یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

میزان تاثیر پماد هیدروکینون روی سفیدی بدن

عکس, میزان تاثیر پماد هیدروکینون روی سفیدی بدن

آیا از خاصیت روشن کنندگی پوست پماد هیدروکینون روی پوست چیزی شنیده اید ، آیا این واقعیت دارد؟ این پماد چگونه پوست را روشن میکند ؟ میزان تاثیر و عوارض آن چیست؟ موارد مصرف آن چیست ؟ چقدر پس از استفاده نتیجه را خواهیم داد ؟

در پاسخ به سوال اول بله این پماد خاصیت سفید کنندگی دارد.

روش روشن کنندگی این پماد چگونه است ؟

پماد هیدروکینون  با کاهش دادن ملانوسیت های پوست تولید ملانین را متوقف می کند، همچنین هیدروکینون با مهار آنزیم تیروزیناز نیز می تواند باعث توقف تولید ملانین شود.

چقدر طول می کشد تا اثر کند ؟

این ماده برای تاثیرگذاری درمانی معمولا به طور متوسط حدود ۴ هفته زمان نیاز دارد و هم چنین برای تاثیر گذاری دائمی بر روی برخی بیماری ها شاید نیاز به استفاده دائمی از آن نیز وجود داشته باشد.اگر بعد از استفاده ۳ ماه از این پماد هیچ پیشرفتی قابل مشاهده نبود، با یک متخصص پوست برای حل مشکل خود مشورت کنید.البته در صورت مشاهده بهبودی می توان از این محصول تا سقف ۴ ماه نیز استفاده نمود و سپس مصرف را کم کرد، توجه کنید که از استفاده بیش از ۵ ماه از پماد هیدروکینون بسیار خطرناک است.

جایگزین های این پماد برای روشنی پوست:

ویتامین B-3: این ماده برای جلوگیری از تیره تر شدن رنگ پوست بسیار مفید است.

آنتی اکسیدان ها: ویتامین های A و C معمولا دارای خاصیت ضد پیری و روشن کننده پوست هستند ، همچنین آنتی اکسیدان ها می توانند به جلوگیری از بروز اختلال های پوستی کمک کنند.

اسید های گیاهی: بر خلاف باور عامه مردم اسید همیشه ماده شیمیایی نیست، بسیاری از مواد تشکیل دهنده کرم های مراقبت از پوست در واقع اسید های گیاهی هستند ، مانند اسید کوجیک .

موارد مصرف این پماد چیست؟

علائم التهابی اگزما و پسوریازیس
جای جوش و آکنه
لکه های سنی
خال ها
ملازما

روش استفاده از  هیدروکینون:

قبل از استفاده پماد هیدروکینون یک تست انجام دهید تا متوجه شوید که به این ماده حساسیت و آلرژی دارید یا خیر.برای انجام این کار مقداری از پماد را بر روی مچ دست یا پشت بازو خود بمالید اگر تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت اثر آلرژیک احساس نکردید (این اثرات مانند: سوزش و خارش می باشند) این ماده برای پوست شما امن است.

بطور کلی می توانید مقدار کمی از محصول را به طور مساوی در سراسر منطقه آسیب دیده اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.بهتر است از این محصول در شب استفاده شود و یا همراه با پماد هیدروکینون از کرم ضد آفتاب نیز استفاده شود.

هیدروکینون به نور آفتاب واکنش نشان می دهد و باعث افزایش فشار خون و تاثیر درمانی معکوس می شود.


عوارض جانبی هیدروکینون( عوارض این دارو فقط در استفاده دراز مدت یعنی بیش از ۵ ماه رخ می دهد)

التهاب
حساس شدن پوست
جوش، کهیر
اختلال در تنفس
تغییر رنگ ناخن
این موارد اغلب در افرادی که بیش از ۵ ماه از محصول استفاده کرده اند مشاهده شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر