یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

لاغر شدن با شنا در استخر چقدر و چگونه است

عکس, لاغر شدن با شنا در استخر چقدر و چگونه است
آیا می توان با شنا کردن در آب لاغر شد و از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شد ؟ در ورزش شنا شما باید بیش از هر ورزشی به برنامه غذایی خود اهمیت بدهید و بر خلاف ورزش بدنسازی شما در این ورزش به کربوهیدرات‌ها بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارید.
برای این منظور می‌توان از غذاهایی مثل ماکارونی، برنج، نان، سیب زمینی و. . . استفاده کرد. همچنین یک ساعت قبل از تمرین شنا لازم است از قندهای ساده و مواد غذایی شیرین مثل موز، خرما، شیرکاکائو و. . . استفاده شود. به‌طور کلی می‌توان گفت برای کسی که ۶۰ کیلوگرم وزن دارد، مصرف یک عدد موز، یا یک لیوان شیرکاکائو یا سه عدد خرما مناسب است. مسلما میزان مصرف تمام این مواد غذایی متناسب با وزن فرد و شدت فعالیت او متفاوت خواهد بود. حین شنا ذخیره قندی که فرد از شب قبل و یک ساعت قبل از تمرین ذخیره کرده، سوزانده می‌شود اما شاید برخی افراد حین فعالیت طولانی هم نیاز داشته باشند از برخی مواد غذایی ساده استفاده کنند.
شنا ورزشی است که ماهیت ترکیبی دارد یعنی هم هوازی است و هم سرعتی-قدرتی. بنابراین در این ورزش هم به چربی‌ها و هم به کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع تغذیه نیاز است. کسی که قصد دارد از شنا برای کاهش وزن بهره بگیرد، لازم است حرکات تکرارشونده با شدت متوسط را طی مدت طولانی انجام دهد. این کار همراه با کنترل میزان کالری مصرفی می‌تواند در لاغری افراد تاثیر داشته باشد. همان‌طور که گفتیم بیشترین میزان جذب قندها دوساعت اول بعد از ورزش است. بنابراین کسانی که از شنا توقع لاغر شدن دارند و این ورزش را به منظور لاغری انجام می‌دهند دو ساعت بعد از شنا نباید مواد قندی استفاده کنند تا کاهش وزن صورت گیرد. این را به یاد داشته باشید که همه ورزش‌ها به دلیل مصرف کالری (هرقدر هم که این کالری مصرفی کم باشد) در لاغر شدن موثر هستند به این شرط که میزان کالری دریافتی بدن توسط شخص کنترل شود.اگر میزان گلیکوژن ذخیره عضلات بدن کم باشد و فرد ورزش کند، درد عضلانی را خواهد داشت. درحقیقت افرادی که شکایت دارند و بعد از ورزش دچار دردهای عضلانی شده‌اند، به این دلیل است که دخیره قند عضلات بدن این افراد کافی نیست. بنابراین کسانی که قصد دارند ورزش شنا را انجام دهند لازم است منبع قندهای عضلانی خود را تامین کنند تا از این دردها در امان باشند.کسانی که قصد دارند شنا کنند چه به صورت حرفه‌ای یا آماتور، حتما باید بدانند که قبل از تمرین نباید از غذاهای چرب، نفاخ و حجیم استفاده کنند. استفاده از این نوع غذاها قبل از شنا ممکن است سبب اختلالات گوارشی و نفخ شود. به دنبال این اختلالات هم مشکلات دیگری بروز خواهد کرد. برخی غذاهای ممنوع شامل فست فودهای چرب، غذاهای نفاخ و سنگین مثل حبوبات، آبگوشت و دیگر غذاهای سنگین و حجیم است. به علاوه خوردن برخی میوه مثل انگور هم قبل تمرینات شنا ممنوع است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر