یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

فوت و فن های نگهداری از گل های آپارتمانی بدون خراب شدن آنها

عکس, فوت و فن های نگهداری از گل های آپارتمانی بدون خراب شدن آنها

رطوبت کم :در فصل زمستان و گرم کردن خانه، میزان رطوبت خانه کاهش پیدا می کند و کمبود رطوبت خود را بصورت قهوه ای شدن نوک برگ گیاهان نشان می دهد.اندازه کافی آب ندادن به گیاهان گلدانی و مرطوب کردن خاک آن به طوری که آب از آن سر ریز شود و بیش از اندازه از زیر گلدان خارج شود منجر به تشکیل نمک هایی شده که مانع از رشد گیاه می شوند.

بی توجهی به آفت گیاهان:تارتنچه، شته،خستر آردپوش از آفاتی هستند که بسیار سریع رشد می کنند و می توانند یک روزه همه گیاه را محاصره کنند. این آفات اگر به اندازه کافی مقاوم باشند گیاه دیگر ترمیم نمی شود.

گل را به گلدان محدود کنید:رشد بیشتر گیاه از اندازه گلدان سبب می شود که ریشه ها داخل گلدان دور خودشان ب پیچند و رشد خود را محدود کنند. گیاهان در گلدان های کوچکتر از اندازه مناسب خودشان، بسیار زودتر خشک می شوند پس باید در شرایط مناسب گلدان را تعویض نمود و گلدانی متناسب با اندازه گیاه به کار برد.

گیاهان آپارتمانی به هوای تازه نیاز دارند بنابر این لازم است برای نگهداری گیاهان آپارتمانی پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید تا اکسیژن تازه به فضای ساختمان وارد شود. رسیدن اکسیژن کافی به گیاهان آپارتمانی سبب استحکام ساقه ی گیاه شده و رنگ برگ های آن را شاداب می کند پس نزدیک های صبح پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شود.

گیاهان به نور خورشید احتیاج زیادی دارندزیرا نور خورشید در ساخت سبزینه ی گیاهان نقش مهمی دارد پس حتما گیاهان را در مکانی بگذارید که نور کافی به آنجا برسد.

البته همه ی گیاهان به نور یکسان خورشید احتیاج ندارند و برخی به نور کمتر نیاز دارند ، قرار دادن این گیاهان در برابر نور مستقیم خورشید سبب رنگ پریدگی، زردی و یا خشکی گیاه می شود. پس در نگهداری گیاهان آپارتمانی نورباید به صورت غیر مستقیم به گیاه بتابد.در نگهداری از گلدان های خانگی باید به خاک آن توجه کرد ، بهتر است خاکی انتخاب شود که با مقداری ماسه نیز ترکیب شده باشد. فشرده کردن خاک گلدان اشتباه است زیرا وجود منافذ جزیی برای جریان هوا و رسیدن اکسیژن به قسمت های مختلف خاک ضروری است.

بعد از مدت معین باید گلدان تعویض گردد؛ این مدت زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی زمانی که ریشه ها به سوراخ های ته گلدان رسیده باشند، باید گیاه را به گلدان بزرگ تری منتقل کنید.همچنین بعد از حدود شش یا هفت ماه به دلیل آن که گلدان مواد مغذی خود را از دست داده، نیاز است تا گلدان جدیدی را انتخاب کنید. به دلیل رشد گیاه در این مدت بهتر است گلدان جدید از گلدان قبلی کمی بزرگتر باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر