یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

میزان رضایت از تاثیر آمپول بیوتین و بپانتن چقدر است

عکس, میزان رضایت از تاثیر آمپول بیوتین و بپانتن چقدر است

آمپول بیوتین و بپانتن یکی از معروف ترین آمپولهای تقویت مو هستند که در بین مردم شناخته شده می باشند. آمپول بیوتین و مکمل آن میتوانند بیشتر مشکلات موها را حل کرده و ریزش را متوقف کنند. اینکه شما تصویر کنید با تزریق یک الی دو آمپول مشکلات موها حل می شود غیر ممکن است. شما باید هفته ای یکبار هر دو آمپول را به صورت هم زمان در دو عضله باسن تزریق کنید. اثرات سه ماه بعد پدیدار می شود.در بین انواع روش‌های تقویتی مو، آمپول بیوتین و آمپول بپانتن جزو معروف‌ترین و شاید کارآمدترین مواردی هستند که معمولا توسط متخصصین پوست و مو و یا متخصصین زیبایی، به افراد توصیه می‌شوند. اما مکانیزم تاثیرگذاری این دو آمپول تقویتی مو به چه صورتی است؟این دو آمپول حاوی دو ویتامین بیوتین و بپانتن هستند که به ترتیب با نام B7 و B5 نیز شناخته می‌شود. این دو ویتامین برای پوست سر و مو ارزشمند و ضرروی به حساب آمده و نقش مهمی را در تقویت مو ایفا می‌کنند. این دو ویتامین آنقدر اثرگذاری بالایی دارند که در گذشته‌ای نه چندان دور توسط بسیاری از پزشکان برای افرادی که دارای موهای ضعیف یا ریزش مو بودند، به‌ صورت خوراکی تجویز می‌شدند.

بیوتین (Biotine) در بهبود تکثیر سلول‌ها، تولید و تجزیه پروتئین و اسیدهای آمینه و همچنین تنظیم قند خون بدن کمک شایانی نموده و یکی از ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت پوست سر و طراوت موهای شما به حساب می‌آید. این ویتامین تا اندازه‌ای اثرگذار است که آن را با نام ویتامین اچ، برگرفته از سرواژه (Hair) نیز می‌شناسند.

کمبود ویتامین B7 یا بیوتن معمولا با علایمی مانند خشکی پوست سر، شوره سر، مو خوره، ریزش مو و حتی مشکلاتی در سیستم گوارش نظیر یبوست، خود را نشان می‌دهد. البته کمبود شدید بیوتین در بدن معمولا به ندرت رخ می‌دهد، چرا که در روده باکتری‌های مفیدی وجود دارند که مسئول تولید این ویتامین با ارزش هستند. اما اگر با مصرف داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک، این باکتری‌ها را از بین ببرید، در صورت نیاز باید از قرص یا آمپول بیوتین استفاده نمایید.

مواد غذایی مختلف از جمله هویج، تخم مرغ، گردو، بادام و سایر مغزیجات، چغندر، شیر گاو و بز، انواع توت، پیاز، آووکادو، مخمر آبجو، به میزان قابل توجهی بیوتین دارند. معمولا بدن یک فرد بالغ و بزرگسال روزانه به ۳۰ میکروگرم و بدن نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال به ۲۵ میکروگرم ویتامین B7 نیاز دارد.

نقش بپانتن در بدن
بپانتن یا ویتامین B5 یکی از ویتامین‌های مهم برای متابولیزم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و تولید و تجزیه پروتئین‌هاست. بدن انسان برای تولید چربی‌های ساختاری یا لیپیدها به این ویتامین نیاز داشته و به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین، بپانتین را نیز در کنار بیوتین تجویز می‌کنند. استفاده از این دو ویتامین در کنار هم، باعث می‌شوند تا پوستی با طراوات و سالم به همراه موهایی با رشد مناسب و باکیفیت داشته باشید.براساس یافته‌های اخیر علم پزشکی، مقدار مورد نیاز ویتامین B5 در بدن یک انسان بالغ، روزانه ۱۰ میلی‌گرم است که فرد می‌تواند این مقدار را از طریق منابع غذایی نظیر انواع گوشت، تخم‌ مرغ، جگر مرغ، سیب‌ زمینی، کلم بروکلی، ماهی سالمون و قارچ، تامین کند.کمبود این ویتامین معمولا باعث بروز علایمی مانند کاهش رشد موی سر، افسردگی، بی‌خوابی، خستگی مزمن، تحریک پذیری و بی‌قراری می‌شود. اگر رژیم غذایی روزانه شما مقدار مورد نیاز ویتامین بپانتین یا اسید پانتوتنیک بدنتان را تامین نمی‌کند، بهتر است از مکمل‌های تغذیه‌ای حاوی این ویتامین مهم استفاده نمایید.

عوارض جانبی بیوتن و بپانتین:به‌طور کلی دو ویتامین B7 و B5 جزو ویتامین‌های بی‌خطر طبقه‌بندی می‌شوند، اما مانند هر ماده دیگری، بدن انسان برای ارایه بهترین عملکرد خود به مقدار مشخصی از آنها نیاز دارد. براساس گزارشات منتشر شده، مصرف ویتامین بیوتن تا دوز ۳۰۰۰ میکروگرم در روز برای افراد بزرگسال نیز بی‌خطر اعلام شده است. از سوی دیگر، باتوجه به اینکه بیوتین یک ویتامین از نوع محلول در آب است، معمولا مقادیر اضافی آن توسط ادارد دفع می‌شود.اما در خصوص ویتامین بپانتین، از آنجایی که ویتامین‌های گروه B به طور کلی سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهند، بهتر است مصرف خوراکی یا تزریق آنها در روز انجام گیر تا باعث بی‌قراری یا بی‌خوابی فرد نشود. همچنین، در صورتی که به بیماری‌‌های قلب و عروق، حساسیت پوستی، بیماری‌های کلیوی، فشار خون و یا سایر مشکلات زمینه‌ای مبتلا هستید،توصیه می‌شود حتما پیش از تزریق آمپول یا مصرف مکمل‌های تخصصی بپانتین، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تاثیر آمپول بیوتین بپانتن در داشتن موهایی سالم

آمپول‌های Biotine و Bepanthene شرکت بایر
شرکت بایر آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین لابراتوارهایی است که در زمینه تولید انواع محصولات درمانی برای پوست سر و مو فعالیت می‌کند. بسته آمپول بپانتین عرضه شده توسط این شرکت حاوی ۶ عدد آمپول با ۲۵۰ میلی‌گرم بپانتن (B5) است. آمپول بیوتن این شرکت نیز در بسته‌‌بندی ۶ عددی ارایه شده که هر آمپول حاوی ۵ میلی‌گرم (۵۰۰۰ میکروگرم) ویتامین B7 یا بیوتن است.

معمولا متخصصین پوست و مو، به منظور اثربخشی هر چه بیشتر روند درمان، استفاده از این دو آمپول را در کنار هم توصیه نموده و تزریق نیز در قسمت مختلف انجام می‌شود. دوره مصرف معمول این دو آمپول به صورت یک بار تزریق در هر هفته بوده و مدت درمان با این روش نیز معمولا تا شش هفته ادامه خواهد داشت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر