یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قرص بیوتین را بخوریم یا آمپول آن را بزنیم

عکس, قرص بیوتین را بخوریم یا آمپول آن را بزنیم

یکی از بهترین مکمل های ویتامین های ب برای درمان ریزش موها و برای زیبایی پوست هم چنین جهت درمان ام اس ویتامین ویتامین ب۷ یا ویتامین اچ یا همان بیوتین است. بیوتین نوعی ویتامین B است که در مواد غذایی یافت می‌شود و به بدن کمک می‌کند چربی‌، کربوهیدرات و پروتئین‌ها را تجزیه کند؛ از این دارو برای داروهای جایگزین به عنوان یک کمک کننده مؤثر در درمان یا جلوگیری از کمبود همین ویتامین استفاده می‌شود. کمبود بیوتین می‌توان به دلیل سو تغذیه، کاهش سریع وزن، تغذیه غیر مغذی در طولانی مدت و سایر شرایط پزشکی ایجاد شود.

مصرف کدام بهتر است قرص یا آمپول :

آمپول و قرص بیوتن و بپانتن حاوی ویتامین های بیوتن و ویتامین های خانواده b می باشد که درمان قطعی ریزش مو و کم پشتی مو ها می باشد ، همانطور که مشخص است آمپول و قرص بیوتن و بپانتن هردو موجود می باشند که مصرف قرص آن راحت تر بوده و معمولا استفاده بیشتری می شود ولی در موارد خاص مانند  عدم جذب قرص توسط افراد ،  تزریق  آمپول آن مورد استفاده قرار می گیرد .

آیا قرص بیوتین باعث افزایش چاقی می‌شود؟
احتمال افزایش وزن با مصرف مکمل بیوتین در افراد مختلف متفاوت است و هرگز نمی‌توان گفت که همه افراد با مصرف این قرص دچار چاقی می‌شوند. امکان اینکه بیوتین منجر به افزایش وزن شود تقریباً بعید است زیرا عملکرد اصلی آن در بدن تجزیه چربی است، اما عوامل مختلف دیگری ممکن است ارتباط میان قرص بیوتین و چاقی را افزایش دهند.تاکنون تحقیقات بسیاری در این رابطه صورت نگرفته است؛ بنابراین شواهد محکمی برای تأیید یا رد این مسئله وجود ندارد.

تأثیر بیوتین در کاهش وزن
به گفته برخی از متخصصان این ویتامین بیشتر از اینکه با چاقی در ارتباط باشد در لاغری و کاهش وزن مؤثر است. بیوتین به تشکیل اسیدهای چرب و گلوکز کمک کرده و در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و آمینواسیدها نقش دارد؛ عملکرد این دارو در بدن بخش قابل توجهی از انرژی موردنیاز را تأمین می‌کند که با افزایش سوخت و ساز بدن به واسطه مصرف بیوتین بیشتر از اینکه افزایش وزن ایجاد شود، کاهش وزن انجام می‌شود؛ البته از آنجایی که تحقیقات در این زمینه کامل نیست نمی‌توان به طور دقیق این مسئله را تأیید کرد.‌

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر