یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

قنبر پلو با کوفته های گوشت قلقلی

عکس, قنبر پلو با کوفته های گوشت قلقلی

برای درست کردن این غذای خوشمزه به برنج ، گوشت چرخ شذه ، کشمش ، رب انار ، گردو ، زعفران و ادویه نیاز دارید. در صورت تمایل می توانید در پخت قنبر پلو از شیره انگور یا شیره خرما نیز استفاده نمایید.کشمش ها را برای تهیه این غذا از قبل درون مقداری آب خیس کنید.برای خوش طعم تر شدن کوفته قلقلی ها می توانید هر نوع ادویه دلخواه تان را به آن ها بیفزایید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده : ۴۰۰ گرم……………..رب انار : ۲ قاشق غذاخوری

کشمش پلویی : ۱۰۰ گرم…………………………برنج : ۳ تا ۴ پیمانه

گردو : ۵۰ گرم…………………زعفران دمکرده : ۳ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: ۱ عدد…………………….روغن: به مقدار لازم

زردچوبه و فلفل سیاه و نمک : به مقدار لازم …………..

آموزش:

برای پخت این غذای خوش طعم شیرازی ابتدا گوشت چرخ کرده را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به گوشت زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک را بیفزایید و گوشت را ورز دهید.گوشت چرخ کرده را به شکل کوفته قلقلی درآورید سپس درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و کوفته ها را درون روغن سرخ کنید. کوفته قلقلی های سرخ شده را در مکانی مناسب قرار دهید و پوست پیاز را هم بگیرید سپس پیاز را به صورت خوبی بشویید و آن را به صورت خلالی خرد نمایید و درون تابه ای مناسب پیاز را تفت دهید.

مغز گردو را خرد کنید و به پیاز تفت داده شده بیفزایید سپس مغز گردو را تفت دهید. کشمش پلویی را به مخلوط پیاز و گردو بیفزایید و تفت دهید سپس کوفته قلقلی ها را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.رب انار را درون ظرفی مناسب بریزید سپس مقداری آب جوش به رب انار بیفزایید و رب را رقیق کنید.

رب انار را به ترکیب کوفته قلقلی ها بیفزایید سپس یک قاشق غذاخوری زعفران دمکرده را به مواد درون تابه بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط گوشت قلقلی به مدت چند دقیقه دیگر روی حرارت گاز بماند سپس تابه را از روی حرارت گاز بردارید.درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس مقداری نمک و روغن مایع به آب در حال جوش بیفزایید. برنج خیس خورده را درون آب بریزید و اجازه دهید تا برنج نرم شود و به مرحله آبکشی برسد سپس برنج را درون آبکش بریزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه قنبر پلو قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن در کف قابلمه بریزید سپس ته دیگ مورد نظر خود را در کف قابلمه قرار دهید و روی ته دیگ یک لایه از برنج را بریزید و روی برنج مقداری از مخلوط کوفته قلقلی ها را بریزید سپس روی لایه کوفته قلقلی ها دوباره برنج بریزید و این روش را تکرار کنید تا زمانی که برنج آبکش و مخلوط کوفته قلقلی تمام شود.

توجه داشته باشید که لایه آخر باید برنج باشد سپس روی برنج دو قاشق غذاخوری روغن به همراه باقی مانده زعفران بریزید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا برنج پخته شود.بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه برنج را از روی حرارت گاز بردارید و برنج را با مخلوط کوفته قلقلی ترکیب نمایید سپس برنج را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و این غذای خوشمزه را با سالاد شیرازی ، ماست ، نوشیدنی دلخواه خود و … میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر