یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قدرتمند ترین داروهای گیاهی درمان افسردگی که نشنیده اید

عکس, قدرتمند ترین داروهای گیاهی درمان افسردگی که نشنیده اید

در اینجا به شما بهترین داروهای درمان افسردگی را معرفی میکنیم که شاید کمتر شنیده باشید . حتما از این درمان های بی خطر برای درمان بیماری خود استفاده کنید . افسردگی نیاز به درمان فوری دارد اما بهتر است پیش از مصرف داروهای پر عارضه تجویزی پزشک درمان را با این روشها امتحان نمایید. داروهای زیر را می توانید از عطاری های شهر خود تهیه نمایید.

کهن دار (جینکو بیلوبا) :

اخیرا برای درمان طیف وسیعی از شرایط از جمله از دست دادن حافظه، مشکلات تمرکز، گیجی، افسردگی، اضطراب، صدای گوش و سر درد مورد استفاده قرار می گیرند.باور عمومی بر این است که عملکرد مطلوب جینکو به واسطه ی افزایش حجم خون، کاهش ویسکوزیته ی خون، افزایش نوروترنسمیترها و کاهش رادیکال های آزاد مضر است. این گیاه می تواند از طریق افزایش جذب سروتونین و دوپامین که اغلب در افراد مبتلا به افسردگی، کم هستند، به درمان افسردگی کمک کند.عصاره ی جینکو می تواند از طریق کاهش سطوح هورمون تنش یعنی کورتیزول، به کاهش علائم اضطراب و تنش کمک کند. برگ های جینکو حاوی آلکیل فنول های بلند زنجیره ای هستند که به شدت آلرژیک هستند. این ترکیبات مشابه با ترکیبات محرک دیده شده در پیچک سمی، سماق سمی و سماق آمریکایی هستند. اگر شما به هر یک از این گیاهان آلرژی داشته باشید، بهتر است که از مصرف جینکو اجتناب کنید.دز معمول مصرف جینکو، ۴۰ میلی گرم، ۳ بار در روز، یعنی مجموعا ۱۲۰ میلی گرم است. معمولا توصیه می شود که با یک دز پایین درمان را آغاز کنیم و آن را همراه با وعده های غذایی مصرف کنیم تا از ناراحتی دستگاه گوارش پیشگیری کنیم. دزهای بالاتر تا ۲۴۰ میلی گرم در روز، اغلب برای اهداف درمانی خاص توصیه می شوند.

کاوا (نوعی درخت فلفل جزایر پلینزی):

قرن هاست که ریشه ی کاوا به عنوان یک نوع چای در جزایر پلینزی مورد استفاده قرار می گیرد و مردم این جزایر از آن به عنوان یک گزینه دارویی برای درمان افسردگی با داروهای گیاهی استفاده می‌کنند. این گیاه اعتیاد آور نیست و مشخص شده است که در درمان اختلال اضطراب عمومی موثر است. کاوا، احساسی مشابه الکل دارد – آرام بخش و کاهش دهنده ی اضطراب – اما هیچ عارضه ی اعتیادآوری ندارد. برخی مطالعات که در طی یک دهه ی قبل انجام شده اند، نشان داده اند که کاوا موجب ایجاد سمیت کبدی می شود اما این مطالعات از بخش های نادرستی از گیاه کاوا استفاده کرده بودند و این امکان وجود دارد که مکمل های استفاده شده، آلوده بوده باشند.در چندین تحقیق مشخص شده است که کاوا در درمان اضطراب، اثر مشابهی با والیوم دارد. ۳۰۰ میلی گرم یک بار در روز موجب کاهش اضطراب می شود و عملکرد شناختی را نیز بهبود می دهد. این گیاه بهتر از داروهایی مانند والیوم است که به اضطراب کمک می کنند، اما عملکرد شناختی را کاهش می دهند. کاوا نباید به مدت بیشتر از ۴ هفته مصرف شود و اگر مبتلا به هپاتیت یا سایر مشکلات کبدی هستید نیز باید از مصرف آن اجتناب کنید.

گل راعی

احتمالا بهترین داروی گیاهی شناخته شده برای درمان افسردگی با گیاهان دارویی، گل راعی است. این گیاه ابتدا در آلمان برای افسردگی ملایم تا متوسط مورد استفاده قرار گرفته بود و به عنوان یک ضدافسردگی موثر، به خوبی تایید شده است و اثربخشی آن به خوبی داروهای تجویز شده برای ضدافسردگی می باشد و در عین حال عوارض جانبی کمتری دارد.گل راعی ممکن است به درمان اشکال ملایم تر افسردگی کمک کند، اگرچه اثرات آن به طور قطع، تایید نشده اند. یک تحقیق علمی در سال ۲۰۰۸ که روی ۲۹ مطالعه در مورد گل راعی انجام شده بود، به این نتیجه دست پیدا کرده است که این گیاه برای درمان افسردگی ملایم تا متوسط، دارای اثربخشی معادل با دارو های ضدافسردگی است و عوارض جانبی کمتری نسبت به آن ها دارد.دوز تجویزی گل راعی، ۴۵۰ میلی گرم به مقدار دو بار در روز است. بهتر است که چند روز اول، با نیمی از این دز کار را آغاز کنیم و سپس آن را به ۴۵۰ میلی گرم افزایش دهیم. گل راعی برای اینکه کاملا اثر خودش را نشان دهد نیاز به ۴ هفته زمان دارد و ریسک های اصلی آن شامل تداخل با سایر داروها و مکمل-ها می باشد. اگر شما داروهای دیگری مصرف می کنید باید توسط پزشک، به دقت تحت کنترل باشید تا اطمینان ایجاد شود که هیچ عارضه ی جانبی سمی وجود ندارد.گل راعی، قدرت قرص های پیش گیری از بارداری را کاهش می دهد. آن همچنین می تواند قدرت هورمون‌درمانی را نیز کاهش دهد. مهم است یادآور شویم که گل راعی، با داروهای زیادی تداخل دارد. این امر به ویژه برای رقیق کننده های خون، قرص های پیش گیری از بارداری، و داروهای شیمی درمانی صادق است. همیشه قبل از آغاز مصرف این داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

رزماری
رزماری از دیگر گیاهانی است که برای درمان افسردگی با گیاهان دارویی، بسیار مفید است. رزماری یک گیاه چوبی است و برگ های آن برای طعم دادن به گوشت، سیب زمینی، روغن های پخت و پز و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این چاشنی، اثرات خوبی به عنوان یک ضد افسردگی و آنکسیولیتیک دارد. ترکیبات فعال آن شامل رزمانول، سیرکیمارتین و سالویژنین هستند. رزماری، در بسیاری از سینی های غذای مردم خاورمیانه دیده می شود و همچنین می تواند در پخت غذاهایی مانند نخود فرنگی، گوشت بره، گوشت گوساله و ماهی مورد استفاده قرار بگیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر