یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

موارد تجویز آمپول هیوسین و نکات آن

عکس, موارد تجویز آمپول هیوسین و نکات آن

آمپول  HYOSCINE N-BUTYL BROMIDE-EXIR در موارد زیر تجویز می شود :

برای درمان بزاق بیش از حد(سیالوره)،درد شکمی کولیکی،برادیکاردی،دیورتیکولیت،سندروم روده تحریک پذیر و بیماری های حرکتی . از نظر اقدامات احتیاطی مصرف هیوسین در دوران بارداری توصیه نمی شود.مصرف دارو در زمان شیردهی توصیه نمی شود.

موارد منع مصرف :بیمارانی که حساسیت قبلی نسبت به بوتیل برومید هیوسین یا هر مجز دیگر از محصول دارند. بیماران مبتلا به میاستنی گراویس، بیماران مبتلا به تنگی دستگاه گوارش، بیماران مبتلا به انسداد روده، بیماران مبتلا به مگاکولون، گلوکوم زاویه بسته.

موارد احتیاط مصرف:در صورت وجود درد شدید ، درد غیر قابل تحمل در شکم ادامه پیدا کند یا بدتر شود و یا در صورت رخ دادن هردو به صورت هم زمان همراه با علائمی مانند تب-حالت تهوع – استفراغ – تغییر در حرکات شکمی – التهابات شکمی – کاهش فشار خون – غش –خون در مدفوع با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

قرص ۱۰ میلی گرم هیوسین باید در افرادی که دارای تاکی کاردی، نارسایی قلبی ویا افرادی که جراحی قلب انجام داده اندبا احتیاط انجام شود، در مواردی که ممکن است ضربان قلب را بیشتر کند ، با احتیاط مصرف شود. با توجه به خطر عوارض آنتی کولینرژیک ، در بیماران مستعد ابتلا به انسداد روده یا ادرار باید با احتیاط استفاده شود.

چون که امکان این وجود داره که این دارو به دلیل داشتن عوارض آنتی کولینرژیک باعث کم شدن تعرق میشه ، هیوسین باید با احتیاط برای بیماران مبتلا به تب)پیرکسیا) تجویز شود.

افزایش فشار چشم در بیمارانی که بیماریشون تشخیص داده نشده اند در نتیجه درمان نشدن و بیماران مبتلا

با استفاده از داروهای آنتی کولینرژیک مانند هیوسین ممکنه باعث ایجاد بیماری گلوکوم با زاویه بسته شود.

در مواردی که بیماران دچار درد چشم –قرمزی چشم و مشکل در بینایی میشود (در زمان مصرف هیوسین و یا بعد از مصرف آن) باید فورا به چشم پزشک مراجعه کند.

عوارض شایع بالای ۱۰%
عوارض شایع: بی قراری

عوارض معمول: بزرگ شدن و گشادی مردمک، تاری دید یا تغییر در دید، گیجی و حساسیت به نور.

مشکلات کبدی و کلیوی
اختلالات کلیوی : به ندرت احتباس ادرار

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر