یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ماینوکسیدیل و فیناستراید و زینک قوی ترین داروهای طاسی

عکس, ماینوکسیدیل و فیناستراید و زینک قوی ترین داروهای طاسی
تاکنون درمان های زیادی برای ریزش موها ارائه شده است اما هم چنان بهترین این درمان استفاده هم زمان از ماینوکسیدیل و فیناستراید و زینک می باشد البته استفاده مرتب از آمپول های بیوتین نیز موثر است. در زیر هر کدام از این درمان ها را برای شما به صورت ویژه شرح می دهیم.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل هم برای بانوان و هم برای آقایون قابل استفاده است . برای خانمها با دز دو درصد و برای آقایون دز ۵ درصد مناسب است . اما بهتر است خانمها از ماینوکسیدیل های دست ساز دکتر استفاده نمایند . این دارو به دو شکل فوم و محلول در دسترس است. استفاده از فوم ماینوکسیدیل برای افرادی که طاسی کامل داشته یا موهای خود را تراشیده‌اند مناسب‌تر است، چراکه شکل محلول دارو روی سر آن‌ها باقی نمانده و سر می‌خورد. به‌علاوه فوم ماینوکسیدیل حساسیت کمتری ایجاد می‌کند و بنابراین عوارض کمتری نسبت به محلول آن خواهد داشت. این دارو برای زنان باردار ، زنان شیرده ، هم چنین برای مردانی که همسر آنها قصد بارداری دارد ممنوع است . عوارض این دارو معمولا کم است و در صورت استفاده درست و رعایت دستور پزشک، ایجاد نخواهند شد. اما در مواردی ممکن است دارو باعث ایجاد حساسیت شده و پوست سر را قرمز و ملتهب کند. این قرمزی و التهاب ممکن است با سوزش و خارش نیز همراه باشد. درصورتی‌که هریک از این عوارض را مشاهده کردید، حتما درباره دوز و نوع داروی مصرفی با پزشک مشورت کنید. علاوه بر این استفاده طولانی مدت از دارو می‌تواند باعث نازک شدن پوست سر و بروز برخی مشکلات شود. در هر روز محلول ماینوکسیدیل باید دو مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد، این کار در کوتاه مدت مشکل به نظر نمی رسد، اما در طولانی مدت چنین کاری طاقت فرسا بوده و اغلب افراد نمی توانند برای طولانی مدت استفاده از این دارو را ادامه بدهند. رویش موها سه ماه بعد از استفاده قابل رویت است اما موها کرکی و نازک هستند. داروی ماینوکسیدیل ۵ درصد قوی‌ترین دوز موجود از این دارو است. این دارو معمولا برای درمان ریزش موهای مردان استفاده می‌شود. زیرا مردان موهای ضخیم‌تری داشته و ریزش موهای آن‌ها عمیق‌تر است. البته این به این معنا نیست که زنان نمی‌توانند از این محلول استفاده کنند. بلکه ممکن است با تشخیص پزشک، این دوز دارو برای خانم‌های نیز مناسب باشد.

فیناستراید

متخصصان در طول تحقیقات خود متوجه شدند که مصرف روزانه ۱ میلی‌گرم از این دارو می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل این دارو کم‌کم به یکی از داروهای پرکاربرد برای حل مشکلات ریزش مو در افراد مختلف تبدیل شد. ماده اصلی سازنده فیناستراید به دو صورت پودری و کریستالی موجود است. دمای ذوب این ماده ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد بوده و فرمول شیمیایی آن C23H36N2C2 است. این ماده حلال در آب نیست. بنابراین برای حل کردن آن باید از محلول‌های حاوی الکل رقیق یا محلول‌های کلروفورم استفاده کرد. ترکیبات این دارو به گونه‌ای است که تولید هورمون‌های کاهش‌دهنده رشد موها را کم کرده یا آن را به‌طور کامل متوقف می‌سازد. به‌این‌ترتیب استفاده از این دارو منجر به رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها خواهد شد.این قرص در دو نوع ایرانی و خارجی وجود دارد. نام تجاری نوع خارجی این دارو فین پشیا بوده و نوع ایرانی آن نیز با نام فین استراید عرضه می‌شود. هر دوی این قرص‌ها در دوزهای ۱ و ۵ درصد به فروش می‌رسند که برای درمان و بهبود ریزش موها دوز ۱ درصد آن کافی است. دوز ۵ درصدی این قرص معمولا برای درمان مشکلات پروستات تجویز می‌شود. این دو نوع قرص از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و نمی‌توان گفت که کدام‌یک بر دیگری برتری دارد.داروی فیناستراید با تنظیم هورمون DHT جلوی ریزش موها را می‌گیرد یا حداقل آن را کاهش می‌دهد. مصرف این دارو باعث حفظ فولیکول‌ مو شده و حتی ممکن است به رشد بیشتر موها نیز کمک کند. برای درمان ریزش مو با استفاده از این دارو نیازی به مصرف مادام‌العمر یا طولانی‌مدت آن نیست. بنابراین مصرف آن برای فرد خسته‌کننده نخواهد بود. علاوه بر این عرضه فیناستراید به شکل قرص مصرف آن را بسیار راحت‌تر می‌کند. بدون شک خوردن روزانه یک قرص بسیار راحت‌تر از ماساژ موها با مواد تقویت‌کننده یا شست‌وشوی آن با شامپوهای درمانی است.ازآنجایی‌که داروی فیناستراید دارویی برای حل مشکلات پروستات در مردان است، مصرف آن برای خانم‌ها ممکن است باعث بروز برخی مشکلات هورمونی شود. مصرف این دارو به‌خصوص برای خانم‌های باردار یا افرادی که در سنین بارداری قرار دارند، اکیدا ممنوع است. چراکه ترکیبات آن بر روی جنین اثر گذاشته و ممکن است اختلالاتی در دستگاه تناسلی او ایجاد کند. این موضوع درباره جنین پسر جدی‌تر بوده و می‌تواند باعث تغییرات در شکل ظاهری آلت تناسلی او نیز بشود.پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار تا حد امکان از داروی فیناستراید دور شوند. چراکه حتی تماس پوستی با آن نیز می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات در آن‌ها شود. نکته مهم اینکه اگر همسر خانم از این دارو استفاده می‌کند، بهتر است در دوران مصرف اقدامی برای بارداری صورت نگیرد. زوج‌ها در دوره درمان آقا با داروی فیناستراید باید حتما از کاندوم استفاده کنند تا اثرات دارو در بدن خانم اختلالی ایجاد نکند. پس از اتمام دوره درمان، اقدام برای بارداری بلامانع است.

قرص زینک پلاس

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد. بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از ۷۵% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای ۵ و ۱۰ میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر