یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مجلسی ترین سوپ قرمز با قارچ

عکس, مجلسی ترین سوپ قرمز با قارچ

برای درست کردن این سوپ خوشمزه ی مجلسی که طعمی مناسب با ذائقه ی بیشتر افراد دارد شما به روغن حیوانی ، پیاز ، رب گوجه فرنگی ،جو پرک ، هویج ، نخود فرنگی و ادویه نیاز دارید. این مواد برای ۱۶ پیاله سوپ خوری است.

مواد لازم :

جو پرک دو کاسه سوپ‌خوری………………..روغن حیوانی دو قاشق غذاخوری

آرد برنج دو قاشق غذاخوری………………..پیاز یک عدد

قارچ ششصد گرم ………………رب گوجه فرنگی شش قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم……………هویج دو الی سه عدد………….نخودفرنگی یک فنجان

دو عدد ران مرغ (حدود ۵۰۰ گرم) و یا یک عدد اسکلت مرغ (یک عدد مرغ که ران و سینه آن جدا شده است) گوشت خالص آن حدود ۲۰۰ گرم می‌باشد. و یا چهار عدد مغز ران مرغ (حدود ۵۰۰ گرم).

آموزش :

چهار عدد مغز ران مرغ، یک عدد پیاز درسته، نمک و آب را در قابلمه ریخته، حدود ۲ الی ۳ ساعت می‌پزیم.آب مرغ را جدا کرده، پیاز پخته‌شده را دور می‌ریزیم و گوشت‌های مرغ را خرد می‌کنیم. کمی از گوشت‌های مرغ را برای تزئین زعفرانی می‌کنیم.

نصف بیشتر قارچ را با دنده ریز رنده می‌کنیم سپس آن را همراه مرغ خردشده و دو کاسه ماست‌خوری جو پرک، به آب مرغ اضافه کرده، برای یک ساعت می‌پزیم تا جو پرک پخته‌شده و سوپ سفتی به دست آید. در حین پخت چندین مرتبه سوپ را هم می‌زنیم تا ته نگیرد.دو قاشق غذاخوری آرد برنج را در یک لیوان ریخته، یک لیوان آب سرد کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم تا محلول یکنواختی به دست آید.

بقیه قارچ را خرد می‌کنیم سپس آن را همراه یک لیوان آرد برنج حل شده در آب سرد، سه عدد هویج رنده شده، یک فنجان نخودفرنگی، شش قاشق رب گوجه، حدود ۵ الی ۶ لیوان دیگر آب و دو قاشق غذاخوری روغن حیوانی یا کره به سوپ اضافه کرده تا حدود نیم ساعت دیگر بپزد و جا بیفتد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر