یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قطعی ترین درمان گیاهی عفونت دندان

عکس, قطعی ترین درمان گیاهی عفونت دندان

بهترین ، بی خطر ترین و قدرتمند ترین درمان عفونت ریشه دندان که مورد تایید پزشکان نیز است گیاه میخک است. این گیاه حتی برای زنان باردار نیز بی خطر است. مفید بودن میخک به دلیل ترکیب شیمایی اوژنول در آن است. برگ‌های میخک، همیشه سبز و دائمی بوده و یکی از منابع مهم گیاهی ترکیبات فنلی مختلف است.باکتری‌های موجود در کانال ریشه دندان، عامل اصلی بروز عفونت‌های ریشه دندان هستند و مشخص شده در میان باکتری‌های ایجاد کننده این نوع عفونت، باکتری‌های بی‌هوازی نسبت به سایر باکتری‌ها شایع‌تر است. از مهم‌ترین این باکتری‌ها می‌توان به «انتروکوکوس فیکالیس» اشاره کرد.این گیاه دارای فعالیت ضد میکروبی قابل قبولی علیه باکتری انتروکوکوس فکالیس است و پژوهشگران این مطالعه معتقدند که می‌توان از این عصاره گیاهی برای پروسه‌های شستشوی کانال ریشه در دندان‌پزشکی استفاده کرد.

روش مصرف میخک برای عفونت دندان: 

در ابتدا دهان خود را با محلول آب و نمک بشوئید.سپس چند قطره روغن میخک را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و پنبه ای را آغشته با محلول کنید و در محل درد بگذارید.اگر قصد دارید از جوانه خشک شده میخک استفاده کنید، ۲یا۳ گل آن را در محل دردناک دندان قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. در این حالت گل میخک کم کم توسط بزاق در دهان نرم میشود و باعث بی حسی موضعی میگردد.

هشدار!

مراقب باشید روغن و یا عصاره میخک را قورت ندهید زیرا اوژنول شیمیایی موجود در آن در صورت بلعیده شدن، ممکن است سمی باشد. همچنین توجه داشته باشید این درمان ها هرگز نباید برای کودکان استفاده شود زیرا ممکن است کودک روغن را قورت دهد و بسیار خطرناک باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر