یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

معرفی پرسودترین گیاه برای پرورش و رسیدن به پول

عکس, معرفی پرسودترین گیاه برای پرورش و رسیدن به پول

اگر می خواهید با پرورش گل وگیاه به پول برسید بهترین و پر سودترین گیاه برای شما گیاه دارویی آنغوزه است. پرورش این گل برای شما سود زیادی دارد.با مقدار آب معین و لازم برای کشت یک هکتار گندم می توانیم ده هکتار آنغوزه کشت کنیم. بهره برداری و برداشت از مزرعه در سال پنجم انجام می شود سال ششم تنفس خواهد بود و دوباره سال هفتم برداشت تا ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ کیلو از هر هکتار می باشد .این مقدار آنغوزه از نظر وزنی چندین برابر گندمی است که میتوانستیم تولید کنیم .

دلایل پر سودی آن موارد زیر است :

*گیاه از نظر نیاز به آب کم توقع است تنها با یک دهم نیاز آبی جو و یا گندم میتوان از زراعت آن بهره برد.
*مقاوم بودن : مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید و قابلیت ثمردهی بعداز یک دوره طولانی خشکسالی از مزیتهای دیگر این گیاه است.
*اشتغالزایی بالا: یک نفر به طور مستمر وسالانه برای هر هکتار کشت به کار گرفته می شود.
*قابلیت کشت تلفیقی: از خصوصیات دیگر این کشت این است که می توان آن را با زیره سیاه که گیاهی پایا است ویا قدومه شیرازی که گیاهی یکساله است به صرت تلفیقی کشت نمود و از هر دو کشت سود قابل توجهی به دست اورد.
تنوع برداشت از یک کشت چهار محصول متفاوت برداشت می شود.
*برداشت برگ: برگ گیاه پس از برداشت در سایه خشک می شود و به عنوان ضد عفونی کننده دستگاه گوارش انسان ، دام و طیور استفاده می شود.
*برداشت شیرابه: شیرابه استحصالی آن که از اقلام ارز اور و صادراتی کم نظیر کشور به حساب می آید و در کشورهای پیشرفته بیش از ۶۰۰ نوع دارو از آن می سازند.
*برداشت انغوزه: برداشت مخلوطی از شیرابه و لایه هایی از ساقه زیر زمینی که به انغوزه معروف است و کشورهایی با جامعه گیاه خوار به عنوان ادویه ضد نفخ از مشتریان پروپاقرص آن هستند.
*برداشت بذر: که حداقل استفاده از آن گسترش رویش گاه هاست.

هزینه ها و سود کشت آنغوزه در سال ۹۸
هزینه بستر سازی و تهیه بذر و کاشت بذر و کود مورد نیاز و آبیاری سالانه برای هر هکتار جمعا ۳ میلیون تومان است.
هزینه ی برداشت ، سالانه ۲۴۰ نفر کارگر برای برداشت محصول در هر هکتار لازاست. (از اول خرداد تا پایان شهریور هر روز دو کارگر) ۲۴۰ نفر× ۵۰ هزار تومان دستمزد هر کارگر =۱۲.۰۰۰.۰۰۰
جمع هزینه ها

(۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه برداشت)+(۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کاشت و داشت) = ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

درآمد کشت آنغوزه در هر هکتار:بسته به گونه آنغوزه و شرایط منطقه در یک هکتار بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلو برداشت خواهید داشت.برای رسیدن به حداکثر بازدهی برداشت (۲ تن) نیاز به فراهم سازی شرایط و امکانات خاصی است که شما می توانید با شرکت در دوره ی تخصصی آموزش کشت آنغوزه این موارد را آموزش ببینید و محصولی با بهترین کیفیت و بازدهی در دوسال بهره برداری (سال پنجم و هفتم) داشته باشید.
قیمت بسته به نوع آنغوزه و کیفیت محصول کیلویی بین ۴۰۰ هزار تا ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان بصورت تضمینی خرید می شود.
طبق آمار و ارقام بالا حداقل درآمد سالیانه(در دو سال بهره برداری) ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر