یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

معرفی بهترین داروی پیشگیری و درمان پوکی استخوان

عکس, معرفی بهترین داروی پیشگیری و  درمان پوکی استخوان

یکی از بهترین مکمل ها و داروهای تقویتی که توسط پزشکان برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان تجویز می شود کپسول تالیکویید پلاس است. این دارو از ایجاد پوکی استخوان در افراد جلوگیری خواهد کرد. در این پست به معرفی کپسول تالیکویید پلاس خواهیم پرداخت.( بهترین درمان گیاهی پوکی استخوان )

خانم های باردار و شیرده ، نوجوانان به ویژه دختران، خانم ها قبل از سن یائسگی، سالمندان و بیمارانی که به مدت طولانی از داروهای ضد تشنج استفاده کرده اند به کلسیم و ویتامین دی بیشتر نیاز دارند و مصرف کلسیم-د برای اطمینان از فراهم شدن میزان کافی برای آن ها توصیه شده است.این کپسول می تواند برای کمک به کنترل پوکی استخوان، نرمی استخوان، کم کاری غده تیروئید، راشیتیسم و کزاز مورد استفاده قرار گیرد. کلسیم کربنات شکل رایج مکمل کلسیم بوده که نسبت به محصولات دیگری که دارای کلسیم می باشند مشکلات گوارشی کمتری مثل یبوست را به همراه دارد.افرادی که سوزش معده داشته با دائما دچار رفلاکس می شوند، شما می توانند از این فرم کلسیم استفاده داشته باشند. با توجه به این که کلسیم کربنات، هورمون ملاتونین بدن را بالا می برد، توصیه شده که مکمل های حاوی این ماده مغذی را در شب مورد مصرف قرار دهید.

کپسول تالیکویید پلاس

ویتامین دی ۳ موجود در این کپسول موجب افزایش جذب کلسیم شده و عوارض گوارشی مانند یبوست و نفخ را کاهش خواهد داد. کپسول مذکور برای ساخت استخوان های بدن و حفظ سلامت آن ها ضرورت داشته و موجب رشد و استحکام استخوان ها می شود. ضمنا با افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع آن ها از کلیه متابولیسم استخوان ها را سبب می شود.

۱۰۰۰ میلی گرم کربنات کلسیم به همراه ۶۰۰ واحد ویتامین d3 در دارو تالیکویید پلاس قرار دارد.

وجود ۶۰۰ واحد ویتامین دی ۳ در این دارو سرعت جذب کلسیم را در بدن بالا خواهد بردو حضور کربنات کلسیم در این کپسول سبب می شود افرادی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند، بدون نگرانی از این مکمل استفاده نمایند. این محصول همه به حفظ سلامت استخوان ها کمک نموده و هم بر حفظ سلامت قلب و سیستم عصبی اثر مفید دارد.

افرادی که از طریق رژیم غذایی نمی توانند مقادیر مورد نیاز کلسیم روزانه را دریافت نمایند می توانند از این کپسول به عنوان مکمل غذایی استفاده نمایند. همچنین به افرادی که به خاطر نوع فعالیت یا پوشش، به مقدار کافی در معرض نور خورشید نیستند، توصیه می شود از این کپسول استفاده نمایند.

فراورده های لبنی مانند شیر، ماست و برخی سبزیجات مانند کلم و کاهو جزو مهمترین منابع غذایی کلسیم به شمار می روند. عوارض کمبود کلسیم در کودکان بیماری راشیتیسم، در میانسالان استئومالاسی و در بزرگسالان استئوپروز می باشد. این بیماری ها به خاطر کبود ویتامین دی هم بروز می کنند. از این رو اگر می خواهید استخوان های محکمی داشته باشید، بهتر است به مصرف ویتامین دی اهمیت بدهید.

موارد مصرف این دارو
کپسول تالیکویید پلاس را می توان برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، تقویت استحکام استخوان و دندان ها، بهبود عملکرد عضلات در انقباض، بهبود عملکرد طبیعی قلب و سیستم عصبی مورد استفاده قرار داد. میزان مصرف آن نیز روزانه قبل یا بعد غذا یک عدد از کپسول می باشد. همچنین قابل ذکر است که به نکات زیر در استفاده از این مکمل غذایی نیز دقت شود.

توصیه اکید شده که از جویدن کپسول خودداری نموده و فرد آن را به طور کامل مورد بلع قرار دهید.به منظور پیشگیری از تداخلات دارویی، توصیه شده که این دارو را با فاصله ۲-۳ ساعت از دیگر داروها مصرف نمایید.در دمای کمتر از ۳۰ درجه نگهداری شده و دور از دسترس اطفال قرار گیرد.

کلسیم موجود در کپسول جذب سایر دیگر داروها مانند تتراسایکلین و آلندرونیت را با مشکل مواجه می کند.قابل ذکر است این کپسول نوعی مکمل غذایی بوده و هیچ جنبه درمانی ندارد.اگر در حال مصرف داروهای دیگری هستید پیش از مصرف این مکمل حتما با پزشک مشورت داشته باشید.خانم های باردار و شیرده پیش از مصرف این مکمل غذایی ضرورت دارد با پزشک خود مصرف نمایند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر