یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مزه دار کردن مجلسی آش دوغ

عکس, مزه دار کردن مجلسی آش دوغ

آش دوغ در بسیاری از شهرهای کشورمان به روشهای مختلف پخته می شود اما ادویه های مخصوص این آش نقش مهمی در مزه ی بی نظیر آن دارد.

ترکیب ادویه آش دوغ: تخم گشنیز

یکی از اجزای اصلی سبزی آش، گشنیز است. این گیاه بسیار مقوی بوده و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. اما علاوه بر سبزی، از دانه‌های گشنیز به عنوان ادویه آش دوغ استفاده می‌شود.تخم گشنیز بویی ندارد، ولی اگر آن را آسیاب کنید عطر آن آزاد می‌شود و عطر فوق العاده‌ای به آش شما می‌دهد. پس بهتر است تخم گشنیز را به شکل تازه از عطاری خریداری کنید و آن را به مدت یک دقیقه در ماهیتابه تفت دهید و سپس آن را آسیاب کنید و در آش خود بریزید.

یکی دیگر از ادویه‌های آش دوغ، فلفل قرمز است. شاید با خود بگویید که وجود دو نوع فلفل در آش ممکن است باعث تند شدن آش شود. اما اینطور نیست و اگر شما هر کدام از فلفل‌ها را به مقدار کم در آش بریزید، غذای شما تند نمی‌شود.البته در برخی از شهر‌ها فقط از یک نوع فلفل استفاده می‌شود، اما این موضوع نیز کاملا سلیقه‌ای است و اگر دوست داشته باشید می‌توانی از هر دو نوع فلفل در آش خود استفاده کنید.

فلفل سیاه به دلیل داشتن عطر مطبوع، به عنوان چاشنی برای آش و غذا‌های دیگر استفاده می‌شود. اما یکی از استفاده‌های عمده‌ی آن، مصرف به عنوان ادویه است. فلفل سیاه برای کسانی که نمی‌توانند غذا‌های تند بخورند، مناسب است، چون تندی زیادی نداشته و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فلفل سیاه به عنوان ادویه آش دوغ مورد استفاده قرار می‌گیرد و عطر و طعم بینظیری به آش می‌دهد. شما عزیزان نیز می‌توانید بسته به ذائقه خود و سایر افراد خانواده مقدار فلفل سیاه را در آش تنظیم نمایید.

شاید کمتر غذایی را بتوان پیدا کرد که در آن زردچوبه نقشی نداشته باشد. معمولا در اکثر غذا‌ها از زردچوبه به عنوان ادویه اصلی استفاده می‌شود. حتی در آش‌های مختلف نیز این ادویه خوش رنگ و بو، نقش پررنگی دارد.یکی از انواع آش‌هایی که از زردچوبه به عنوان ادویه در آن استفاده می‌شود، آش دوغ است. آش دوغ به دلیل داشتن دوغ فراوان، رنگ سفیدی به خود می‌گیرد و به همین دلیل، نیاز به ادویه‌ای است که بتواند رنگی به این آش بدهد.علاوه بر رنگ، زردچوبه می‌تواند به جا افتادن آش دوغ نیز کمک نموده و همچنین عطر خوبی به آن بدهد. پس حتما از زردچوبه به عنوان ادویه آش دوغ استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر