یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مکمل آمینو اسید در بدنسازی الزامی است یا خیر

عکس, مکمل آمینو اسید در بدنسازی الزامی است یا خیر
از آمینو اسیدها در بدنسازی استفاده کنیم یا خیر ؟ اصلا آمینو اسیدها چه هستند و چه فواید وضررهایی دارند ؟ این مکمل در بسیاری از منابع غذایی وجود دارد و نیازی نیست که آن را تهیه کنید و اگر آمینواسیدهای مورد نیاز بدن را از منابع طبیعی تامین کنید بسیار اثربخش تر خواهند بود .  با پیروی از رژیم غذایی سالم بدن سالم تر و زندگی بهتری خواهید داشت.

کدام غذاها شامل پروتئین و آمینو اسید هستند؟

ماست یونانی
تخم مرغ
بیف
سینه مرغ
پودر پروتین دار وی
پودر پروتین دار سویا
کنسرو تن
سالمون
سینه بوقلمون
پنیر پارمیزان
شیر ۱%
در صورتی که بدن شما پروتین کافی دارد هرگز مکمل استفاده نکنید!

مکمل ورزشی آمینو اسید (BCAA)

گاهی اوقات بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که حفظ بدن بعد از ورزش به اندازه خود ورزش اهمیت دارد. بدن شما بعد از ورزش وارد مرحله ریکاوری می شود، در این مرحله نیز عضله سازی صورت می گیرد و انرژی مصرف شده نیازمند جایگزینی است.در اینجاست که مصرف مکمل ورزشی آمینو اسید اهمیت ویژه ای دارد. آمینو اسید و یا بی.سی.ای.ای ترکیبی از آمینو اسیدهایی مانند لوسین، ایزولوسین و والین است. این مکمل ورزشی به افزایش استقامت بدن، قدرت و حجم عضلات، بازسازی ذخایر بدن، پروتین سازی و درمان کمبود پروتین در بدن کمک می کند.این مکمل بر روش جذب کربوهیدرات و چربی در بدن اثر می گذارد. ورزشکاران و بدنسازانی که فعالیت های شدید دارد سطک گلیکوژن خونشان پایین می آید و همین امر باعث بروز خستگی و کاهش عملکرد آنها می شود.مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ بر روی افرادی انجام شد که برای کاهش گلیکوژن خونشان از این مکمل ورزشی استفاده کردند. در این تحقیق یک گروه دارونما نیز وجود دارد. نتایج حاکی از آن بودند افرادی که از این مکمل استفاده کرده بودند گلیکوژن خونشان افزایش چشم گیری داشت.

مکمل ورزشی آمینو اسید و افزایش حجم عضلات!

یکی از دلایلی که ورزشکاران و بدنسازان را به سوی مصرف مکملها می کشاند افزایش حجم عضلاتشان است. لوسین آمینو اسیدی است سبب سنتز پروتین در عضلات و افزایش حجم آنها می شود.
استرس و فشاری که در طول ورزش به بدن وارد می شود رشد عضلات را تحریک می کند. در این شرایط استفاده از مکمل ورزشی مناسب سبب می شود عضلات توانایی لازم برای افزایش حجم را بدست بیاورند.

مکمل آمینو اسید و چربی سوزی!

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم مصرف مکمل ورزشی آمینو اسید سبب افزایش گلیکوژن خون در بدن ورزشکاران می شود. این مکمل ورزشی متابولیسم بدن را نیز بالا می برد و همین امر سبب می شود چربی به انرژی تبدیل شود. در نتیجه اگر قصد چربی سوزی دارید این مکمل کمک شایانی به شما می کند.
در اینجا ذکر این نکته حایز اهمیت است که مکملهای چربی سوز که در بازار موجود دهستند دارای محرکهایی هستند که متابولیسم بدن را افزایش می دهند اما این مکمل ورزشی نقش عمده ای در چربی سوزی شکم دارد و برای آن دسته از افرادی که به دنبال کوچک کردن شکم هستند مکملی محبوب به شمار می رود.

مکمل آمینو اسید و کاهش خستگی!

خستگی ذهنی فرآیندی است که در طول تمرینات مدام و طولانی ورزشی رخ می دهد. نتایج تحقیقات علمی حاکی از آن هستند که این مکمل ورزشی به کاهش و رفع این مشکل کمک شایانی می کند. معمولا در تمرینات سنگین میزان آمینو اسید در خون کاهش پیدا می کند و همین امر سبب می شود بدن تریپتوفان تولید کند. ترپیتوفان سبب ترشح هورمون سروتونین در مغز می شود و همین امر منجر به بروز خستگی ذهنی در ورزشکاران می شود. مصرف این مکمل ورزشی سبب می شود میزان آمینواسید خون افزایش یابد و همین امر بر رفع این مشکل تاثیر بسزایی دارد.
تنها یک نکته بسیار مهم در رابطه با استفاده از مکمل ورزشی آمینو اسید وجود دارد که در بالا بدان اشاره کردیم. این مکمل ها باید چندین بار در طول روز مورد استفاده قرار گیرند، و نباید آنها را تنها بعد از تمرین استفاده کنید. در نتیجه هرگز کارآیی نخواهد داشت. مکملهای آمینو اسید دار مکمل های گران قیمتی نیستند و به راحتی می توانید آنها را در خانه از سایت داروخانه آنلاین خریداری کنید!

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر