یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مشکلات مغزی سردرد و این بیماری ها با خواب زیاد

عکس, مشکلات مغزی سردرد و این بیماری ها با خواب زیاد

اگر شما بیش از ۸ ساعت در شبانه روز می خوابید باید برای بیماری های زیر آماده باشید البته این میزان خواب برای افراد ۱۸ سال به بالاست و شامل کودکان نمی شود :

سردرد می‌تواند در نتیجه خواب زیاد باشد و علت آن هم میزان سروتونین در مغز است و افرادی که در روز زیاد می‌خوابند و خواب شب آن‌ها به هم می‌ریزد، احتمالا صبح‌ها از سردرد رنج می‌برند.

تحقیقات نشان می‌دهد که خواب بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم، خطر آلزایمر را افزایش می‌دهد و اینکه افرادی که بیش از حد زیاد می‌خوابند، احتمال ابتلای بالاتری به جنون دارند.

بین خواب زیاد و دیابت رابطه مستقیم وجود دارد و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که هم کم خوابیدن و هم زیاد خوابیدن می‌تواند بدن را به سمت علائم دیابت ببرد و تئوری‌های مطالعاتی نشان می‌دهد که خواب زیاد تقریبا کار مشابهی را با مقاومت انسولین انجام می‌دهد و باعث می‌شود که بدن شما در پروسه هضم و تولید قند دچار مشکل شود.

بیش از حد خوابیدن می‌تواند برای تولید کورتیزول زیاد به بدن فشار بیاورد و در دز‌های پایین، کورتیزول نقش مهمی را در سیستم ایمنی ایفا می‌کند و می‌تواند به کاهش التهاب و ورم در بدن کمک کنداگرچه که کورتیزول در خون ساخته می‌شود و زمان تولید آن در مواقع استرس یا خستگی می‌باشد و در نتیجه خواب زیاد تولید کورتیزول را افزایش می‌دهد.حال اگر کورتیزول در بدن بالا باشد، تاثیر آن در بدن برعکس می‌شود، یعنی این که صبح‌ها با چشم‌های پف کرده بیدار خواهید شد و گلودرد را نیز تجربه می‌کنید که علت آن تورم سینوس‌ها و مفضل‌ها است.

شاید بدانید که خواب زیاد می‌تواند باعث افسردگی شود و یا یکی از نشانه‌های آن باشد. خواب زیاد و افسردگی ارتباط بسیار زیادی با هم دارند و علت آن هم می‌تواند دوباره به همان کورتیزول برگردد.
سروتونین یک ماده شیمیایی ایجاد کننده حس خوب در مغز می‌تواند در اثر افزایش کورتیزول کم شود که در اثر پرخوابی این اتفاق رخ می‌دهد و اگر سروتونین بدن شما به طور ثابت آشفته باشد، می‌تواند عکس العمل‌هایی مثل افسردگی را در پی داشته باشد.

استفاده از اطلاعات باعث تمرین مغز می‌شود و متخصصان یافته اند که عملکرد ذهنی مغز بر روی سه ناحیه است و برای افرادی که هفت ساعت در شب می‌خوابند، بهتر است و خواب بیشتر یا کمتر به آن آسیب می‌زند و مطالعات دیگر نشان می‌دهد که زنجیره ارتباطی این سه قسمت با خواب زیاد آشفته می‌شود.

آیا تابه حال شده که در آخر هفته زیاد خوابیده باشید و بعد در طول روز هم احساس خواب آلودگی داشته باشید؟ تنها نشانه آن سر شما نیست. موضوع می‌تواند بسیار جدی‌تر از این حرف‌ها باشد که ممکن است باعث ایجاد وضعیت‌های دائمی و طولانی مدت شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند، باعث زوال مغزشان مس شوند.

اگر شبانه روز بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابید، به احتمال زیاد بیش از بقیه در معرض چاقی قرار خواهید گرفت و اگر خواب زیادی دارید، ریتم خواب شبانه روزی شما بهم می‌ریزد که می‌تواند تمام خواب و رژیم شما را در طول روز بهم بریزد.

خواب شب این فرصت را به قلب شما می‌دهد که استراحت کنید؛ سرعت ضربان قلب شما در این زمان آرام می‌شود و عضلات تان مجبور به زحمت برای کار کردن نیستند و اگر زیاد بخوابید، قلب شما به دلیل کم شدن فعالیت دچار مشکل خواهد شد.اساس قلب شما نیاز دارد که بعد از ساعات مشخصی پمپاژ داشته باشد و اگر زیاد بخوابید تعداد این پمپاژ کم می‌شود و در نتیجه خطر گرفتگی عروق، درد سینه و کاهش جریان خون بالا می‌رود و مشکلات دیگر زیاد خوابیدن مثل چاقی نیز می‌تواند خطر مشکلات و نارسایی قلبی را بالا ببرد.

میزان خواب شبانه شما با باروری رابطه مستقیم دارد، البته واضح است که خانم‌ها بعد از یائسگی کمتر در معرض این خطر هستند، اما زنان جوان باید مراقب این موضوع باشند و حتما بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابند.خواب زیاد سیکل پریود را در خانم‌ها به هم می‌ریزد و به این معناست که تخمک گذاری شما در آن برهه نا منظم می‌شود و باردار شدن را سخت می‌کند.

گاهی اوقات افراد برای کاهش درد بیشتر می‌خوابند، اما باید بدانید که خواب بیش از حد خودش می‌تواند عامل افزایش درد باشد. کمردرد با کم خوابیدن یا سپری کردن زمان زیاد در رختخواب افزایش پیدا می‌کند و استفاده از تشک‌های نامناسب نیز آن را تشدید می‌کند و از طرفی بسیاری از سر درد‌های میگرنی نیز در نتیجه خواب بی رویه است.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر