یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ناگت با سویا و گیاهان خوشمزه و پر انرژی

عکس, ناگت با سویا و گیاهان خوشمزه و پر انرژی

برای اینکه روغن کمتر جذب ناگت‌ها شود، بهتر است از روغن سرخ کردنی استفاده کنیم.

سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
شیر نصف پیمانه
آرد نان
سس خردل

سویا ۲۰۰ گرم
لوبیا سفید ۱۰۰ گرم
پودر پیاز یک قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پودر تخم کتان یک قاشق غذا خوری

ابتدا لوبیا را از حداقل ۶ ساعت قبل داخل یک کاسه آب قرار می‌دهیم تا نفخ آن گرفته شود، سپس آبکشی می‌کنیم و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم نخود به مدت یک ساعت بپزد، سپس آنرا آبکشی می‌کنیم و داخل مخلوط کن می‌ریزیم. در ادامه جو پرک را به همراه شیر گیاهی به مخلوط کن اضافه می‌کنیم.

حالا پیاز و سیب زمینی را پوست می‌گیریم، سپس به صورت ۴ قارچ خرد کرده و به همراه مقداری پودر سیر، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و پنیر و تخم مرغ به مخلوط کن اضافه می‌کنیم و مواد را به خوبی میکس می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند.

یک کاسه آب جلوی دستمان قرار می‌دهیم، سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه می‌ریزیم و آنرا نیز جلوی دستمان قرار می‌دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، دستمان را با آب خیس می‌کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مواد بر می‌داریم و در دستانمان شکل می‌دهیم.سپس آنرا درون پودر سوخاری (آموزش درست کردن پودر سوخاری خونگی) می‌غلطانیم تا کاملا پوشش داده شود. در ادامه درون روغن داغ می‌اندازیم تا سرخ شود. به همین ترتیب تمام مایه ناگت را آماده کرده و سرخ می‌کنیم.

پس از اینکه هر دو سمت ناگت‌ها کاملا طلایی شد، آن‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان ناگت‌ها را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر