یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قوانین پاک سازی پوست در منزل

عکس, قوانین پاک سازی پوست در منزل

آموزش حرفه ای پاکسازی کامل پوست صورت برای شما را در این پست از یاس فان نوشته ایم. پوست شما پس از این کارها کاملا پاکسازی و تمیز شده است. نخست با یک کرم چرب یا روغن پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. روغن پاکسازی با چربی موجود در پوست ترکیب شده و آرایش و آلودگی هایی که در منافذ پوست گیر کرده اند را پاک می کند.یک تکه پنبه را در آب فرو برده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس با آن پوست را تمیز کنید. همچنین برای این مرحله می توانید از مواد پاک کننده استفاده کنید. ( از دستمال مرطوب هم استفاده  هم میشود استفاده کنید ). سپس کمی ماده پاکسازی کننده پوست بردارید (نوع صابونی و بدون سولفات) و آن را روی پوست بمالید.پوست را با آب ولرم شسته و خشک کنید.

گام بعدی لایه برداری :سلول های مرده از روی پوست است. این کار را هرروز تکرار کنید. بلکه یک تا دوبار در روز کافی است. لایه برداری بیش از حد پوست را آسیب پذیر می کند. برای این کار دو راه وجود دارد: استفاده از اسکراب معمولی یا لایه بردار اسیدی.

لایه برداری با اسید :پوست را خیس کرده و سپس خشک کنید.لایه بردار اسیدی را روی پوست بمالید.طبق دستور بسته محصول آن را روی پوست قرار دهید. سپس یک پنبه را با آب خیس کرده و صورت را با آن تمیز کنید.

پاکسازی با اسکراب :پوست را خیس کنید.کمی اسکراب ملایم و بدون صابون بردارید.آن را روی صورت بمالید (به جز نقاط حساس دور چشم). با حرکات مدور پوست را ماساژ دهید و بیشتر قسمت های مشکل دار پوست را ماساژ دهید (جوش های سرسیاه یا سرسفید).این کار را به مدت پنج دقیقه انجام داده و سپس با آب ولرم بشویید.

 اسکراب خانگی:روغن زیتون – ۱ قاشق غذا خوری ، عسل طبیعی – ۱ قاشق غذا خوری ، آب لیمو ترش تازه – ۱/۲ لیمو ، شکر – ۱/۲ فنجان
روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه و عسل را در یک کاسه کوچک خوب با هم ترکیب نموده و سپس به آرامی شکر را به آن اضافه کنید.

گام ۳: بخار دادن :بخار دادن پوست پس از لایه برداری پوست را نرم کرده و منافذ را باز می کند. این فرایند باعث می شود پوست به راحتی مواد بعدی (که در ادامه استفاده می کنید) را جذب کند و جوش ها خالی شوند (اگر پوست تان جوش دارد). برای این کار:کمی آب گرم را در سطل یا لگن بریزید.کمی روغن به آب اضافه کنید (در صورت تمایل). می توانید از عصاره لیمو، اسطوخودوس، نعناع، روغن صندل، اکالیپتوس یا ترنج استفاده کنید. به روی آب خم شده و سرتان را با حوله بپوشانید.صورت را به مدت ده دقیقه روی آب نگه دارید.

گام ۴: استفاده از ماسک صورت یا محلول پوست:پس از بخار دادن ماسک های استفاده شده به راحتی جذب می شوند. در این صورت از ماسک مورد نظر بیشتری استفاده را خواهید برد.

گام ۵: تونر زدن:اکنون که منافذ پوست مواد مغذی را جذب کردند باید میزان pH را به تعادل برسانید. بر اساس نوع پوست از تونر ملایم و عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید. حتی می توانید از تونرهای خانگی استفاده کنید.تونر را به آرامی روی پوست بمالید.بگذارید خشک شود، آن را نشویید.تونر زدن پوست را آبرسانی کرده و منافذ را میبندد.

تونر خانگی:دو قاشق غذاخوری آب خیار ، یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ، ۵ قاشق غذاخوری گلاب
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، درون یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال قرار دهید.بعد از چند ساعت ، با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوستتان اعمال کنید.

گام ۶: مرطوب کنندگی:این گام نهایی و ریلکس کننده است که پوست را آبرسانی کرده و برای پوست خواص مغذی دارد (در صورتی که از کرم و مرطوب کننده استفاده می کنید). می توانید از سرم مرطوب کننده یا کرم شب ضدچروک هم استفاده کنید.

برای این کار به این مواد نیاز دارید:کمی سرم، کرم یا لوسیون بردارید و روی صورت و گردن بمالید.

این نواحی را با حرکات مدور ماساژ دهید.این مراحل شاید بیش از حد طولانی جلوه کنند اما فواید بسیاری دارند.مزایای پاکسازی پوست
پاکسازی پوست به طور منظم چربی و آلودگی پوست را از بین می برد.پوست تازه و جوان می ماند.منافذ پوست باز و تمیز می شود. در نتیجه مشکلاتی پوستی کاهش می یابد. پاکسازی منظم پوست آن را آبرسانی کرده و خشکی، چین و چروک را از بین می برد، آن را روشن کرده و لک و تیرگی پوست را از بین می برد.اگر مواد پاکسازی کننده پوست در خانه دارید می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال اگر به دنبال مواد طبیعی و خانگی هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر