یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ماساژ تویینا چیست و فواید آن

عکس, ماساژ تویینا چیست و فواید آن

ماساژ تویینا حالتی شبیه به طب سوزنی در بدن ایجاد میکند. این ماساژ که یک ماساژ بسیار قدیمی و کهن چینی است با حرکات دورانی و اعمال فشار‌ با شدت‌های مختلف به عمق بافت‌ها نفوذ کرده و احساس آرامش عجیب و شل شدن عضلات را برای فرد به همراه خواهد داشت. این روش نسبت به سایر روشهای ماساژ آرامتر بوده و اکثراً برای ایجاد آرامش بیشتر در فرد استفاده می‌شود.این روش نسبت به روش یین از حرکات فیزیکی و شدت بیشتری برخوردار است .

بیماری هایی که با این ماساژ تسکین می یابند :
درد گردن و پشت
اختلالات اسکلتی عضلانی
سندرم قبل از قاعدگی
خستگی و بیخوابی
اختلال تونل مچی
سردرد
آرتریت
استوپروزیس (پوک شدن و کم تراکم شدن و شکننده شدن استخوان ها)
استرس
مشکلات هاضمه
مشکلات تنفسی

کارکرد ماساژ تویینا
فلسفه و روش های مورد استفاده در ماساژ تویینا از طب سنتی چینی الهام گرفته شده است که برای داشتن زندگی سالمتر به جنبه های احساسی و فیزیکی و نیز مواردی مثل آب و هوا، ارتباطات و رژیم غذایی فرد توجه دارد.

در ادامه باید گفت فلسفه نهفته و پنهانی ماساژ تویینا نیز به این نکته توجه دارد که سلامتی واقعی برای فرد هنگامی بدست می آید که وی هماهنگی و تعادل را بین خود و محیط ایجاد کند.

هدف از انجام ماساژ تویینا نیز ایجاد تعادل بین یین و یانگ (دو نیروی مکمل در فرهنگ سنتی چینی) در بدن است و این کار بوسیله رهایی از موانع و اختلالاتی انجام می شود که خود را بصورت بیماری، ناخوشی و مشکلات روحی نشان می دهند.

مانند طب سوزنی، ماساژ تویینا نیز از خطوط نیمه و اکیوپوینت ها استفاده می کند تا عنصر «چی» و خون را در بدنتان تنظیم کند که این منجبر به دستیابی به سلامتی بیشتر خواهد شد. اگر این عنصر (چی) به شکل نادرست در بدن جریان داشته باشد می تواند باعث ایجاد موانعی مثل گردش خون ضعیف در منطقه خاص بشود.

هدف درمانی و اصلی از ماساژ تویینا از بین بردن موانع انرژتیک است که منجر به انحطاط عنصر چی شده اند.
هشت تکنیک پایه ای در ماساژ تویینا استفاده می شود:
تکنیک لمس کردن
تکنیک اتصال مجدد (دوباره پیوستن)
تکنیک مخالف
تکنیک بالا بردن
تکنیک پرس
تکنیک خمیر کردن(ورزیدن)
تکنیک فشار دادن
تکنیک نگه داشتن
دیگر تکنیک ها شامل موارد زیر می شوند:
غلتاندن: این تکنیک عمدتا برای مصدومیتها مثل گرفتگی یا ضرب دیدن استفاده می شود.

تکنیک تک انگشتی: در این تکنیک نقاط فشاری با ین انگشت فشار داده می شوند

نی یانگ: این تکنیک برای بهبود سلامتی در تمام بدن استفاده می شود.

۱-ماساژ تویینا
این ماساژ برای درمان چه چیزی مناسب است؟
ماساژ تویینا را می توان برای درمان بیماری هایی خاص یا اختلالاتی که به منطقه ای خاص از بدن مربوط می شوند استفاده کرد. از آنجایی که این ماساژ یک روش جایگزین درمانی محسوب می شود، لازم است قبل از تصمیم به اتخاذ این روش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ماساژ تویینا می تواند برای درمان درد و بیماری یا حفظ سلامتی استفاده شود. این تکنیک برای کاهش استرس، افزایش آرامش و عمیق تر کردن خواب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. عموما این ماساژ برای مصدومیت هایی که اسکلتی عضلانی یا سیستم های عصبی مربوط هستند نیز استفاده می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر