یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قرص خواب های گیاهی که مثل دیازپام عمل میکنند اما بدون خطر

عکس, قرص خواب های گیاهی که مثل دیازپام عمل میکنند اما بدون خطر

اگر شما از مشکل بی خوابی رنج می برید اما نمی خواهید از داروهای شیمیایی که در بیشتر موارد اعتیاد آور هستند استفاده کنید و نمی خواهید مصرف هورمون خواب یعنی ملاتونین را نیز تجربه کنید می توانید از داروهای گیاهی زیر استفاده نمایید. این داروها بی خطر هستند و رفته رفته مشکل بی خوابی شما را درمان نیز می کنند.

گل ساعتی : گل ساعتی یک داروی گیاهی برای بی خوابی شبانه است که شهرت زیادی در این زمینه دارد. اثر آرام بخش این گیاه سال‌های متمادی است که در کشور آلمان ثابت شده و در ترکیب با والرین، می‌تواند خواب عمیق و آرامی را مهیا کند. در یک مطالعه، کیفیت چای گل ساعتی با چای دارونما مورد مقایسه قرار گرفت. شرکت کنندگان در این این مطالعه هر نوع از چای را به مدت یک هفته تنها یک ساعت پیش از خواب نوشیدند و یک هفته بین نوشیدن دو نوع چای فاصله ایجاد شد.

بادرنجبویه :ترکیب گیاه بادرنجبویه با گیاه والرین می‌تواند سبب کاهش اختلالات خوابی مانند بی‌خوابی شود که به همین دلیل، این دو داروی گیاهی برای بی خوابی شبانه بسیار پرکاربرد هستند. بعلاوه، اثر آنتی اکسیدانی این گیاه برای کبد و اثر تقویت مغزی آن برای حافظه تا حد زیادی مطالعه شده است.

بابونه :این گیاه سابقه طولانی در درمان خانگی بی خوابی دارد و بیشتر به صورت چای مصرف می‌شود. اثر ضد التهابی آن در رفع مشکلات گوارشی، تحریکات پوستی و گلودرد کمک می‌کند. بنابراین، بابونه می‌تواند به عنوان داروی گیاهی برای استرس و بیخوابی‌های ثانویه ناشی از بیماری‌های التهابی نیز موثر باشد.

مالت:نوشیدنی مالت نظیر ماء الشعیر سبب کاهش اضطراب، التهابات و بهبود کیفیت خواب می‌شود. البته، از آنجایی که این نوع نوشیدنی‌ها معمولا با قند یا الکل بالا ارائه می‌شوند، استفاده از آن‌ها چندان نمی‌تواند برای سلامتی مفید باشد. بنابراین، اگر قصد دارید که از مالت برای درمان قطعی بی خوابی استفاده کنید بهتر است به سراغ مدل‌های ساده و بدون طعم این نوع نوشیدنی بروید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر