یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مکمل های درمان پوکی استخوان و قوی کردن استخوان ها

عکس, مکمل های درمان پوکی استخوان و قوی کردن استخوان ها

همه ی ما می دانیم که کلسیم و ویتامین دی برای استخوان ها چقدر مفید هستند اما برای جلوگیری از پوکی استخوان و درمان آن فقط کلسیم و ویتامین دی کافی نیست شما باید مکمل های زیر را با دوز مناسب هر روز مصرف کنید.

بور

بور معمولا در مولتی ­ویتامین­‌ها وجود ندارد. در مورد مصرف مکمل­‌های بور با پزشک خود مشورت کنید. اگر مکمل بور مصرف می­‌کنید، باید مراقب عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش ­ازحد آن، شامل حالت تهوع، استفراغ، خستگی و اسهال باشید.

بور یک عنصر کم­ مقدار است. به این معنی که بدن شما به مقدار زیادی از این عنصر نیاز ندارد. با این وجود، این عنصر دارای اهمیت زیادی است.

زیرا بدن شما را قادر می­‌سازد که به طور موثری از کلسیم استفاده کند. همچنین بور دارای خواصی است که با فعال کردن ویتامین­‌ها و مواد معدنی لازم برای شکل­ گیری استخوان­‌های سالم، به درمان و مدیریت پوکی استخوان کمک می‌­کند.

برای کمک به درمان پوکی استخوان روزانه بین ۳ تا ۵ میلی­ گرم بور نیاز دارید. بور به طور طبیعی در غذاهایی مانند سیب، انگور، آجیل، هلو و گلابی یافت می‌­شود.

سیلیسیوم

سیلیسیوم مانند بور معمولا در مولتی ­ویتامین­ها وجود ندارد. در مورد مصرف مکمل‌­های سیلیسیوم با پزشک خود مشورت نمایید.سیلیسیوم ماده معدنی کم­م قدار دیگری است که برای رشد استخوان­‌ها و همچنین تاندون­‌ها و رباط­‌ها ضروری است. مصرف حدودا ۲۵ تا ۵۰ میلی­ گرم سیلیسیوم در روز می­‌تواند به زنان مبتلا به پوکی استخوان کمک کند.

منیزیم

مقدار توصیه ­شده منیزیم ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی­ گرم در روز است. بنابراین اگر غذاهای فرآوری­ شده زیاد مصرف می­‌کنید، به احتمال زیاد در رژیم غذایی روزانه خود مقدار منیزیم کافی دریافت نمی­‌کنید.

منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند نان­‌های سبوس­دار، سبزیجات سبز تیره، و آجیل­‌ها یافت می‌­شود. منیزیم و کلسیم برای حفظ استحکام استخوان­‌ها و به عبارتی مدیریت پوکی استخوان با یکدیگر همکاری می‌­کنند.

منیزیم اغلب در مولتی­ ویتامین­‌های روزانه گنجانده شده است. ولی می‌­توان از یک مکمل منیزیم نیز استفاده کرد. نسبت تعادلی ایده‌­آل به صورت دو قسمت کلسیم و یک قسمت منیزیم است. اگر مولتی­ ویتامین شما ۱۰۰۰ میلی­ گرم کلسیم دارد، باید حاوی ۵۰۰ میلی ­گرم منیزیم باشد.

البته لازم است که مراقب علائم منیزیم اضافی مانند ناراحتی معده و اسهال باشید. این علائم نشان می­‌دهند که شما باید مصرف منیزیم را کاهش دهید.

ویتامین کا

ویتامین کا به اتصال کلسیم به استخوان­‌ها کمک می­‌کند. از این رو ایجاد تعادل دقیق در مصرف ویتامین کا ضروری می‌­باشد. دوز توصیه­ شده این مکمل ۱۵۰ میکروگرم در روز است.

مصرف ویتامین کا می­‌تواند با داروهای رقیق­ کننده خون مانند وارفارین (کومادین) تداخل ایجاد کند. همیشه قبل از افزایش مصرف ویتامین کا با پزشک خود صحبت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر