یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مواد لازم برای تهیه کنافه لبنانی و آموزش آن

عکس, مواد لازم برای تهیه کنافه لبنانی و آموزش آن

عکس, مواد لازم برای تهیه کنافه لبنانی و آموزش آن

عکس, مواد لازم برای تهیه کنافه لبنانی و آموزش آن

برای درست کردن این شیرینی قدم اول درست کردن شربت آن است ؛

برای تهیه شربت ابتدا شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه کوچک یا شیر جوش بریزید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر آب شود. وقتی در اطراف ظرف شروع به مروارید زدن کرد متوجه میشوید که شربت شما در حال آماده شدن است. عرق بهار نارنج را به همراه زعفران به شربت اضافه کنید و دیگر از روی حرارت بردارید. کنار بگذارید تا شربت سرد شود.

تهیه کرم شیرینی:برای تهیه کرم شیرینی کنافه ابتدا شیر و نشاسته ذرت را به همراه وانیل، داخل یک قابلمه بریزید و قبل از اینکه روی حرارت بگذارید، کمی باهم مخلوط کرم را هم بزنید تا نشاسته ذرت در شیر حل شود و سپس بر روی حرارت بگذارید تا مانند فرنی قوام بیاید. بهتر است که نگذارید کرم کنافه لبنانی خیلی سفت شود. زیرا در هنگام سرو شما را اذیت می کند. کرم که قوام آمد حالت کشدارش باید مانند عسل باشد یعنی وقتی داخل قاشق از کرم برمی گردانید فوری برنگردد و آرام از قاشق خالی شود.

تهیه شیرینی کنافه لبنانی:برای راحتی کار با رشته های کادایف می توانید آن را در غذاساز کمی ریز کنید و یا به همان شکل زیبایی که دارد استفاده نمائید. ولی پیشنهاد پارسی دی استفاده از غذاساز می باشد.رشته های کادایف را به همراه گردو و کره در یک ماهی تابه بریزید و کمی با حرارت کم تفت دهید. فقط در حد اینکه رشته های کادایف کمی سرخ شود.ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و مواد رشته های کادایف را به دو قسمت تقسیم کنید و نصف رشته های آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و کمی با دست فشار دهید.کرم آماده شده را بر روی رشته ها برزید و با پشت قاشق کمی پخش کنید که به صورت یک دست باشند.نصف باقی مانده رشته های کادایف را بر روی کرم بریزید و مرتب کنید که به صورت یکدست بر روی کرم قرار بگیرد.شربت سرد شده را بر روی رشته های کادایف بریزید و با پودر پسته تزئین نمائید.شیرینی کنافه لبنانی شما آماده می باشد. میتواند شیرینی کنافه لبنانی را به صورت نیمه گرم سرو کنید و یا به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان فرمائید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر