یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فیناستراید چطوری باعث رویش مو می شود و مدت زمان اثر آن

عکس, فیناستراید چطوری باعث رویش مو می شود و مدت زمان اثر آن

بی شک می تواند گفت بهترین قرص برای درمان طاسی آقایان و رویش مو قرص فیناستراید است البته این دارو بر روی ریزش موی خانم ها کاملا بی تاثیر است و عوارض بسیار بدی برای آن ها دارد. داروی فیناستراید چگونه باعث درمان ریزش مو می شود ؟

این دارو با تنظیم هورمون DHT جلوی ریزش موها را می‌گیرد یا حداقل آن را کاهش می‌دهد. مصرف این دارو باعث حفظ فولیکول‌ مو شده و حتی ممکن است به رشد بیشتر موها نیز کمک کند. برای درمان ریزش مو با استفاده از این دارو نیازی به مصرف مادام‌العمر یا طولانی‌مدت آن نیست. بنابراین مصرف آن برای فرد خسته‌کننده نخواهد بود.

علاوه بر این عرضه فیناستراید به شکل قرص مصرف آن را بسیار راحت‌تر می‌کند. بدون شک خوردن روزانه یک قرص بسیار راحت‌تر از ماساژ موها با مواد تقویت‌کننده یا شست‌وشوی آن با شامپوهای درمانی است.

چقدر طول می کشد تا این دارو اثر کند ؟ 

معمولا بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا نتایج اولیه درمان خود را نشان دهند. در این مدت ممکن است شدت ریزش موها کمی بیشتر شده یا موها نازک‌تر شوند. با مشاهده این موارد نباید مصرف دارو را قطع کنید. چراکه این موضوع نشان می‌دهد که هنوز اثرگذاری فیناستراید آغاز نشده است. پس از گذشت این مدت نتایج مصرف دارو کم‌کم ظاهر می‌شوند و در مدت یک سال نتایج به‌طور واضحی خود را نشان می‌دهند.

با مصرف داروی فیناستراید الگوهای مختلف ریزش مو در مردان قابل درمان است. به عنوان مثال عقب رفتن خط مو، طاسی ناحیه وسط سر و کم‌پشت شدن و نازک شدن موها از طریق این دارو قابل درمان است. تاثیرگذاری این دارو در درمان کم‌پشتی مو در ناحیه شقیقه به اثبات نرسیده اما ممکن است در مواردی پزشک مصرف آن را توصیه کند.

این دارو به شکل قرص عرضه شده و پزشک معمولا مصرف آن را به صورت روزانه تجویز می‌کند. نکته مهم این است که در هرروز دارو در ساعتی معین مصرف شود. درصورتی‌که به هر دلیلی مصرف دارو را فراموش کردید، هرگز دوز مصرف بعدی را دو برابر نکنید. ضمن اینکه نیازی نیست که این قرص پیش یا پس از غذا مصرف شود. فرد در هر ساعتی از روز می‌تواند داروی فیناستراید را بخورد. تنها نکته مهم یکسان بودن ساعت مصرف در طول درمان است.

در ابتدای شروع مصرف دارو، ممکن است شخص دچار احساس ناامیدی شود. چراکه در این دوران پیشرفت محسوسی ایجاد نخواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که درمان ریزش موها فرایندی زمان‌بر است و باید در زمان مصرف این دارو کمی صبر به خرج دهید. معمولا نتایج مصرف فیناستراید پس از ۳ ماه خود را نشان می‌دهند و در دوره یک ساله پس از درمان واضح‌تر می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای اثرگذاری بهتر و طولانی‌تر، بهتر است مصرف دارو تا دو سال ادامه یابد. درصورتی‌که پس از این مدت تاثیر چندانی در موهای شما دیده نشد، بهتر است درباره ادامه یا قطع مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

استفاده از داروی فیناستراید معمولا باعث بهبود کامل ریزش موها نمی‌شود. البته ممکن است در برخی افراد شاهد بهبودی کامل نیز باشیم. اما این موضوع به این معنا نیست که فرد می‌تواند مصرف دارو را متوقف کند. مصرف این دارو نباید بدون تجویز پزشک شروع شود و قطع مصرف آن نیز بدون مشورت پزشک ممنوع است. نکته دیگر اینکه در بعضی افراد ممکن است قطع مصرف دارو باعث ریزش موهای رشد کرده در مدت درمان شود. این امر طبیعی بوده و یکی از معایب مصرف این دارو است. در واقع برای حفظ دائمی نتایج باید مصرف دارو را ادامه دهید.

در برخی افراد مصرف داروی فیناستراید هیچ نتیجه مثبتی ندارد. این افراد معمولا کسانی هستند که علت ریزش موی آن‌ها چیزی به‌جز افزایش هورمون DHT بوده است. چراکه این دارو با تنظیم مقدار این هورمون از ریزش موها به دلیل ازدیاد آن جلوگیری می‌کند. بنابراین پزشک قبل از تجویز این دارو درباره علت بروز ریزش مو تحقیق کرده و سپس مصرف آن را به فرد توصیه می‌کند. در زمان قطع مصرف نیز دارو باید به صورت پلکانی و نه یک‌باره قطع شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر