یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ماسک خانگی برای سفت شدن ریشه موهای سر

عکس, ماسک خانگی برای سفت شدن ریشه موهای سر

اگر ریشه موها شل و ضعیف شده است می توانید با ماسک گیاهی زیر که معتبر ترین ماسک گیاهی برای تقویت ریشه موها است ، ریشه ی موهای خود را سفت و محکم کنید. در اطصل بودن مواد گیاهی خود اطمینان حاصل کنید. روش درمان بدین صورت است :

حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد. به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند. این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

هم چنین حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد. برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است. حنا ریشه مو را سفت می‌کند. روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند. برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد. بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

مورد یکی دیگر از گیاهانی است که می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. دانه مورد را هم می‌توان پودر و با مواد دیگری مانند حنا مخلوط کرد و به شکل موضعی استفاده کرد. یکی دیگر از روش‌های استفاده از مورد، مصرف روغن آن همراه حناست. به نسبت مساوی می‌توان مورد را پودر کرده و داخل روغن کنجد ریخت تا حالت خمیری به دست بیاید. قبل از استحمام می‌تو‌ان این خمیر را چند ساعت روی سر نگه داشت و بعد استحمام کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر