یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

مکمل بدنسازی در نوجوانی با هدف عضله و رشد قد و استخوان

بهترین قرص مکمل برای نوجوانان باید مکملی باشد که علاوه بر کمک به عضله سازی به رشد قد نوجوان ، به رشد استخوان ها و بدن او نیز کمک کند.

عکس, مکمل بدنسازی در نوجوانی با هدف عضله و رشد قد و استخوان

در ابتدا می گوییم بدترین مکمل ها برای نوجوانان مکمل هایی است که هورمون رشد یا تستوسترون دارند. دور این گونه مکمل ها را خط بکشید.  هم چنین نباید از مکمل‌های مبتنی بر محرک استفاده کنند.

 بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

۱-مکمل گینر

مکمل گینر برای نوجوانان  قابل استفاده است. این مکمل برای نوجوانانی که دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند علاوه بر افزایش وزن عضله سازی نیز کنند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.مکمل گینر برای نوجوانان در بهبود عملکرد ورزشی، تقویت قوای جسمی، عضله سازی، افزایش حجم، کاهش خستگی و… نیز کاربرد دارد. جهت تهیه بهترین مکمل گینر برای نوجوانان لازم است که به مراکز معتبر همچون داروخانه‌های انلاین و یا حضوری مراجعه نمایید.

۲-پودر پروتئین

پروتئین از اسیدهای آمینه ساخته‌ شده است. اسیدهای آمینه بلوک‌های ساختاری عضلات هستند؛ بنابراین، پروتئین یک ماده اساسی برای عضله سازی و ریکاوری عضلات به دنبال ورزش شدید است.برای بیشتر نوجوانان با تمرین سخت، ۰٫۷ تا ۰٫۹ گرم پروتئین به ازاء هر پوند وزن بدن کافی است. به‌ عنوان‌ مثال، اگر در حال حاضر ۱۵۰ پوند وزن ‌دارید، باید روزانه ۱۰۵-۱۳۵ گرم پروتئین باکیفیت خوب مصرف کنید. به‌طور ایده آل این مقدار باید در بین ۴-۶ وعده غذایی یا میان وعده پخش شود، به‌گونه‌ای که در هر وعده ۲۰-۳۰ گرم پروتئین در هرروز مصرف کنید.

اگر به‌ تازگی برنامه ورزش شدیدی را شروع کرده‌اید، یا مشغول برنامه تمرینی با حجم بالا هستید و یا به دلایلی میزان کالری مصرفی خود را محدود می‌کنید، ممکن است به پروتئین بیشتری برای حفظ توده عضلانی نیاز داشته باشید.استفاده از پودرهای پروتئینی باکیفیت بالا برای غنی‌سازی وعده‌های غذایی و میان وعده‌های مناسب، خوشمزه و مقرون‌ به‌ صرفه ایده خوبی برای نوجوانان است.

پروتئین‌های مختلفی ازجمله وی، سویا، تخم‌مرغ و کازئین را می‌توانید به این منظور استفاده کنید. اینکه بهترین مکمل بدن‌سازی برای نوجوانان کدام است، بستگی به نحوه و زمان استفاده شما از آن‌ها دارد.همگی آن‌ها می‌توانند مفید باشند و شما ممکن است تصمیم بگیرید بیش از یک نوع از این پروتئین‌ها را مصرف کنید تا به بهترین نحو نیازهای شما را برآورده سازد. مثلاً مکمل پروتئین وی یک انتخاب برای مصرف در طول روز و پس از تمرین است زیرا با جذب سریع می‌تواند به‌سرعت نیاز بدن به پروتئین را برطرف کند.

کازئین به دلیل جذب آهسته‌تر بهتر است قبل از خواب استفاده شود تا نیاز به پروتئین در ساعات طولانی خواب را فراهم کند.

پودر تخم‌مرغ با سرعت هضم و جذب متوسط می‌تواند در هرزمانی برای آزادسازی آمینواسیدهای مفید برای بدن مورداستفاده قرار بگیرد.

سویا هم منبعی از پروتئین خوب و کامل برای افراد گیاهخوار است. اگرچه کیفیت آن به‌اندازه پروتئین وی، کازئین و تخم‌مرغ نیست اما فواید سلامتی بسیاری خصوصاً برای خانم‌ها دارد.

۳- مکمل کراتین برای نوجوانان

در بسیاری از مطالعات، نشان داده‌شده است که مکمل کراتین برای نوجوانان باعث افزایش استقامت و عملکرد ورزشی کوتاه‌مدت مانند دویدن، وزنه‌برداری و پرش می‌شود. کراتین همچنین به افزایش وزن بدن در بیشتر کاربران کمک می‌کند.انواع مختلفی از کراتین وجود دارد به‌عنوان‌مثال، کراتین منوهیدرات خالص، کراتین مایع، کراتین میکرونیدل و موارد دیگر. بیشتر تحقیقات انجام‌شده در مورد کراتین با استفاده از کراتین منوهیدرات انجام‌شده است. در صورت استفاده از کراتین مونوهیدرات دوز مصرفی معمول آن ۵ گرم در روز است.

۴- مولتی‌ ویتامین
اگرچه مولتی‌ ویتامین‌ها احتمالاً تأثیر مستقیمی بر توانایی شما در تولید عضله و قوی‌تر شدن ندارد ولی از اهمیت بسیاری در برنامه غذایی کلی شما برخوردار هستند. علاوه بر این، شواهد جدید نشان می‌دهد که مصرف ریزمغذی‌های مناسب در قالب یک مکمل ممکن است استرس و اضطراب را کاهش دهد و به شما در بهبود استرس شدید جسمی و تمرکز ذهن کمک کند.این‌ها یافته‌های مهمی برای نوجوانان هستند و ما را به این نتیجه می‌رساند که مصرف مولتی‌ ویتامین بدنسازی باکیفیت بالا برای همه ورزشکاران که در پی سلامتی و عملکرد بهینه بدنی هستند، ضروری است.

۵- روغن ماهی

به اکثر نوجوانان آگاه به مباحث سلامتی آموزش داده‌شده است که از مصرف چربی خودداری کنند؛ بنابراین، ممکن است اضافه کردن روغن اضافی به رژیم غذایی شما معنی نداشته باشد؛ اما به خاطر داشته باشید که روغن‌های سالم مانند روغن ماهی تأثیر مطلوبی بر متابولیسم دارند.

درواقع، تحقیقات حاکی از افزایش متابولیسم، کاهش التهاب و درد مفاصل و بهبود ورزش با مصرف منظم این روغن‌ها است. روزانه ۱-۲ گرم روغن ماهی بخورید تا بیشترین غلظت اسیدهای چرب امگا ۳ – ایکوزاپنتائنویک (EPA) و اسید داکوزاهگزائنوئیک (DHA) را فراهم کند.“امگا ۳ فیش اویل بدون جیوه فرمولیتد ساینس“محصول کشور کانادا و یک مکمل غذایی مفید برای حفظ و بهبود سلامت قلب و عروق ، درمان افسردگی و بیماری‌های روحی ، درمان بیماری‌های مفصلی و مشکلات پوستی است.

۶- پروبیوتیک ها
مکمل‌های پروبیوتیک باکتری‌های روده را تنظیم کرده و عملکرد روده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. اگر نوجوانی هستید که مشغول ورزش شدید یا رقابت‌های ورزشی هستید به‌طور روتین تحت استرس قرار دارید و به دلیل مشغله زیاد کمبود خواب کافی دارید.

بنابراین این احتمال وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیافتد و این مسئله می‌تواند منجر به بیماری‌های مکرر و وقفه‌های آموزشی شما شود. یک مکمل پروبیوتیک ممکن است در چنین شرایطی به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. البته زندگی متعادل با تمام مشغله‌ها باید اولویت اول شما باشد.

۷- گلوتامین
گلوتامین فراوان‌ترین اسیدآمینه‌ای است که در بافت ماهیچه‌ای یافت می‌شود. عملکردهای مختلفی ازجمله تقویت ایمنی، کمک به جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و ریکاوری عضلات به گلوتامین نسبت داده می‌شود.دوز معمول روزانه گلوتامین بین ۳ تا ۵ گرم است و شما می‌توانید گلوتامین را قبل از رفتن به رختخواب مورد مصرف قرار دهید.

۸- بی سی ای ای
مکمل BCAA فعالیت ورزشی طولانی‌ مدت را بهبود می‌بخشد این آمینواسیدها شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند. آمینواسیدها اجزای سازنده پروتئین‌ها هستند و اگر می‌خواهید به حداکثر عملکرد و عضله سازی برسید از این آمینواسیدها استفاده کنید.

این مکمل به‌ویژه هنگامی‌ که همراه با کربوهیدرات قبل، حین یا طی مدت ۱-۲ ساعت بلافاصله پس از تمرین مصرف شود بهترین نتیجه را خواهند داشت. اگر مشغول دوره‌ای از تمرینات شدید و سنگین هستید از یک ترکیب آمینواسید باکیفیت استفاده کنید. دوز معمول روزانه اسیدهای آمینه بین ۳ تا ۸ گرم است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر