بگیرید، دیگر توانی برای مقابله با پیشنهاد فروشنده را ندارید. در بحث فروش خودرو نیز همین اتفاق رخ می‌دهد. اگر خودروی شما از نظر فنی ایراداتی دارد، حتماً آنها را برطرف کنید. شاید خیال کنید هزینه‌ای که بابت تعمیر آن می‌پردازید ارزشش را نداشته باشد ولی مطمئن باشید خریدار وقتی با یک خودروی سالم مواجه می‌شود، معامله ماشین شیرین تمام می‌شود.اگر مالک با سلیقه و با حوصله‌ای باشید قطعاً تمام فاکتورها و رسیدهای مربوط به خدمات پس از فروش و سرویس‌های دوره‌ای و حتی قطعاتی که روی خودرو نصب کرده‌اید را جایی محفوظ نگه داشته‌اید. این کار در چشم خریدار بسیار تاثیرگذار است. چراکه او مطمئن می‌شود که مالک فعلی خودرو کاملاً نسبت به نگهداری از آن مسئول بوده است. ایجاد حس اطمینان برای خریدار بعدی ابزار مهمی در حوزه قیمت و نهایی کردن معامله است.

مطمئن باشید حتی اگر خودروی شما از نظر فنی نیز ایده‌آل باشد ولی بدنه آن کثیف و نشسته باشد، هرگز به دل خریدار نمی‌نشیند. اگر قصد فروش خودرویتان را دارید حتماً تمام بخش‌های آن را تمیز کنید. منظور از تمام بخش‌ها واقعاً همه ریزه‌کاری‌هاست. از دستیگره‌ها گرفته تا شیلنگ‌های درون محفظه موتور. یک دست واکس بدنه می‌تواند جلوه خودرو را دوچندان کند. اگر چندین سال است که دارید از خودرویتان استفاده می‌کنید حتماً سقف و رودری‌ها را نیز تمیز کنید. نظافت صندلی‌ها و داشبورد نیز فراموش نشود. اگر استیکری روی شیشه‎ها یا بدنه وجود دارد حتماً آنها را بردارید. به روکش صندلی‎ها توجه کنید. اگر روکش‎ها کهنه و نامرتب هستند، آن‎ها را از صندلی بیرون بکشید. برخی از مشتریان حتی به تمیز بودن صندوق عقب نیز اهمیت می‌دهند. استفاده از پولیش تایر می‌تواند چرخ‌ها را از نظر ظاهری مانند روز اول کند. سعی کنید شیشه‌ها از داخل و بیرون نیز بدون لک باشند.

سعی کنید از تمام زوایا عکس باکیفیت تهیه کنید. مسلماً برای این کار نیاز به نور خوب دارید. بهترین زمان برای عکس گرفتن از لحاظ نور، بعد از ظهر است. جلو، عقب، دو طرف و سه رخ عکس‌های اصلی خواهند بود. عکس‌های کابین که نشان‌دهنده جزئیات درون اتاق تمیز و سالم هستند نیز الزامی است. یک عکس نیز وقتی سوئیچ باز و استارت نزده‌اید بگیرید تا تمام چراغ‌های پشت آمپر روشن شود. اگر خودروی شما جزئیات خاصی مانند نمایشگر با قابلیت مسیریابی دارد، از نمای نزدیک عکس بگیرید. خریدار واقعی وقتی عکس‌های کاملی از خودروی شما را در سایت‌های اینترنتی می‌بیند، مطمئن می‌شود که شما چیزی برای پنهان‌ کردن نداشته‌اید. از طرفی دیگر وقتی عکس‌های بی‌کیفیت و نامشخص منتشر کنید به نظر می‌رسد که قصد دارید یک ایراد را کتمان کنید.

دروغگویی و یا عدم افشای برخی از اطلاعات و مشخصات خودرو می‌تواند عواقب حقوقی برای شما در پی داشته باشد. بنابراین وقتی دارید درون سایت مربوطه اطلاعات خودرویتان را قرار می‌دهید، چیزی را از قلم نیاندازید. کیلومتر را دقیقاً به میزانی که پیموده‌‌اید ذکر کنید. اگر خودرویتان تصادف و یا ایراد دیگری دارد، شرح دهید. اگر خودتان خودرو را دست‌دوم خریداری کرده‌اید و نسبت به سلامت آن شک دارید از خدمات کارشناسی خودرو در محل استفاده کنید. خریدار از این‌که فروشنده برخی از اطلاعات را پنهان کند، عصبانی می‌شود. نگفتن برخی از موارد به این خیال که خریدار نیز از آنها باخبر نمی‌شود، تکنیک مناسبی برای فروش نیست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر