یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند

در این پست از یاس فان تمامی سنگ هایی را که برای نمای ساختمان بکار برده می شوند به شما معرفی خواهیم کرد. تا بتوانید بهترین سنگ نما را برای منزل یا ویلای خود انتخاب کنید.
سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگونی سنگ‌های آهکی ایجاد می‌شود. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه‌هایی به رنگ‌های متنوع یافت می‌شود. این رگه‌ها به دلیل ناخالصی‌هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. مرمر با رنگ‌هایی متمایز از دیگر سنگ‌های طبیعی دیده می‌شود. رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد، سفید، خاکستری، ارغوانی و سبز.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
سنگ کوارتزیت : سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لایه‌های زمین به وجود آمده است. این سنگ سطحی زبر و سخت و در عین حال بلوری دار دو در رنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای موجود است. کوارتزیت از انواع سنگ های ساختمانی با ظاهری شبیه مرمریت ولی مقاومت بالاتر و مشابه گرانیت ولی سخت‌تر از آن است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به سایر سنگ‌ها پایین‌تر است.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
سنگ گرانیت یکی متداول‌ترین انواع سنگ های ساختمانی از دسته سنگ‌های آذرین است این سنگ به رنگ‌های قرمز، سیاه، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز وجود دارند با استفاده از این سنگ به راحتی می‌توان در فضا هارمونی و هم‌خوانی ایجاد کرد. گرانیت بسیار سخت و بادوام با قابلیت صیقل پذیری بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی ساخته شده از کلسیت کریستال است و در رنگ‌های کرم، سفید و خاکستری برای دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد دارد. این سنگ یکی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی در نماهای مدرن و همچنین نماهای کلاسیک است. تراورتن دارای بافتی متخلخل و رنگ‌های متنوع و نواری شکل است که تنوع رنگی آن به علت اختلاف در ترکیباتی است که در زمان رسوب‌گذاری در عناصر سنگ وجود دارند.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت یا ماربل است. این سنگ، سنگی آهکی رسوبی است. مرمریت گاهی با مرمر اشتباه گرفته می‌شود اما در واقع هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد چون سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده ولی مرمریت رسوبی است. این سنگ به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته‌بندی می‌شود. سنگ مرمریت چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و چینی خاکستری تقسیم می‌شود. سنگ مرمریت کریستال بافتی دانه درشت و بلورین دارد و سنگ مرمریت ابری نیز از نوارهای غیر موازی حاصل از تجمع کانی‌های روشن و تیره تشکیل می‌شود.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
سنگ اسلب طبیعی محصولی طبیعی است که صفت مشخصه آن نوع و ترکیب مواد معدنی تشکیل دهنده آن است. این سنگ یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که هیچ‌گونه آلاینده‌ای مضر برای سلامتی ندارد. به همین دلیل از آن می‌توان در محیطی‌هایی مانند آشپزخانه به راحتی استفاده کرد. سنگ اسلب آتش‌زا نیست و به هنگام آتش‌سوزی هیچ ماده خطرناکی مضر برای سلامتی، تولید نمی‌کند. همچنین نیازی به پوشش‌های شیمیایی، مواد اشباع کننده و یا انواع روکش‌ها ندارد. این سنگ ساختمانی در انواع رنگ‌ها، ساختارها و بافت‌های مختلف در دسترس است؛ بنابراین معماران با طیف وسیعی از انتخاب روبرو هستند تا آن را برای هر نوع فضا و یا نمایی به کار ببرند. از موارد کاربرد و استفاده این نوع سنگ می‌توان به‌عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و به‌عنوان کف‌پوش ساختمان نام برد.
عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند
سنگ آنتیک از کنار هم قرار دادن خرده سنگ‌های تراورتن با مواد چسبنده ساخته می‌شود. سنگ‌های تراورتن به طور طبیعی و یا در حین فرآیند استخراج از معدن ممکن است شکسته و خرد شوند. معماران و طراحان از این ضایعات با نام سنگ آنتیک برای زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش‌ها، محوطه‌سازی اماکن تفریحی، باغ‌ها و ویلاها استفاده می‌کنند.

عکس, معرفی جامع تمام سنگ هایی که برای نمای ساختمان هستند

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر