یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

من اگزما و جوشهای ریز قرمز دارم چگونه آرایش کنم

عکس, من اگزما و جوشهای ریز قرمز دارم چگونه آرایش کنم

اگر شما اگزما و جوشهای ریز دارید یا پوست شما بسیار حساس و آسیب پذیر است با نکاتی که در این پست گفته می شود آرایش خود را انجام دهید :

شوینده را به آرامی روی صورت پخش کنید و با آب گرم صورت‌تان را بشویید. به آرامی و با نوک انگشت صورت‌تان را ماساژ دهید و در نهایت، شوینده را از روی صورت پاک کنید.از مرطوب‌کننده‌های قوی و موثر استفاده کنید که غیرکومدوژنیک باشند. یعنی مرطوب‌کننده‌هایی که منافذ پوست را نمی‌بندند.

لوازم آرایشی بخرید که حاوی پودرها و مواد معدنی مثل سیلیکا، تیتانیون دی‌اکسید و زینک اکسید هستند. این مواد معدنی موجود در مواد آرایشی، می‌توانند برای پنهان کردن قرمزی و التهاب ناشی از اگزما، موثر باشند.علا.ه بر این، محصولاتی که مواد معدنی دارند، دارای آب کمتری هستند. محصولات آرایشی بر پایه آب معمولا نگهدارنده دارند تا مانع رشد باکتری‌ها شوند. این نگهدارنده‌ها ممکن است باعث تحریک پوست و افزایش التهاب آن شوند.

بعضی از مواد و محصولات آرایشی، با فرمول‌هایی تهیه می‌شوند که التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند. این مواد آرایشی برای آرایش مبتلایان به اگزما بسیار مناسب‌تر است. روی بسته‌بندی و لیبل این محصولات آرایشی، به دنبال مواد تشکیل‌دهنده با خاصیت ضدالتهابی بگردید. مثلا موادی مثل نیاسینامید و آنتی‌اکسیدان‌ها.حتما محصولات آرایشی را بخرید که روی لیبل آنها عبارت غیر حساسیت‌زا درج شده باشد.

از پوست خود در برابر آفتاب با استفاده از محصولاتی که SPF دارند محافظت کنید. با این محصولات مجبور نیستید که لایه‌های متعددی از انواع و اقسام کرم‌ها و مواد آرایشی را استفاده کنید و ضدآفتاب را حذف می‌کنید. مثلا مرطوب‌کننده‌های دارای ویژگی ضدآفتاب بخرید. این محصولات باید SPF یا فاکتور محافظت در برابر اشعه فرابنفش ۱۵ یا بیشتر داشته باشند.

محصولات براق‌کننده باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شوند و اگزما را تشدید می‌کنند. بنابراین از محصولاتی که حاوی براق‌کننده هستند دوری کنید. محصولات براق‌کننده اکلیلی باعث ایجاد التهاب و تحریک پوست می‌شوند. بهتر است که از آنها حتی روی نواحی غیرآسیب‌دیده پوست استفاده نکنید.

برای اینکه از مواد آرایشی استفاده کنید از نوک انگشتان‌ خود استفاده کنید. مواد آرایشی را روی پوست قرار دهید و با نوک انگشت آن را پخش کنید. براش‌های آرایشی ممکن است حاوی میکروب‌هایی باشند که شرایط پوست را وخیم‌تر کنند. همچنین براش‌ها باعث می‌شوند که مواد آرایشی در بین پوسته‌های صورت، تجمع کنند.

پودرهای آرایشی باعث می‌شوند که نواحی آسیب‌دیده صورت، بیشتر خودنمایی کند. بنابراین باید از کرم‌پودرهای مایع و کانسیلرهای مایع استفاده کنید و مواد آرایشی پودری را کنار بگذارید. با استفاده از کانسیلر می‌توانید نواقص و لک‌های پوستی را بپوشانید. این نوع مواد آرایشی، راحت‌تر روی پوست‌های آسیب دیده، ترکیب می‌شوند.

برای پوشاندن لک و جای جوش با آرایش نیز ترفندهای خاصی وجود دارد.ابتدا کرم مرطوب‌کننده یا کرم مغذی مورد نظر را روی صورت بزنید. سپس از نوک انگشتان خود استفاده کنید و کرم پودر را روی صورت پخش کنید. سپس مقداری کانسیلر در نواحی آسیب دیده و مشکل‌دار قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر