یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

قورمه سبزی با مرغ اینگونه درست می شود

عکس, قورمه سبزی با مرغ اینگونه درست می شود

از شب قبل لوبیا را در آب خیس کنید . لوبیا را در قابلمه ای بریزید و اجازه دهید به مدت ۴ الی ۵ ساعت روی حرارت ملایم بپزد. البته به کمک زودپز میتوانید لوبیاها را یک الی یک ساعت و نیمه بپزید.در مدتی که لوبیا در حال پخت است سبزی قورمه را بشویید و ساطوری کنید. سبزی را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کاملا آب آن کشیده شود. سپس با کمی روغن در ماهیتابه به خوبی سرخ نمایید.سینه مرغ را تمیز کنید و از استخوان جدا کنید. سپس آن را برش های مستطیلی و کوچک بزنید. البته در این مرحله از گوشت ران مرغ نیز میتوانید استفاده کنید.

پیاز را بشویید و خرد کنید. در قابلمه ای کمی روغن بریزید و پیاز ها را تفت دهید. سپس کمی زردچوبه اضافه کنید. گوشت مرغ را به پیاز ها اضافه کنید و با هم سرخ کنید.سبزی قورمه را به پیاز و مرغ اضافه کنید. کمی تفت دهید و سپس لوبیا را در قابلمه بریزید. خورشت قورمه سبزی با مرغ به اندازه ی یک بند انگشت آب داشته باشد کافیست. مقداری نمک، فلفل و ادویه دلخواه اضافه کنید و بهم بزنید.لیمو عمانی ها را از وسط نصف کرده، هسته هایش را جدا کنید و در خورشت بیندازید. سپس درب قابلمه را بگذارید و به مدت یک ساعت اجازه دهید خورش قورمه سبزی روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

مواد لازم
سبزی (جعفری،گشنیز،تره،اسفناج،شنبلیله) ۷۰۰ گرم
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
لوبیا قرمز ۱/۲ پیمانه
لیمو عمانی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه و ادویه دلخواه ب مقدار لازم

اگر گوشت قرمز در منزل ندارید یا اینکه نمیخواهید از گوشت قرمز در غذای خود استفاده کنید و هوس قورمه سبزی کرده اید ما در این پست به شما روش درست کردن این خورشت خوشمزه را با مرغ به شما آموزش می دهیم.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر