یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

معجزه ی ترد شدن خیارشورهای خانگی با این روش

عکس, معجزه ی ترد شدن خیارشورهای خانگی با این روش

سعی کنید برای تهیه خیارشور از ظرف‌های کشیده با دهانه کوچک استفاده کنید تا احتمال هواکشیدن به داخل ظرف کمتر شود.باید در ظرف را محکم ببندید به طوری که هوا وارد شیشه یا بطری نشود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از بستن در ظرف یک لایه پارچه بین ظرف و در قرار دهید تا هوای محیط بیرون به داخل ظرف کشیده نشود.

سرکه سفید………………یک پیمانه

آب…………….۱۴ پیمانه

فلفل تند…………..یک عدد

خیار………………۲ کیلو

سیر……………..۸ حبه

نمک………………..یک پیمانه

سبزیجات (ترخون، نعناع، مرزه……………….درمجموع ۲۰۰ گرم

چنان چه به میزان کمتر یا بیشتری خیارشور درست می‌کنید، مواد موردنیاز را به همان میزان تغییر دهید. دقت کنید اضافه کردن فلفل به مقدار بیشتر کاملا به سلیقه و ذائقه غذایی شما بستگی دارد.یکی از متفاوت‌ترین سبزیجاتی که می‌توانید به خیارشور اضافه کنید تا طعم و البته عطر خیلی بهتری به آن بدهید، برگ انگور یا مو است. این برگ بوی مطبوعی دارد، از تندی بوی سرکه و سیر کم می‌کند و طعم ملایم‌تری به خیارشور‌ها می‌دهد.

دقت کنید هنگام تهیه خیارشور خانگی به هیچ عنوان با دست خیس یا چرب کار نکنید تا خیار شور‌های تهیه شده کپک نزنند یا خراب نشوند.در گام اول باید سعی کنید خیار‌های کوچک، ریز و سالم را برای این کار انتخاب کنید. هرچه خیار‌ها بزرگ‌تر یا به اصطلاح سالادی باشند، خیارشور‌ها بافتی گوشتی و خمیری پیدا خواهند کرد.در عوض خیار‌های کوچک و ریز، خیارشور‌های ترد و لطیفی خواهند شد. خیار‌ها و فلفل را بشویید و بگذارید سطح آن‌ها کاملا خشک شود. می‌توانید این مواد را روی یک پارچه خشک بریزید و با همان پارچه به طور کامل خشک شان کنید.

خیار، سبزی‌های معطر، سیر و فلفل تند را داخل ظرف مدنظر برای نگهداری خیار شور بریزید. سعی کنید برای تهیه خیارشور از ظرف‌های کشیده با دهانه کوچک استفاده کنید تا احتمال هواکشیدن به داخل ظرف کمتر شود. اگر می‌خواهید از برگ مو برای تهیه خیارشور استفاده کنید، باید در این مرحله برگ مو را هم به مواد دیگر اضافه کنید. بهتر است روی فلفل‌ها را یک یا دو بار چنگال بزنید تا تندی فلفل خارج و در آب خیارشور پخش شود. این کار باعث می‌شود خیارشور‌ها طعم تندی ملایمی پیدا کنند.

آب و نمک را به طور کامل بجوشانید، سپس‌اندکی صبر کنید تا آب ولرم شود. سرکه را به آن اضافه کنید و مایه آماده شده را در ظرف حاوی خیار، سیر، فلفل و سبزیجات بریزید. شما باید این مایه را تا‌اندازه‌ای در ظرف خیارشور بریزید که به طور کامل روی خیار‌ها را بپوشاند.در قدم آخر باید در ظرف را محکم ببندید به طوری که هوا وارد شیشه یا بطری نشود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از بستن در ظرف یک لایه پارچه بین ظرف و در قرار دهید تا هوای محیط بیرون به داخل ظرف کشیده نشود.

پس از این که از بسته شدن سفت و سخت در شیشه خیارشور مطمئن شدید، آن را در جای نیمه گرم قرار دهید. برای مثال گوشه‌ای از آشپزخانه برای ماندن خیارشور انتخاب مناسبی است. پس از گذشت یک هفته تا ۱۰ روز خیارشور آماده شده است. خیار شور آماده شده را مانند چیپس گوجه فرنگی می‌توانید به عنوان یک چاشنی خوشمزه کنار سایر غذا‌ها سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر