یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

مکمل های ورزشی مناسب برای تازه کارهای بدنسازی

عکس, مکمل های ورزشی مناسب برای تازه کارهای بدنسازی

اگر همین امروز در باشگاه ثبت نام کرده اید یا قصد دارید بدنسازی را در منزل شروع کنید بهتر است بدانید مصرف برخی از مکمل ها در همان آغاز کار ضروری است و شما باید آنها را تهیه و به شیوه درست آن مصرف کنید.

می توانید برای گرفتن نتیجه های بهتر و کمتر شدن آثار خستگی، از مکمل های مختلفی ازجمله کراتین، پروتئین وی(بهترین زمان خوردن پروتئین وی و تاثیر آن روی عضله سازی)، آمینو اسید، کربوهیدرات، گلوتامین(معجزه ی بدنسازی با مکمل گلوتامین)و غیره استفاده کنید.

افرادی که تمرینات سنگین بدن سازی را انجام می دهند، چه آماتور باشند و چه پیشرفته، با مصرف مکمل های مخصوص بعد از ورزش می‌توانند زمان ریکاوری عضلات را کوتاه‌تر کنند و همین نکته باعث می شود نیاز داشته باشند تا انواع مکمل‌های بعد از تمرین را بشناسند. بهترین راه برای ریکاوری کردن بعد از ورزش، مصرف این مکمل ها می باشد. از بین بهترین و مهم‌ترین مکمل های بعد از تمرینات ورزشی می‌توان به ایزوله پروتئین آب پنیر، کراتین، بتائین و اسید آمینه اشاره کرد.

کافئین (عوارض و خطرات خوردن کافئین بیش از حد)

کافئین از مکمل‌های موردنیاز و در دسترس است که ورزشکاران می‌توانند به گونه‌های مختلف آن را مصرف کنند. برخلاف تصور عموم، بهترین نوع مصرف کافئین قهوه نیست. مکمل کافئین را می توانید به صورت قرص با مارک های مختلف در بازار پیدا کنید. بر اساس تجربه و تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف قرص کافئین برای ورزشکاران اثربخش‌تر از قهوه می باشد. این مکمل ها قیمت مقرون به صرفه ای هم دارند و اگر به درستی مصرف شوند، می توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

کافئین می تواند انرژی لازم را هنگام ورزش به شما بدهد. گفته می شود به طور عادی برای گرفتن نتیجه مناسب، کافیست ۳ میلی‌گرم از این مکمل را برای هر یک کیلوگرم از وزن فرد استفاده کنید و آن را سی دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید.

کراتین

روی کراتین به عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مکمل های بدنسازی، تحقیقات گسترده‌ای انجام گرفته است و این مکمل بر اساس رده بندی کمیته ورزشی استرالیا یا AIS در دسته A گذاشته می شود و اثرگذاری آن در زمینه ورزش بدنسازی به اثبات نیز رسیده است. کراتین به آزادسازی انرژی عضله‌ها کمک می کند و از این طریق، سبب افزایش استقامت بدن می شود. قیمت آن نیز معقول است و تمرین های ورزشی در کنار مصرف این مکمل، به صورت چشمگیری به خوبی نتیجه می دهند.

مکمل بدنسازی اصل از کجا بخریم

یکی از دغدغه های افراد ورزشکار تهیه مکمل است. تأثیر چشمگیری که مکمل ها در نتیجه ورزش ها و تمرینات سخت بدن سازی می گذارند، سبب می شود تا افراد حتی مکمل های گران قیمت را خریداری کنند. خوب است بدانید که استاندارد بودن مکمل ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است مارک های مطمئن را برای این کار انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال یک مکمل اورجینال و اصل هستید که در گرانی قیمت مکمل، با قیمت مناسبی عرضه شود، می توانید با مراجعه به سایت داروخانه ۲۴، بهترین مکمل‌ها را با توجه به شرایط و برنامه ورزشی خود، تهیه کنید.

پروتئین ها

مصرف پروتئین ها ازجمله پودر پروتئین وی، برای بدنسازان ضروری است. یکی از بهترین مکمل‌هایی که بدنسازان می توانند در برنامه غذایی خود در نظر بگیرند، مکمل پروتئین است. این مکمل را می توانید به همراه شیر یا آب ترکیب کنید. البته توجه داشته باشید. پروتئین وی آلبومین نوع دیگری از پروتئین است که دارای ۴۲ تا ۴۳ درصد پروتئین بوده که می تواند جایگزین خوبی برای میان وعده شما باشد.پروتئین‌ها را می‌توانید به گونه‌های مختلف مصرف کنید. این مکمل ها به دلیل داشتن ترکیبات موردنیاز بدن، می توانند قبل و بعد از تمرین، مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین پروتئین‌ها قدرت جذب بسیار بالایی دارند و بسیار محبوب هستند. حتی در هنگام تمرین نیز می‌توانید از این مکمل استفاده کنید.

کربوهیدرات ها

زمانی که تمرینات استقامتی انجام می دهید، ذخایر گلیکوژن، فسفاژن و آمینو اسیدها در بدن تخلیه می‌شوند و جبران آن ها در بدن بسیار حائز اهمیت. استفاده از کربوهیدرات به عنوان مکمل، در هنگام ورزش و بعد از آن باعث تسهیل ذخیره گلیکوژن‌ها می‌شود و ریکاوری را سریع‌تر انجام می‌دهد. البته در صورتی که از کربوپروتئین استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد به مصرف کربوهیدرات نیازی نخواهید داشت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر