یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

لیفت ابرو با نخ و پاسخ به سوالهای رایج

عکس, لیفت ابرو با نخ و پاسخ به سوالهای رایج

یکی از ماندگار ترین روشهای لیفت ابرو ، لیفت ابرو با نخ است که در این پست از یاس فان به معرفی کامل آن می پردازیم و سعی شده است به بیشتر سوال ها در این خصوص پاسخ داده شود. در این جراحی زیبایی، پوست اضافی که باعث ایجاد چین‌وچروک در پیشانی و اطراف چشم شده، برداشته می‌شود تا برآمدگی‌های ایجادشده ناشی از پوست اضافی، برطرف شوند. و در نهایت ابرو ها کشیده تر و پوست پیشانی نیز صاف تر و با طراوت تر می شود و این موضوع به جوان تر شدن پوست و صورت و در کل چهره ی شما کمک به سزایی میکند .

بالا کشیدن ابرو برای افرادی که یکی از اهداف زیر را مد نظر دارند، مناسب است:

برطرف شدن حالت اخم و عصبانیت از چهره
دارا بودن چشم‌هایی باز به همراه پشت پلک بلند
افزایش اعتماد به نفس

کاندیدای مناسب لیفت ابرو با نخ

با وجود اینکه کشیدن ابرو با نخ به عنوان یکی از بهترین روش‌های موجود جهت برطرف کردن چین‌وچروک پیشانی و بالا بردن پلک در نظر گرفته می‌شود، اما قطعاً برای تمامی افراد بهترین روش نخواهد بود. به طور کلی، انجام این جراحی به کسانی توصیه می‌شود که بین ۳۰ الی ۵۰ سال سن داشته و نشانه‌هایی از پیری پوست مانند شلی و افتادگی در آن‌ها مشاهده می‌شود.

اما انجام این جراحی، به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

افرادی که پوست نازکی دارند
افرادی که چربی پوست زیادی ندارد
افرادی که پوست زاویه فکی آن‌ها حالت کیسه‌ای زیادی دارد
کاندیدای مناسب لیفت ابرو با نخ
مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ
مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ویدئو زیر از دکتر نجف بیگی را مشاهده کنید.

لیفت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این جراحی می‌توان از بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی استفاده کرد. برای بالا کشیدن ابرو، بسته به شرایط و هدف نهایی فرد متقاضی، از یکی از روش‌های انواع لیفت با نخ استفاده می‌شود. انواع روش‌های انجام این جراحی عبارت هستند از:

لیفت ابرو با نخ معلق (Free Floating Thread):

همان‌طور که از اسم این شیوه مشخص است، در این درمان از یک سری نخ استفاده می‌شود که با استفاده از بی‌حسی موضعی وارد پوست شده که نتیجه آن به مدت ۱ الی ۲ سال ماندگار خواهند بود.

لیفت ابرو با نخ ثابت (Fixed Thread):

در این روش که معمولاً ماندگاری بالایی دارد، پوست اضافی قسمت پیشانی نیز برداشته می‌شود. با وجود اینکه میزان کبودی در این روش بیشتر است، اما نتیجه آن مطمئن‌تر است.مدت زمان انجام این جراحی، بسته به روشی که برای بالا کشیدن ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینکه آیا جراحی زیبایی دیگری هم‌زمان با این جراحی انجام می‌شود یا نه متفاوت است.

برای اینکه از نتیجه بالا بردن ابرو با نخ راضی باشید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید:

نخ بخیه‌ای که برای زخم‌هایتان استفاده شده است، معمولاً بعد از یک هفته توسط پزشک برداشته می‌شوند.
بعد از انجام جراحی معمولاً دردی در ناحیه پیشانی خود احساس می‌کنید. وجود کمی تورم و کبودی تا ۱۰ روز بعد از جراحی طبیعی است. این عوارض معمولاً بعد از ۲ هفته به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که این مسائل به خودی خود خوب نشدند، حتماً شرایط خود را با جراحتان در میان بگذارید.
برای کاهش اثر کبودی و تورم می‌توانید به صورت منظم از کیسه یخ استفاده کنید.
اینکه چه زمانی می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره‌تان بازگردید، به نظر پزشک و شرایط شما بستگی دارد. مسلماً اگر تنها بالا کشیدن ابرو با نخ را انجام داده باشید، خیلی سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنید. اما به طور کلی، می‌توان گفت:

روز اول جراحی: پیاده‌روی در اطراف خانه
روز دوم جراحی: دوش گرفتن با فشار آب ملایم
یک هفته بعد از جراحی: بازگشت به زندگی روزمره بدون انجام فعالیت‌های سنگین. در صورتی که نگران کبودی‌های ناشی از انجام جراحی هستید، می‌توانید از لوازم آرایشی که پزشک تجویز می‌کند، استفاده کنید.
یک الی دو هفته بعد از جراحی: انجام فعالیت‌هایی که قبل از جراحی انجام می‌دادید و قطع داروهای مسکنی که توسط پزشک تجویز شده بود.
دو الی چهار هفته بعد از جراحی: از سر گرفتن فعالیت‌های ورزشی اما به تدریج.

آیا لیفت ابرو ارزشش را دارد ؟

به گفته بیشتر کسانی که ابروی خود را با نخ لیفت کرده اند، این روش از اسان ترین رو شها برای جوانسازی صورت است . کشیدن ابروها با نخ بسیار سریع انجام می وشد و از آن مهم تر دوران نقاهت بعد از آن است. به عبارتی چون لیفت ابروها با نخ به طور کلی بدون ایجاد برش انجام می شود ، دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد یا به عبارتی بسیاری اصلا نیازی به استراحت بعد از آن ندارند.کسانی که تجربه‌ی انجام کشیدن ابرو با نخ را داشته اند ، این روش را بسیار بهتر از لیفت صورت میدانند زیرا بعد از انجام این جراحی به راحتی میتوانند به روند طبیعی زندگیشان برگردند.

مزایا کشیدن ابرو با نخ

کشیدن ابروها برای جوانسازی یک راه تقریبا بی خطر و جایگزین جراحی لیفت است . این لیفت ابرو یک نوع بسیار کم ریسک برای جوانسازی چهره‌ی شماست. کشیدن ابروها به وسیله نخ به این دلیل نسبت به دیگر جراحی های لیفت برتری دارد که بعد از جراحی نیازی به مراقب های معمول نیست کسی که لیفت تبرو با نخ را انجام داده است به راحتی بعد از جراحی میتواند رانندگی کند و یا با کودکان یا خانواده‌ی خود به راحتی وقت بگذارند.

کم خطر نسبت به سایر روش‌های بالا کشیدن ابرو
عدم نیاز به رعایت موارد خاص قبل از انجام جراحی
عدم نیاز به مراقبت‌های ویژه بعد از انجام جراحی
قابل مشاهده بودن اثر درمان بلافاصله بعد از انجام جراحی
ماندگاری اثر درمان به مدت چندین سال
عدم وجود زخم روی پوست
قابلیت انجام مجدد جراحی بدون عوارض خاص

عوارض احتمالی بالا کشیدن ابرو با نخ

یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، این است که در این جراحی نیز مشابه با هر جراحی دیگری، نمی‌توان احتمال عوارض جانبی را صفر در نظر گرفت. خصوصاً اگر بالا کشیدن ابرو توسط یک جراح ماهر انجام نشود. با این وجود، عوارض جانبی این روش به نسبت سایر روش‌ها بسیار کمتر است؛ چرا که احتمال آسیب رساندن به عروق صورت و پیشانی بسیار پائین می‌باشد.اما نکته‌ای که باید به خوبی به آن توجه کنید ، انتخاب یک جراح پلاستیک بسیار ماهر برای انجام لیفت ابرو است. چنین متخصص زیبایی ماهری به جراحی تمامی اعضای صورت به خوبی واقف است و این باعث می شود خطر اسیب رسیدن به اعضای صورت به صفر برسد .

بعد از انجام لیفت ابرو با نخ چه توقعی باید داشته باشیم؟

پس از کشیدن ابروها با نخ ممکن است پوست شما کمی چال بیفتد یا کمی جمع شود که این حلت بعد از چند روز از بین می رود. به طور کلی ریکاوری بعد از این نوع لیفت با نخ بسیار سریع اتفاق می افتد و به گفته‌ پزشکان مانند تزریق فیلر است .احتمال کبودی های بسیار کم و یا ورم های خفیف در هفته‌ی اول طبیعی است.برای کمنر کردن ورم و یا کبودی بهتر است از دست زدن به ابروهای خود خودداری کنید. حتی بهتر است به خاطر سرایط به وجود آمده از تکان دادن بیشتر عضلات صورت ههم جلوگیری کنید تا کترین فسار به ابرو هایتان وارد شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر