یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قبل از کرونا گرفتن سیستم ایمنی را اینگونه تقویت کنید

عکس, قبل از کرونا گرفتن سیستم ایمنی را اینگونه تقویت کنید
این روزها اهمیت سیستم ایمنی بدن را خیلی بیشتر از قبل درک می کنیم . اگر سیستم ایمنی بدن ما قوی باشد ممکن است به سادگی ویروس وارد شده به بدن را دفع کند . قوی کردن سیستم ایمنی بدن برای همه ی اعضای خانواده و عزیزان ما دارای اهمیت است . اما چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم ؟ مهم ترین قدم برای تقویت سیستم ایمنی بدن تمیز نگه داشتن دست ها و بدن است . هم چنین با توجه به تحقیقی که در مجله Sport and Health Science منتشر شد، ورزش منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و احتمال ابتلای شما به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد.جرم‌های موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، بهترین مکان برای تجمع ویروس‌ها هستند. با استفاده از مواد جرم‌گیر و فرچه مخصوص جرم‌ها را از بین ببرید.برخی از جرم‌ها دیده نمی‌شود. درست است که مواد استریل‌کننده، جرم را از بین نمی‌برد، ولی ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد.بهتر است حواس‌مان به جریان هوای خانه باشد تا هوای تازه با اکسیژن بیشتر وارد خانه شود و ویروس‌های پراکنده شده باقی نماند.

خوراکی های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

۱- پروبیوتیک :  ( می توانید از ماست های پروبیوتیک استفاده کنید یا از مکمل های موجود در دارو خانه ها)
۲- قارچ : قارچ از جمله مواد مغذی مفید و دارای مینرال ، سلنیوم و آنتی اکسیدان است. کمبود سلنیوم میتواند باعث بروز سرماخوردگی های شدید شود. همچنین در قارچ ریبوفلاوین، ویتامین B و نیاسین نیز یافت شده که نقشی مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. در تحقیقاتی که روی حیوانات انجام گرفت مشخص شد قارچها ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد تومور نیز هستند.
۳- هندوانه: هندوانه رسیده دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی و گلوتاتیون است. این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها کمک می کند. گلوتاتیون در قسمت قرمز هندوانه و نزدیک به پوست آن قرار دارد.
۴- کلم: کلم از منابع تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و حاوی گلوتامین است. کلم امروزه تقریبا در تمام فصول یافت میشود. به غذاهای خود کلم اضافه کنید و یا مقداری از آن را به صورت سالاد مصرف کنید. نوع کلم مهم نیست ( کلم قرمز، سفید و یا چینی) هرکدام که بیشتر دوست دارید را مصرف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر