یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

مفید ترین اطلاعات درباره تعویض لنت ترمز و عیب یابی آن

عکس, مفید ترین اطلاعات درباره تعویض لنت ترمز و عیب یابی آن
برای حفظ جان خود و خانواده و همراهان خود همواره زمان تعویض لنت ترمز خودروی خود رو نوشته و در اسرع وقت برای آن اقدام کنید تا خدایی نکرده حادثه ی تلخی برای شما رخ ندهد . چه زمانی ترمز خودرو خراب می شود و نیاز دارد تا سریعا تعویض شود ؟

فاکتورهای زیر مشخص میکند که لنت ترمز خودرو با چه سرعتی ساییده می شود :

نوع خودرو مورد استفاده
نوع لنت ترمزی که روی خودرو شما نصب شده
چند نشانه ی ساده وجود دارد که باید به آن توجه کنید و نشان می دهد که مشکلی در سیستم ترمز خودرو شما وجود دارد و ماشین شما مثل قبل متوقف نمیشود و اگه هر کدام از نشانه ها را احساس کردید یک نگاهی به سیستم ترمز ماشین خود بندازید . اولین علامت که باید به آن دقت کنید شنیدن صدای سوت کشیدن یا جیغ کشیدن است چون ترمز خودروی شما باید بدون صدا یا نهایتا با صدای کمی کار کند . لنت ترمز دارای یک نشانگر هشدار تمام شدن لنت هستند که قبل از تمام شدن لنت با ایجاد صدای صوت به شما هشدار میدهند.حتما با شنیدن این هشدار ترمز خودرو را چک کنید . قبل از اینکه صدای سوت به صدای ساییده شدن آن روی آهن تبدیل شود .
مشکل بعدی که ممکنه تجربه کنید این است که موقع ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده شود  و یا فرمون بلرزد  دلیل است بر  ایراد در کالیپر ترمز ، ضخامت دیسک چرخ و یا تاب داشتن دیسک چرخ . این شرایط می تواند باعث ایجاد صدا و یا ضعیف شدن ترمزگری هم شود .همچنین ممکن است به این مورد بر خورد کنید که مجبور شوید پدال ترمز راتا آخر فشار دهید تا ترمز عمل کند که این علائم معمولا به خاطر نشت روغن ترمز و یا پمپ اصلی ترمز هست و همچنین میتواند به این معنی باشه که ترمز کفشکی عقب نیاز به رگلاژ دارد.
و یکی از علائم پر هزینه اینکه  پدال ترمز زیر پای شما سفت شده و نیاز است تا بیشتر فشار بیاورید تا خودرو موقف  شود که در این مواقع احتمالا بوستر ترمز ایراد پیدا کرده است که هزینه زیادتری نسبت به بقیه ایرادها دارد و یا مشکلی در لنت ترمز به وجود آمده است .
در نهایت اگه چراغ چک ترمز روی صفحه کیلومتر روشن شده باید هرچه زودتر خودروی خود را به یک تعمیرگاه خوب برسانید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر