یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قطره اشک مصنوعی را در چه مواردی باید داخل چشم بریزیم

عکس, قطره اشک مصنوعی را در چه مواردی باید داخل چشم بریزیم

تمام داروهای شیمایی در صورتی که به جا مصرف نشوند یا در مصرف آنها زیاده روی شود خطرساز هستند. بهتر است بدانیم تمام قطره های چشمی را نباید برای رفع قرمزی یا حساسیت استفاده کنیم. قطره اشک مصنوعی فقط در موارد زیر مصرف می شود:

*افزایش رطوبت قرنیه
*محافظ در مقابل تحریکات چشمی ناشی از باد و یا آفتاب
*تسکین موقتی و جلوگیری از سوزش، ناراحتی و تحریک چشم ناشی از خشکی چشم
*این دارو دارو به منظور تسکین موقتی و جلوگیری از سوزش، ناراحتی و تحریک چشم ناشی از خشکی چشم به کار می‌رود، همچنین این محصول به عنوان محافظ در مقابل تحریکات چشمی ناشی از باد و یا آفتاب به کار می‌رود. این محصول از طریق تثبیت و ضخیم سازی لایه اشکی پری کورنیال و به تاخیر انداختن زمان تجزیه لایه اشکی در شرایط خشکی چشم، باعث افزایش رطوبت قرنیه می‌شود. این محصول دارای مواد ویسکوز کننده است که زمان تماس دارو با چشم را افزایش می‌دهد. قطره تیرلوز در موارد کمبود ترشح اشک، به منظور رفع خشکی و تحریک چشم در بیماری هایی نظیر التهاب خشکی قرنیه و ملتحمه مصرف می‌شود.

عوارض جدی مصرف خودسرانه اشک مصنوعی

یکی از مهم ترین عوارض استفاده خودسرانه از قطره های چشمی، سرکوب کردن علائم بیماری و تشدید علل آن می باشد. آگاه باشید که گاهی اوقات اشک های مصنوعی باعث ایجاد عوارض جانبی می شوند. مثلاً تار شدن بینایی ممکن است که در کوتاه مدت بعد از استفاده از قطره چشم به وجود بیاید و در نتیجه چند دقیقه بعد از استفاده از قطره چشم حتما باید مراقب باشید و کارهایی مثل رانندگی را انجام ندهید.اهی اوقات نیز واکنش های آلرژیک در فرد به وجود می آید. ۱۰ درصد واکنش های دارویی، آلرژیک هستند. واکنش های آلرژیک آنافیلاکتیک شامل کهیر، گرگرفتگی، ورم، وزوز کردن گوش و سرگیجه است. اگر هر کدام از این علائم را مشاهده کردید، از مصرف این قطره ها خودداری کنید و سریعاً به پزشک مشورت کنید.

اگر قطره چشم شما دارای نگهدارنده است ، هرگز بیش از حد از آن استفاده نکنید. سریعا بعد از استفاده، بطری را دور بریزید. هر گونه عوارض جانبی را سریعاً به پزشک اطلاع دهید. اگر خشکی چشم شما خفیف است ، می توانید از این قطره ها و اشک های مصنوعی استفاده کنید اما حتما برچسب روی آن ها را مطالعه کنید و از دستورالعمل های موجود روی آن آگاه شوید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر