یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

لجن درمانی یا حمام لجن و ماسک لجن خانگی

عکس, لجن درمانی یا حمام لجن و ماسک لجن خانگی

آیا تا به حال درباره لجن درمانی چیزی شنیده اید ؟

برای درست کردن حمام گِل در خانه ابتدا وان را با آب داغ پر می کنید،در صورت تمایل چند قطره از روغن های ضروری آلی یا نمک حمام را برای رایحه به آب اضافه کنید.وقتی وان با آب پر شد ۲ لیوان گل مور یا هر گِل دیگری را انتخاب کنید،تکه های گِل را با دستان خود بشکنید و به آب اضافه کنید.وقتی گِل کاملا حل شد،به آرامی داخل وان شوید.به جزء سر خود تمام بدنتان را در آب گل آلود فرو کنید.حداکثر ۲۰ دقیقه داخل وان بمانید سپس از وان بیرون آمده و وان را تخلیه کنید و بدن خود را با آب گرم بشویید.بعد از خشک شدن حداقل ۳۰ دقیقه در یک مکان راحت دراز بکشید.

چه کسانی نباید لجن درمانی کنند ؟
زخم داشتن
درصورت داشتن قطع و بریدگی یکی از اندام های بدن
بیماری های قلبی یا فشار خون بالا
داشتن پوست حساس که در این صورت گِل باعث تحریک پوست می شود.

ماسک لجن
این روش به شکل ماسک برای یک قسمت بدن استفاده می شود.شکل و قوام لجن می تواند با تغییر محتواب آب به سهولت تغییر کند.این روش به راحتی در دسترس است و یک گزینه مقرون به صرفه برای درمان است.ازمزایای استفاده این بسته می توان به حفظ رطوبت و سرد شدن طولانی مدت اشاره کرد.سردی و رطوبت بسته منافذ پوست را سست و شل می کند،خون را به سطح پوست می رساند،گرفتگی و احتقان داخلی را تسکین می دهد.

فواید و خواص لجن درمانی

لکه های روی پوست را کاهش می دهد همچنین بیماریهای پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، آکنه ، پوسته پوسته شدن  ، ویتیلیگو ، ایکتیوز ،کهیر ، کبودی و ترمیم بافت و جذام قابل درمان است.  استفاده از ماسک لجن (بسته گِل) دور چشم برای موارد ابتلا به ورم اطراف چشم ، خونریزی در ناحیه چشم ،خارش ، حساسیت و خطاهای انکسار از قبیل نزدیک بینی و دور بینی و به خصوص گلوکوم ( کوری تدریجی یا آب سیاه ) با کاهش فشار در چشم مفید است.عکس, لجن درمانی یا حمام لجن و ماسک لجن خانگی

در حفظ خنک نگه داشتن بدن برای مدت زمان طولانی تر کمک می کند.

علاوه بر سم زدایی باعث کاهش اختلالات عصبی از قبیل استرس ، اضطراب ، افسردگی ، درد عصبی ، سیاتیک ، صرع و فلج پس از سانحه می شود .

استفاده از ماسک روی پیشانی به بهبود سردرد کمک می کند . مالیدن ماسک لجن به روی شکم به انواع سوء هاضمه کمک می کند ، گرمای روده را کاهش می دهد ، نفخ ، کولیت ، اسهال و یبوست را درمان می کند و در نهایت زخم و بیماری های پوستی را بهبود می بخشد. گِل دارای اثرات ضد التهابی و ضد پیری است .

همچنین برای شرایطی از قبیل بیماری های عضلانی و مفاصل همانند ، آرتروز ، روماتیسم ، نقرس ، دردهای اسکلتی و بهبود آسیب های ورزشی مؤثر است. مشکلات تنفسی نظیر آسم ، ذات الریه ، دیفتری ، درد قفسه سینه ، احتقان، سرخک ، آنفلونزا و برونشیت را درمان می کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر