یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

موارد زیبایی تزریق چربی و خطرات آن

عکس, موارد زیبایی تزریق چربی و خطرات آن
یکی از روش های جراحی و زیبایی صورت و از بین بردن نشانه های پیری در صورت تزریق چربی است. با تزریق چربی می توان مشکلاتی چون خط اخم ، خط خنده ، خط اشک و گودی زیر چشم را درمان کرد و هم چنین می توان با آن روی صورت گونه گذاری کرد. چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد.این اتفاق تا زمانی که چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در بعضی از ناحیه ها با کمک بوتاکس برطرف شود اما هنگامی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی به حساب می آید.تزریق چربی علاوه بر پر کردن چین و چروک ها کاربرد ها دیگری نیز دارد که در ادامه ی مقاله برای شما نام برده ایم :
پر کردن ناحیه ها ی لاغر و فرورفته صورت همانند گونه و زیر چشم.
برجسته کردن لب ها ، گونه ها ، چانه.
برجسته کردن باسن.
بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه.
جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست.
پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها.
همانطور که گفته شد، تزریق چربی از جمله روش های برطرف کننده چین و چروک و حجم دهی است. تزریق چربی تحت عنوان پیوند چربی نیز شناخته می شود که چربی را از ناحیه ای به ناحیه دیگر انتقال می دهند. این روش به گونه ای است که از مواد حجم دهنده استفاده نمی شود، بلکه از چربی خود بدن ما برای این کار استفاده می شود. به همین دلیل تزریق به این شیوه باعث شده است که کمترین عوارض را برای فرد داشته باشد.در این روش از نقاطی همانند شکم، ران پا و پشت بازو که چربی اضافه داشته، برداشت چربی انجام می شود، که برای برداشت چربی دو راه وجود دارد که عبارت است از لیپوساکشن و لیپوماتیک. روش لیپوساکشن قدمت زیادی در برداشت چربی دارد و امروزه نیز از این راهکار استفاده می شود. برداشت لیپوساکشن بیشتر برای افرادی استفاده می شود که توده چربی بسیار وسیعی در بدن خود دارند.جراح پلاستیک برداشت چربی را از نقاط ذکر شده انجام می دهد. این برداشت ها طی آزمایش هایی چربی را از خون و سلول های آسیب دیده جداسازی کرده سپس چربی مورد تایید را برای تزریق استفاده می کنند. این روش ممکن است عوارضی همانند تورم، کبودی، خونریزی، سلولیت و ایجاد زخم را به همراه داشته باشد.
عوارض تزریق چربی :
واکنش به مواد بی حسی
عفونت؛
از بین رفتگی عصب و بافت
آسیب به لایه های پوست
لخته شدن خون زیر پوست
تغییر در رنگ پوست
عدم تقارن در تزریق
کبودی
ورم
ایجاد زخم
آمبولی.
احتمال به وجود آمدن این عوارض بسیار کم است ولی با عدم رعایت برخی نکات این عوارض ممکن است رخ دهد. ازجمله نکاتی که باید برای جلوگیری از این عوارض رعایت شود، توصیه های قبل و بعد از تزریق است.این عوامل تاثیر بسزایی در عوارض احتمالی داشته و با انجام صحیح مراقبت ها می شود به بهبود سریع و بدون عارضه تزریق چربی کمک کرد. بهتر است در تمامی جلسات مشاوره با جراح شرکت کرده و به تمامی نکاتی که پزشک برای شما شرح می دهد، توجه ویژه ای داشته باشید.در نظر داشته باشید که افرادی که دارای شرایط و بیماری های خاصی باشند، کاندید مناسبی برای این روش جوان سازی نیستند. از جمله اشخاصی که نمی توانند این تزریق را انجام دهند می شود به افرادی با بیماری های خود ایمنی، ایدز، HIV مثبت، خانم های باردار و شیرده اشاره کرد.
مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی
حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق چربی از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، دیکلوفناک، ویتامین های E, C خودداری کنید. مصرف این چنین داروهایی سبب افزایش خونریزی در تزریق چربی می شود . اگر می خواهید کبودی های محل تزریق افزایش نیابد، باید از خوردن غذاهایی که حاوی سیر است یا نوشیدن چای سبز اجتناب کنید.نکته مهم دیگر این است که باید حداقل ۶ هفته قبل از تزریق مصرف دخانیات را ترک کرده و از خوردن نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. ترک دخانیات به شما کمک می کند که بهبود سریعی داشته باشید. همچنین نوشیدن الکل سبب عوارض بسیاری می شود.اگر نسبت به دارویی حساسیت دارید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. توجه به چنین نکاتی از عوارض بعد از تزریق جلوگیری می کند.
با توجه به اینکه این توصیه ها را قبل از تزریق انجام دادید، واجب است مراقبت های بعد از تزریق چربی را نیز انجام دهید. این نکات به شما کمک بسیاری می کند که به هدف خود برسید. از جمله مواردی که باید بعد از تزریق انجام دهید، از این قبیل است:از انجام کارهای سنگین و ورزش های خود طی ۷ تا ۱۰ روز دوری کنید. در این مدت باید محل تزریق با استفاده از باند کشی پوشانده شده و به آن قسمت فشار وارد نکنید.عوارضی چون تورم و کبودی در اکثر تزریق های چربی رخ می دهد اما اگر می خواهید این علائم با سرعت بیشتری کاهش یابند، می شود از کمپرس آب یخ استفاده کرد.بعد از تزریق از قرار گرفتن درمعرض نور خورشید اجتناب شود. همچنین نباید در فضاهای گرمی چون سنا قرار بگیرید.از نکات دیگر مصرف دارو هایی همانند آسپرین، ژلوفن و پروفن است. بعد از تزریق نیز باید از مصرف چنین داروهایی امتناع کنید. همچنین خوردن نمک سبب افزایش ورم می شود؛ از این رو آن را مصرف نکنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر