یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

قیمت دقیق آیفون ۱۲ پرو اپل و معایب و مزایای آن

عکس, قیمت دقیق آیفون ۱۲ پرو اپل و معایب و مزایای آن
قیمت دقیق آیفون ۱۲ پرو اپل ۳۱,۳۸۰,۰۰۰ تومان است . دوربین ۱۲ مگاپیکسل (لنز ۲۶ میلی‌متری واید، ۱.۷ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.6) 12 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو ۵۲ میلی‌متری، ۱/۳.۴ اینچ سایز سنسور، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۲ برابری، f/2.0)12 مگاپیکسل (لنز ۱۳ میلی‌متری اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه، f/2.4)TOF 3D LiDAR (حسگر تشخیص عمق تصویر) دوربین فیلمبرداری ۴K@24/30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120/240fps، فیلم‌برداری ۴K@60fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو
دوربین جلو یا سلفی ۱۲ مگاپیکسل (لنز ۲۳ میلی‌متری واید، f/2.2) SL 3D (حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر) فیلمبرداری سلفی : ۴K@24/30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
در مشخصات ایفون ۱۲ پرو شاهد استفاده از پردازنده Apple A14 Bionic باشیم، برطبق گزارشات این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود ۱۶ درصد عملکرد بهتری دارد، پس می‌توان گفت که مشخصات گوشی آیفون ۱۲ پرو و سایر گوشی های این سری بایستی خودشان را برای خودنمایی به عنوان یکی از قدرتمندترین موبایل‌های دنیا در بازار رقابتی موبایل آماده کنند.
گرافیکی که اپل در مشخصات آیفون ۱۲ پرو استفاده کرده مختص خود شرکت بوده و از نوع ۴ هسته‌ای است. به طور کلی عملکرد ایفون ۱۲پرو بسیار خوب بوده و به خوبی از پس تمام برنامه‌های سبک و سنگین بر می‌آید و هیچ کندی و لگ زدنی در آن مشاهده نمی‌شود. در ایفون ۱۲ پرو بازی‌ها کاملاً نرم و روان انجام می‌شوند حتی می‌توانید تصاویر ۴k Dolby Vision را در آن واحد در برنامه iMovie ویرایش کنید، کاری که در رایانه‌های سطح بالا هم به راحتی امکان‌پذیر نیست.
تراشه‌ی بکار رفته در آیفون ١٢ پرو براساس معماری ۵ نانومتری تولید شده و یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای دارد که دو هسته‌ی Firestorm با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Icestorm با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز را به خدمت گرفته است. ایفون دوازده پرو در نسخه‌های ۶/۱۲۸ ، ۶/۲۵۶ و ۶/۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود که برای افزایش حافظه از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.
در نگاه اول از نظر ظاهری تفاوتی بین این سری و آیفون‌های سری پیش دیده نمی‌شود، اما وقتی در قلب آنها به جست و جو بپردازید متوجه می‌شوید که امسال اپل بیشتر از اینکه وقت خودش را صرف طراحی کند، به فکر ارتقاء سخت‌افزاری و همین‌طور بالا بردن ارائه امکانات دیگر بوده که در ادامه به طور مفصل در مورد آنها صحبت می‌کنیم.
با توجه به شکل ظاهری و طراحی آیفون ۱۲ پرو و به کارگیری لبه‌های زاویه‌دار و مربعی شکل به جای منحنی آیفون های قبلی، این سری برای نگه داشتن در دست ایمن‌تر و به نوعی جمع و جورتر به نظر می‌رسد؛ اندازه نسخه استاندارد و گوشی اپل ۱۲ پرو دقیقاً یکسان است و مدل خوش دستی محسوب می‌شود، اما در مورد جنس فریم متفاوت هستند – آلومینیوم در مقابل فولاد ضد زنگ. گوشی آیفون ۱۲ پرو براق است، در نتیجه خیلی زود لک می‌گیرد و کثیف می‌شود.
ابعاد گوشی اپل ۱۲ پرو ۷.۴×۷۱.۵×۱۴۶.۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با نسخه پرو سال گذشته، ۰.۳ اینچ کاهش در سایز صفحه‌نمایش داشته و در عوض طول آن کمی افزایش داشته و عرض و ضخامت آن هم کاهش پیدا کرده است. از نظر وزن گوشی ۱۲ پرو بسیار موفق عمل کرده و وزن ۱۸۹ گرمی آن با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش فقط ۱ گرم با نسخه‌ی پیشین فرق دارد.
در مورد شکل ایفون ۱۲ پرو باید گفت که ظاهر آن همچنان با زبان طراحی آیفون ساخته شده و ماژول دوربین آن هم سه‌گانست و تفاوتی با نسخه پرو پیشین ندارد. اگر در مورد رنگ بندی گوشی ایفون ۱۲ پرو کنجکاو باشید، بد نیست بدانید که اپل باز هم از رنگ‌های خاص خود استفاده کرده و با ۴ رنگ نقره‌ای، مشکی گرافیتی، طلایی و آبی اقیانوسی iPhone 12 Pro را زینت بخشیده است.
در بررسی مشخصات آیفون ۱۲ pro مشخص شد که این مدل با شارژ سریع ۲۰ واتی همراه است و در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. در مورد طول عمر باتری هم بدانید که تا ۶۵ ساعت بدون وقفه می‌تواند موسیقی با صدای بلند پخش کند. ظرفیت باتری آیفون۱۲ پرو ۲,۸۱۵ میلی آمپر ساعتی است که نسبت به ظرفیت باتری آیفون نسل قبل با کاهش مشخصی روبرو شده است. آیفون دوازده پرو نیز مانند سایر اعضای خانواده گوشی آیفون ۱۲ با شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی موسوم به MagSafe سازگار هستند که تأثیر زیادی بر قیمت گوشی آیفون ۱۲ پرو دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر