یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

معرفی کامل مترونیدازول و تاثیر آن روی کرونا

عکس, معرفی کامل مترونیدازول و تاثیر آن روی کرونا

قبل از معرفی داروی مترونیدازول بهتر است بدانید این دارو یک آنتی بیوتیک باکتریایی است و روی عفونتهای ویروسی آنفولانزا و کرونا بی تاثیر است. دقت داشته باشید که استفاده از هر گونه آنتی بیوتیک در مواقعی که نیازی به آن نیست، می تواند باعث شود که برای عفونت های بعدی موثر نباشد.

موارد تجویز آن :

بوی بد دهان

میکروب داخل معده

سوزاک

عفونت های دهانه رحم

عفونت مثانه

عفونت زنان

خارش و سوزش زنان

برای جوش صورت

عفونت های کبدی

عوارض این دارو

شایع‌ترین عوارض جانبی مترونیدازول که ممکن است رخ دهد عبارتند از:
سردرد
از دست دادن اشتها
حالت تهوع یا استفراغ
اسهال
سوزش سردل
گرفتگی در ناحیه شکم
یبوست
طعم فلزی در دهان

طریقه مصرف قرص مترونیدازول
این قرص را طبق دستور پزشک از طریق خوراکی مصرف کنید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، این دارو را با غذا یا یک لیوان پر آب یا شیر مصرف کنید. میزان دوز مصرفی این قرص بسته به شرایط و بیماری شما و طبق نظر پزشک است.برای بهترین اثر، این آنتی بیوتیک را در زمان های مساوی مصرف کنید. برای کمک به یادآوری، این دارو را هر روز در زمان(های) یکسانی مصرف کنید.

مصرف این دارو را تا پایان کامل مقدار تجویز شده ادامه دهید، حتی اگر علائم پس از چند روز ناپدید شوند. قطع زودهنگام دارو ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود.اگر وضعیت شما ادامه یافت یا بدتر شد به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص‌های خوراکی مترونیدازول فوری برای درمان بسیاری از عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها یا انگل‌ها استفاده می‌شوند. این موارد شامل عفونت‌هایی مانند آمبیازیس “amebiasis” و تریکومونیازیس “trichomoniasis” است که در دستگاه گوارش یا دستگاه تناسلی رخ می‌دهند. قرص‌های خوراکی با انتشار طولانی مدت، به طور معمول برای درمان عفونت‌ها در زنان استفاده می‌شود.

هشدار در مصرف این قرص برای گروه‌های خاص
برای افراد مبتلا به بیماری کبد: کبد شما به پردازش این دارو کمک می‌کند. اگر بیماری شدید کبدی دارید، این احتمال وجود دارد که کبد شما این دارو را کندتر پردازش کند. این موضوع باعث افزایش مقدار دارو در بدن شما و افزایش خطر عوارض جانبی می‌گردد. پزشک شما ممکن است دوز مترونیدازول شما را کاهش دهد یا از آن کمتر استفاده کند.

برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی: کلیه‌ها به پاکسازی این دارو از بدن شما کمک می‌کند. اگر بیماری کلیوی شدیدی دارید، کلیه‌های شما ممکن است این دارو را کندتر پردازش کنند. این موضوع، مقدار دارو در بدن شما را افزایش می‌دهد و خطر عوارض جانبی را دو چندان می‌کند. پزشک شما ممکن است دوز مترونیدازول شما را کاهش دهد یا از آن کمتر استفاده نماید.

جایگزین قرص مترونیدازول

جایگزین های واژینوز باکتریایی شامل کلیندامایسین موضعی یا سیستمیک است. برای ژیاردیازیس، گزینه‌های جایگزین عبارتند از پارومومایسین، نیتازوکسانید یا بنزیمیدازول‌های ضد کرم. جایگزین های کلستریدیوم دیفیسیل متنوع است، از جمله وانکومایسین خوراکی، نیتازوکسانید و ریفاکسمین.

مترونیدازول چگونه عمل می‌کند؟

مترونیدازول متعلق به گروهی از داروها به نام ضد میکروب‌های nitroimidazole است. ضد میکروب‌ها گروهی از داروها هستند که به شیوه مشابه عمل می‌کنند. این داروها اغلب برای درمان بیماری‌های مشابه استفاده می‌شوند.

داروهای ضد میکروبی داروهایی هستند که برای درمان عفونت‌ها استفاده می‌شوند. داروهای ضد میکروبی نیترویمیدازول “Nitroimidazole” عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها و موجودات دیگر به نام تک‌یاخته‌ها را درمان می‌کنند. قرص مترونیدازول به وسیله‌ی کشتن باکتری یا سایر ارگانیسم‌هایی که باعث عفونت می‌شوند، عمل می‌کند. با شیوه مطرح‌شده، این عفونت را برطرف می‌کند.

در صورت بروز علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:
از دست دادن حافظه
مشکل در تمرکز
تب
گرفتگی گردن
درد یا بی حسی در دست یا پای شما

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر