یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

مراحل داشتن بام سبز در منزل خود

عکس, مراحل داشتن بام سبز در منزل خود
برای درست کردن یک باغچه ی سر سبز یا بام سبز که در اصطلاح به آن روف گاردن می گویند شما باید نخست  قوانین شهرداری منطقه سکونت خود را چک کنید. توجه کنید که در برخی از مناطق، شهرداری مجوز ساخت روف گاردن را نمی‌دهد یا برای طراحی و اجرای روف گاردن شرایطی را در نظر گرفته است.طرح اولیه روف گاردن را ترسیم کنید. بخش‌های مختلف روف گاردن را از همان ابتدا بر روی کاغذ ترسیم کنید و در ادامه کار در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.جزییات روف گاردن مثل خاک، گلدان، مبلمان، نرده فلزی یا شیشه‌ای، آلاچیق و بقیه جزییاتی که در روف گاردن قرار می‌گیرند هر کدام وزنی را به سقف وارد می‌کنند. پس قبل از هر چیزی باید بررسی کنید که خانه توانایی تحمل وزن وارده را دارد یا نه. عموماً برای پشت بام هنگام ساخت، تحمل وزنی حدود ۵۰ کیلو در متر مربع برف در نظر می‌گیرند، با در نظر گرفتن این وزن مابقی اضافه وزن ناشی از ساخت روف گاردن را می‌توان تخمین زده و بهترین مصالح را انتخاب کرد. این مسئله کمی تخصصی است و بد نیست از متخصصین راهنمایی بگیرید و اجزای مورد نیازتان را انتخاب کنید.گیاهی که به طور معمول در باغ‌بام از آن استفاده می‌کنیم گیاه «کارپوبروتوس» است. گیاهی که بقای آن تضمین شده است اما یکسری گیاه دیگر هم هستند که وقتی با این گل ترکیب شوند نمای زیباتری به باغچه می‌دهند و اثرات درمانی هم دارند. این گیا‌هان به ترتیب دوامشان، عبارتند از: «رزماری»، «اسطوخودوس»، «بومادران»، «راعی»، «بادرشبویه» و «نعناع» .
شاید نگران نگهداری این گیاهان باشید و وقتتان برای سرزدن به آن‌ها محدود باشد. در‌این‌صورت جای خوشحالی دارد؛ چون کافی است هر ۴ یا هر ۸ روز به آن‌ها آب بدهید.
بدین ترتیب می‌توان به آسانی کمک قابل توجهی به آلودگی هوا، کاهش اتلاف انرژی ساختمان‌ها و زیبایی شهر‌مان نماییم.
تقسیم وزن هم قدم بعدی و مهمی است که مهندسین باید توجه بالایی به آن داشته باشند، اجزای مختلف روف گاردن هر کدام ممکن است در جایی خاص قرار گرفته و توازن وزن را بر هم بزنند. پس به این جزییات هم توجه کنید.
عایق کردن سقف هم مرحله مهمی است؛ که در ساخت روف گاردن به این کار فیلترینگ می‌گویند. با استفاده از چند لایه الیاف از انتقال املاح خاک به لایه‌های زیرین جلوگیری می‌شود.
ایزولاسیون روف گاردن مسیر حرکت آب را مشخص می‌کند و مانع از پخش آب در مناطق خارج از محیط روف گاردن می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر