یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن ها و آموزش شامی مرغ

عکس, فوت و فن ها و آموزش شامی مرغ

برای درست کردن شامی کباب با مرغ به جای گوشت چرخ شده با این آموزش آشپزی همراه شوید. قبل از خواندن آموزش به این نکات توجه کنید :

در شامی مرغ می‌توان از فلفل دلمه، هویج چرخ شده، ذرت و غیره نیز استفاده کرد تا غذای شما، عطر و طعم بهتری به خود بگیرد.
اگر یک شامی ترد می‌خواهید، بهتر است از ۲۵۰ گرم مرغ استفاده کنید و یک عدد سیب‌زمینی را نیز همراه سایر مواد چرخ کنید و در مایه شامی بریزید.
طرز تهیه شامی مرغ رژیمی و سالم به این ترتیب است که باید شامی‌ها را در فر درست کنید. برای این کار، سینی فر را کمی چرب کنید و شامی‌های فرم داده را در سینی بچینید. سپس سینی را برای چند دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد قرار دهید تا یک طرف آن‌ها سرخ شود. شامی‌ها را برگردانید و چند دقیقه دیگر آن‌ها را در فر بپزید تا آماده سرو شوند.

مواد لازم
۴۰۰ گرم سینه مرغ
یک چهارم پیمانه نخود پخته
یک عدد پیاز متوسط پوست کنده
۲ عدد تخم‌مرغ
۲ قاشق غذاخوری پودر سوخاری
نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
یک قاشق غذاخوری جعفری خشک شده
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم
نصف قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر (اختیاری)
طرز تهیه شامی مرغ برای چهار نفر
طرز تهیه شامی مرغ سرخ کردن شامی مرغورز دادن مایه شامیچرخ کردن پیاز و مرغ

نخود پخته، پیاز و سینه مرغ را با هم چرخ کنید. سپس تخم‌مرغ، پودر سوخاری، بیکینگ پودر، جعفری خشک، نمک و ادویه‌جات را به مایه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس مایه شامی را با دست ورز دهید تا مواد یکدست شوند. روی ظرف مایه شامی را با سلفون بپوشانید و آن را برای چند ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا مایه شامی به‌خوبی جا بیفتد، خوشمزه‌تر شود و چسبندگی مواد نیز افزایش پیدا کند.روغن را در یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس مایه شامی را از یخچال دربیاورید، شامی‌ها با دست فرم دهید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ و طلایی شود. پس از چند دقیقه، شامی را برگردانید تا آن‌طرف آن نیز سرخ شود. شامی‌ها را پس از سرخ شدن روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود.شامی مرغ را با نان تازه یا برنج و همراه انواع سس از جمله سس کچاپ، مایونز یا سس فلفل و خیارشور و انواع سبزیجات سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر