یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

مقاله روانشناسی پرورش خلاقیت کودکان

عکس, مقاله روانشناسی پرورش خلاقیت کودکان

بازی های مدیریتی به کودکان شما می آموزند که چطور باید زندگی روزانه خود را مدیریت کنند. بازی های جمعی مهارت های کلامی و اجتماعی کودک را توسعه می دهند و در این بازی ها کودک ترس و اندوه و احساسات دیگر خود را درباره موضوعات مختلف بروز می دهند.در این بازی ها به کودک اجازه دهید تا لباس های رسمی یا شخصیت های گوناگونی را که دارد، بپوشد. اجازه دهید تا کامل در شخصیت وارد شود. ابزاری که می خواهد را در بازی در اختیارش قرار دهید تا احساس واقعی در آن موقعیت را پیدا کند.گاهی اوقات یک داستان گویی می تواند هیجان زیادی را در کودک ایجاد کند. از محیط اطراف تان برای الهام گرفتن جهت داستان بهره مند شوید. از کودک یک قهرمان در داستان بسازید، مطمئن باشید به زودی او نیز می تواند برای شما داستان تعریف کند و از قوه ی تخیل خود استفاده کند.

تخیل و تصویر سازی کمک می کند تا کودکان بتوانند در مواجه با مشکلات موفق باشند. در اینجا تلاش می کنیم تا برای کمک به کودک نوپا جهت ایجاد تفکر خلاقانه راهکارهایی را به شما معرفی کنیم.خواندن کتاب برای رشد فکری کودکان بسیار مهم است، همچنین به تخیل نیز کمک می کند. کتاب های بزرگ را انتخاب کنید، کتابهایی که رنگارنگ باشند و عکس های زیادی داشته باشد. با آن عکس ها برای کودک داستان تعریف کنید و سعی کنید با تغییر صدا، شخصیت های گوناگونی را بسازید.

موسیقی کلاسیک برای نوزاد و کودک گزینه ی خوبی برای افزایش هیجان و انرژی است. موسیقی مناسب سن کودک انتخاب کنید؛ به شدت از موسیقی های بزرگسالان پرهیز کنید، متاسفانه بیشتر موزیک هایی که بزرگسالان گوش می دهند سرشار از کلمات ناامید کننده یا اینکه واژه های نامناسب برای کودکان هستند. بهتر است از موسیقی های ساخته شده مخصوص کودکان استفاده کنید که در آن شعرهای کودکانه وجود دارد.درست است که این وسایل برای کودک وسوسه کننده و جذاب است اما آکادمی اطفال توصیه می کند، بهتر است کودکان زیر ۲ سال به هیچ وجه از گوشی همراه و تبلت استفاده نکنند. اگر چه بسیاری از خانواده ها این اجازه را به کودکان می دهند اما بهتر است که این مساله مدیریت شود. برای کودکان نوپا نهایت روزی ۳۰ دقیقه گزینه ی خوبی است. این وسایل خلاقیت را از کودک شما می گیرند.

بازی های مدیریتی به کودکان شما می آموزند که چطور باید زندگی روزانه خود را مدیریت کنند. بازی های جمعی مهارت های کلامی و اجتماعی کودک را توسعه می دهند و در این بازی ها کودک ترس و اندوه و احساسات دیگر خود را درباره موضوعات مختلف بروز می دهند.

در این بازی ها به کودک اجازه دهید تا لباس های رسمی یا شخصیت های گوناگونی را که دارد، بپوشد. اجازه دهید تا کامل در شخصیت وارد شود. ابزاری که می خواهد را در بازی در اختیارش قرار دهید تا احساس واقعی در آن موقعیت را پیدا کند.رفتارهای کودک نوپا گاهی شبیه بزرگسالان می شود. دختر شما می خواهد لباس هایش را به شکل دیگری بپوشد. پسر می خواهد با عروسک بازی کند یا هر رفتار خاص دیگری. شما باید در این طرح او را همراهی کنید و با او مقابله نکنید. اجازه دهید تا آنچه را می خواهد آزمایش کند و فقط در مواقع خطر او را نهی کنید.

اینکه برخی از بچه ها دوستان خیالی دارند کاملا طبیعی است. کارشناسان این رفتار را نشانه ای از بروز اخلاق های اجتماعی کودک خلاق می دانند که به نوعی راهی برای مقابله با ترس و نگرانی است. تا زمانی که می بینید کودک شما رفتار خوشایند و خوبی دارد و از دوست خیالی خود به نیکی یاد می کند نگران نباشید و فقط زمانی برخورد کنید که دوست خیالی او، به نظر کودک رفتار بدی را به او می آموزد یا او را تشویق به کار خطرناکی می کند.گاهی اوقات قوانین را در زمان سرگرمی و بازی کودک، تنظیم کنید. برای مثال وقتی کودک شما می خواهد با کشتی دزدان دریایی خود بازی کند و وقت شام است؛ به او توصیه کنید که اکنون باید اسباب بازی خود را زیر میز شام یا کنار بگذارد و پس از غذا خوردن دوباره به سراغ او برود. این حرف را با آرامش به او بزنید تا کم کم مفهوم قانون را متوجه شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر