یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

لیزر آر اف فرکشنال چگونه پوست را جوان می کند

عکس, لیزر آر اف فرکشنال چگونه پوست را جوان می کند
یکی از راه های جوان سازی در کلینیک های زیبایی جهان استفاده از لیزر آر اف فرکشنال می باشد. کار این لیزر چیست و چقدر تاثیر دارد ؟ در واقع این روش ، یک روش ایمن و کم تهاجم است که نتایج درخشانی به همراه دارد .اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده که سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیر پوستی می‌شود. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

۱. تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

۲. فعال‌کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.
روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:
سفت کردن و جوانسازی پوست: آر اف فرکشنال باعث حجم‌دهی، سفت کردن و صاف کردن بافت پوستی می‌شود. به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.
محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن: عملکرد اساسی آر اف فرکشنال ، تحریک کلاژن‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. آر اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاق و لاغر شدن تاثیرات بسیار خوبی دارد.
بهبود منافذ پوستی باز: اندازه‌ی منافذ پوستی بعد از ۲ تا ۵ جلسه‌ی درمان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.
با توجه به اثرات درمانی آر اف فرکشنال ، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:
پوست افتاده یا شل شده
ترک بدن (استرچ مارک)
اسکار و جای زخم آکنه
آکنه‌ی کیستی
منافذ باز پوستی
خطوط و چین و چروک‌های ظریف
مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست
تاثیر دستگاه آر اف فرکشنال
تاثیر دستگاه آر اف فرکشنال
راهنمای متقاضیان جوانسازی با RF
پیش از درمان
پیش از آر اف نیاز به مراقبت خاصی نیست. سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید. اگر جوانسازی پوست با لیزر دریافت کرده‌اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را لایه برداری کرده‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.
جلسه‌ی درمانی
هر جلسه‌ی درمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول درمان ممکن است احساس کنید که پوستتان کمی گرم شده است. این روش درد یا ناراحتی دیگر در طول درمان ندارد.
روش آر اف معمولاً به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارد که بسته به شرایط شما می‌تواند از ۳ تا ۱۲ جلسه متغیر باشد.
بعد از درمان
بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی می‌توانید به خانه یا محل کار بروید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. از یک روز بعد می‌توانید آرایش کنید. ممکن است تا یک ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی کمی درد داشته باشید.عوارضی مانند قرمزی و تورم تا حداکثر ۳ روز بعد برطرف می‌شوند.بعد از درمان نیاز به مراقبت خاصی نیست ولی نوشیدن فراوان مایعات و استفاده‌ی مداوم از کرم ضد آفتاب فراموش نشود.
نتایج آر اف طی ۲ هفته پدیدار می‌شود و تا سه ماه بعد از جلسه درمانی کلاژن سازی ادامه خواهد داشت و نتایج بهتر و بهتر خواهد شد.
تکنولوژی RF مورد تایید سازمان FDA است
سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی، روش آر اف فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی بسیار وسیعی در مورد این روش زیبایی انجام شده و طبق آن‌ها تمامی کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی واژن کاملاً ایمن و بی‌خطر است.
تذکر: ایمنی به عوامل بسیاری بستگی دارد
در این جا باید به نکته‌ی بسیار مهمی اشاره کنیم. تکنولوژی آر اف از سوی سازمان‌های نظارت درمان ایمن شناخته می‌شود؛ ولی ایمنی فقط به تکنولوژی بستگی ندارد. دو عامل دیگر که در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی هر روش درمانی (از جمله آر اف) موثرند، عبارت‌اند از:
دستگاه مورد استفاده: دستگاه‌های زیادی قابلیت تولید امواج RF را دارند. این که خود دستگاه مورد تایید سازمان FDA باشد (مثل دستگاه آر اف کونتراج) و این که استانداردهای لازم در ساخت و انتخاب مواد اولیه رعایت شده باشد، اهمیت فراوانی دارد. در کلینیک خانه سفید تنها از دستگاه‌های استاندارد و باکیفیتی استفاده می‌کنیم که هم از لحاظ درمانی و هم از لحاظ ایمنی، موثر و کم خطر باشند.
اپراتور آر اف: مثل هر روش درمانی و زیبایی دیگری، تجربه و مهارت پزشک یا اپراتور اهمیت زیادی دارد. این عامل مهم هم در میزان اثربخشی درمان و هم در کاهش احتمال عوارض جانبی بسیار موثر است. یکی از برتری‌های کلینیک خانه سفید این است که از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان متخصص در زمینه‌های درمانی و زیبایی پوست و مو بهره می‌برد.
هزینه سری دستگاه: به خاطر ملاحظات بهداشتی، سری دستگاه باید برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده شود. این سری حدود ۵۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و فقط یکبار آن را خریداری خواهید کرد.
هزینه جلسات درمانی: هر جلسه‌ی درمانی آر اف فرکشنال حدود ۵۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارد که شامل هزینه‌های استفاده از دستگاه اصلی و هزینه‌های درمانی مرتبط است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر