یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 بخریم یا نه

عکس, لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 بخریم یا نه

می توان گفت یکی از لپ تاپ های پر طرفدار این روزها Zephyrus M16  ایسوس است. در این پست یاس فان به بررسی تخصصی این لپ تاپ گیمینگ می پردازیم.در گذشته شما مجبور بودید بین داشتن یک لپ تاپ بازی عالی یا یک لپ تاپ عالی برای کار یکی را انتخاب کنید. با Asus ROG Zephyrus M16 شما می توانید از یک دستگاه بازی به اندازه یک لپ تاپ کارکرده استفاده کنید.مسلماً عناصری وجود دارد که باعث می شود همیشه برای کار ایده آل نباشد ، که عمر باتری در بین آنها مهم است. اما به هر حال این یک دستگاه بازی است ، بنابراین چهار ساعت و یک بار حداکثر شارژ آن تعجب آور نیست. علاوه بر این ، بیشتر برای کسانی است که ابتدا یک ماشین بازی عالی می خواهند ، اما یک لپ تاپ غیر عملی برای کارهای روزانه نیز نمی خواهند.

صفحه نمایش و مدیا

نمایشگر ۱۶ اینچی WQXGA
پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از استاندارد رنگی DCI-P3
نمایشگر ۱۶۵ هرتز با تاخیر ۳ میلی ثانیه ای
پشتیبانی از Dolby Vision HDR و Dolby Atmos
در حالی که شکی نیست که این یک ماشین بازی فوق العاده است ، که بعداً به آن خواهیم پرداخت ، M16 از نظر سخت افزاری آن را به اندازه کافی در اختیار دارد تا بتواند تقریباً برای همه چیز عالی باشد. که شامل مصرف رسانه ها می شود.

البته بخش عمده ای از آن صفحه نمایش است. وضوح WQXGA قطعاً برای هر چیزی به اندازه کافی واضح است. این معادل وضوح ۱۴۴۰p است ، اما چون نسبت آن ۱۶:۱۰ است نه ۱۶: ۹ ، چند ردیف اضافی وجود دارد که آن را تا ۱۶۰۰p افزایش می دهد. این کاملاً ۲۱۶۰p (4K) نیست ، اما از ۱۰۸۰p (Full HD) وضوح بیشتری دارد.این فقط در مورد وضوح نیست ، در مورد نحوه ارائه رنگ و کنتراست است. تماشای Netflix Originals رنگهای طبیعی فوق العاده ای را ارائه می دهد و هرگز به نظر نمی رسد که آنها را بیش از حد اشباع کند. این سازگار با Dolby Vision است ، بنابراین هرگونه محتوای DV در Netlflix – یا از هر منبع که باشد – در این دستگاه عالی به نظر می رسد. همچنین جای تعجب نیست که ایسوس مایل است به طیف رنگی ۱۰۰ درصدی DCI-P3 و اعتبار Pantone خود مباهات کند. تلاش شده است که این مورد با استانداردهای سطح بالا و درجه یک مطابقت داشته باشد-و این نشان می دهد.این ویژگی ها همچنین آن را برای افرادی که نیاز به ویرایش عکس و ویرایش فیلم در حال حرکت و در خانه دارند ، آماده و آماده ایجاد محتوا می کند. نگاه کردن به یک صفحه سفید در حین ویرایش سند ، ظاهری ترد ، سفید و تمیز به شما می بخشد. واقعاً بسیار متنوع است. و این واقعیت که دارای سطح ضد تابش نور است بدین معناست که اگر در محیطی روشن کار می کنید مجبور نخواهید بود با بازتاب های منحرف کننده برخورد کنید.همانطور که گفته شد ، نسبت ۱۶:۱۰ است تا ۱۶:۹ ، که در مواردی که فیلم تماشا نمی کنند بسیار کمک می کند. در حالی که کار می کند اساساً به این معنی است که نوار ابزارها و قطعات اضافی گرافیک خارجی ، مانند زبانه ها و منوها ، فضایی را اشغال می کنند که معمولاً حاشیه های صفحه است. این مقدار کمی فضای اضافی برای کار به شما می دهد ، بدون اضافه کردن مقدار زیادی از جعبه نامه در حین تماشای فیلم.برای اضافه کردن قابلیت های مصرف رسانه ای ، ایسوس همچنین یک سیستم شش بلندگو ساخته است که واقعاً عالی است. البته ، داشتن یک بلندگوی اختصاصی جداگانه یکسان نیست ، اما برای مجموعه ای از بلندگوهای لپ تاپ همه جانبه و متعادل است.

طراحی

پورت هایی چون USB-A، USB-C، Thunderbolt 4، Ethernet، جک ۳.۵ میلیمتری، اسلات کارت میکرو اس دی
ابعاد ۳۵۵*۲۴۳*۱۹۹ میلیمتر با وزن ۱.۹ کیلوگرم
لولای ۱۸۰ درجه
نحوه ساخت Asus Zephyrus M16 2021 چیزهای زیادی را دوست دارد. تیم ROG متوجه شده است که نام بازی ظریف است. می توانید آن را شبیه یک لپ تاپ گیمر کنید ، اما آنقدر آن را فشار ندهید تا خلاقیت را به تعویق بیندازد. زیرا به هر حال ، این دستگاه هم قادر به انجام بازی های قدرتمند و هم خلاقیت است.این بدان معناست که شما هنوز هم طرحی از رنگ را در داخل طرح می بینید ، اما این در ظاهر شما نیست. به عنوان مثال ، جلد جلویی شبیه یک سطح مشکی مات ظریف است که نیمه ای در سوراخ های کوچک ماشینکاری شده پوشانده شده است. سپس نور را به آن می تابانید و چشمک می زنید از رنگ زیرین رنگین کمان. این چشم نواز اما در عین حال ظریف است.

سپس لولا که جلد/صفحه نمایش را نگه می دارد در زیر بدنه لپ تاپ می چرخد ​​به طوری که با بازکردن آن ، آن را با زاویه ای بالا می برد و فضای بیشتری برای جریان هوا در زیر ایجاد می کند. علاوه بر این ، صفحه نمایش می تواند تا زمانی که کاملاً صاف نشود (در صورت تمایل) به لطف مکانیسم لولا ۱۸۰ درجه ادامه یابد.

هنگامی که صفحه نمایش باز می شود ، حاشیه های فوق العاده لاغر احاطه شده است – و چون صفحه نمایش آن دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است، حاشیه پایینی آن را نیز شامل می شود. هیچ “چانه” عظیمی در این مورد وجود ندارد.اما آنچه واقعاً زیباست ، بافت بدنه لپ تاپ است. رنگ مشکی مات به جای اینکه یک فلز سرد ، سخت و براق باشد ، بیشتر احساس نرم ، گرم و گیرا دارد. این یک پایان خوب با لمس نرم است ، بنابراین وقتی مچ خود را شروع می کنید ، مچ دست خود را روی آن قرار دهید لذت بخش است.این جانور لپ تاپ تقریباً تمام پورت هایی را که می خواهید آرزو کنید ، دارد. در سمت چپ ، پورت برق ، HDMI 2.0b اندازه کامل ، اترنت ، USB-A ، دو درگاه Type-C و ورودی/خروجی ۳.۵ میلی متری برای هدفون و میکروفون وجود دارد. در سمت راست ، یک شیار کارت microSD و یک USB-A دیگر پیدا خواهید کرد ، بنابراین می توانید مطمئن شوید که ماوس پلاگین شما (مگر اینکه از بی سیم استفاده می کنید) در سمت مناسب برای استفاده شما قرار دارد.

شایان ذکر است ، یکی از آن درگاه های نوع C USB 3.2 و دیگری Thunderbolt 4 است. هر دو از DisplayPort برای اتصال به مانیتورها و تحویل برق برای شارژ از طریق USB-C پشتیبانی می کنند. در صورت نیاز می توانید از هر دو برای شارژ مجدد استفاده کنید ، اما با استفاده از آجر قدرت (ظاهراً بسیار حجیم) درگاه شارژ اختصاصی سریعتر شارژ می شوید ، که هر دو پورت USB-C را برای استفاده شما در دسترس می گذارد.

بدون شک مهمترین نکته در مورد طراحی این لپ تاپ ، اندازه آن است. این لپ تاپ ۱۶ اینچی است اما به شکل یک لپ تاپ ۱۵ اینچی جمع شده است. بنابراین بدون نیاز به افزودن حجم زیاد ، صفحه نمایش بزرگتری خواهید داشت. بله هنوز در مقایسه با مک بوک پرو و ​​مشابه این جهان ضخیم است ، اما برای یک دستگاه بازی ۱۶ اینچی ، ایسوس به طرز شگفت آوری قابل حمل و جمع و جور است.طراحی صفحه کلید به طور مشابه خوب طراحی شده است. خیلی تنگ نیست ، با کلیدهای مناسب ، مسافرت دلپذیر و پاسخ لمسی. این صفحه کلید عالی برای تایپ کردن است و از آن می توان به راحتی در روز و روز استفاده کرد. طولی نکشید که به تایپ لمسی روی آن عادت کرد. به علاوه ، صدای آن نیز به طرز آزاردهنده ای بلند نیست. بنابراین می توانید کلیک قطعی را احساس کنید ، اما واقعاً آنقدرها آن را نشنوید. بیش از هر نوت بوک دیگری با کلیدهای باریک.چهار دکمه اختصاصی در بالای صفحه کلید وجود دارد که تنظیم صدا را آسان می کند ، میکروفون را فعال یا غیرفعال می کند و نرم افزار سفارشی سازی خود ایسوس ، Armory Crate را راه اندازی می کند. کلیدها همچنین با استفاده از LED های RGB دارای نور پس زمینه هستند و هر تعداد جلوه های رنگی را می توانید متناسب با روحیه خود انتخاب کنید.

عملکرد

پردازنده نسل یازدهم Core i9 اینتل
گرافیک GeForce RTX 3070 انویدیا با ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6
حافظه NVMe PCIe 4.0 SSD با ظرفیت ۲ ترابایت
تفاوت واضحی در عملکرد بین استفاده از M16 با آداپتور برق متصل به برق و هنگام استفاده از آن روی باتری وجود دارد. حداقل ، وقتی صحبت از تنظیمات پیش فرض قدرت آن می شود. این امر تا حد زیادی در دستگاه هایی با کارت گرافیک اختصاصی قدرتمند انتظار می رود. از این گذشته ، اگر دستگاه را روی قدرتمندترین حالت خود تنظیم کرده و سعی کنید باتری آن را خالی کنید ، مدت زیادی دوام نمی آورد (در واقع ، حتی به شما اجازه نمی دهد از این حالت بدون برق وصل شده استفاده کنید).

اگر سعی می کنید تنظیمات پیش فرض “Silent” را جدا نکنید ، اگر سعی می کنید بازی های گرافیکی شدید مانند Control انجام دهید ، تجربه عملاً غیرقابل استفاده است. در این حالت ، عمداً CPU را خاموش می کند و از GPU استفاده نمی کند تا لپ تاپ را بی سر و صدا نگه دارد. انیمیشن ها دچار لکنت زبان و حرکات نمی شوند.البته هنگامی که برق را وصل کرده اید و لپ تاپ به طور خودکار به “عملکرد” ​​یا حتی “توربو” چشمگیرتر (و حالت iGPU به حالت خودکار یا خاموش تغییر می کند) یک داستان کاملاً متفاوت است. در این حالت بازی روان ، سریع و بسیار واکنش گرا است.بازی ها به ندرت فریمی را از دست می دهند و چه در مسابقه در Forza Horizon 4 و چه در حال تیراندازی دشمنان در Gears 5 ، M16 از پس بسیاری از بازی ها برآمده و در بازی هایی که واقعاً نیاز به سرعت دارد پاسخ های فوری را ارائه می دهد.با قدرت بیشتر از طریق CPU و GPU ، این بدان معناست که خنک کننده بیشتری مورد نیاز است و پسر می توانید آن را بشنوید. هنگامی که در حالت توربو و اجرای کنترل قرار گرفتید ، طرفداران لپ تاپ آنقدر بلند می شوند که ما نمی توانیم صدا یا دیالوگ را در بازی بشنویم و در نهایت زیرنویس ها را روشن کرده و از هدفون های روی گوش استفاده می کنیم. می توانید ببینید چرا بیشتر گیمرها از هدست های درجه یک استفاده می کنند.با توجه به این که فضای زیادی در داخل یک شاسی لپ تاپ وجود ندارد که بتواند هوا را به اطراف منتقل کند ، هر چند این امر چندان تعجب آور نیست. با این حال ، هنگام تعویض دنده می توان گفت که در حالت “خاموش” – ایده آل هنگام کار ، گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر – نام آن را ارائه می دهد: طرفداران در واقع به همان اندازه که شما سکوت می کنید بتواند تشخیص دهد

اگر می خواهید آن را به دلخواه تنظیم کنید ، می توانید. نرم افزار Armus Crate Asus – که دارای دکمه میانبر اختصاصی خود است به شما امکان می دهد بین حالت های عملکرد جابجا شوید یا تنظیمات دستی خود را ایجاد کنید.

لپ تاپ های گیمینگ به ندرت به دلیل عمر بالای باتری شناخته می شوند. در حقیقت ، حتی با وجود این لپ تاپ در حالت “Silent” و تنظیم باتری در “Battery Batter” ، با شارژ کامل به سختی بیش از چهار ساعت دوام می آورد. که ممکن است عالی به نظر نرسد ، اما در واقع ، با استفاده از لپ تاپ های بازی ، خیلی هم بد نیست. در حالت “عملکرد” ​​، همانطور که انتظار داشتید ، حدود یک چهارم آن زمان است ، در کل نزدیک به یک ساعت.همان نرم افزار Armory Crate همان چیزی است که به شما امکان می دهد حالت iGPU را تنظیم کنید. دارای سه تنظیم روشن ، خودکار یا خاموش است. در Auto ، کارت گرافیک فقط زمانی فعال می شود که سیستم تشخیص دهد که لازم است ، مانند زمانی که شما نیاز به تقویت گرافیک در هنگام بازی یا رندر ویدئو دارید. اگر دوست دارید هنگام کار بی صدا باشد ، می توانید آن را به “روشن” تغییر دهید ، سپس از پردازنده برای پردازش گرافیک شما استفاده می کند و GPU را غیرفعال می کند.با توجه به اینکه یک لپ تاپ بازی هستید ، به یک معیار کوچک توجه نکنید. و وقتی این نسخه Intel Core i9 M16 را از طریق بنچمارک بهشت اجرا کردیم ، بیشتر اوقات از طریق گرافیک بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ فریم بر ثانیه اجرا می شد و به ندرت کمتر از ۱۰۰ فریم بر ثانیه فرو می رفت. در تست بنچمارک Forza Horizon 4 با وضوح روی حداکثر موجود و تنظیمات Ultra فعال ، تفاوت چندانی نداشت – در سراسر صحنه مسابقه آزمایشی به طور مداوم به ۱۰۰ فریم در ثانیه می رسید.بنابراین در حالی که حالت “Silent” به شما اجازه بازی نمی دهد ، این حس وجود دارد که این جانور را رام می کند ، و آن را به یک دستگاه کار و بهره وری دوستانه تر تبدیل می کند ، که در واقع برای لپ تاپی که عمدتا برای گیمرها طراحی شده است بسیار عالی است. شما از هر دو جهان بهترین را دریافت می کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر