یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نحوه تبدیل فیلم های قدیمی ویدیو ها به فایل دیجیتال

عکس, نحوه تبدیل فیلم های قدیمی ویدیو ها به فایل دیجیتال
هنوز هم در منزل خود از آن فیلم های قدیمی که داخل دستگاه ویدیو می گذاشتن و تماشا می کردند دارید ؟ دوست دارید آن را تبدیل به فیلم های دیجیتال کنید ؟ به آن فیلم های قدیمی وی اچ اس می گویند. برای تبدیل آن به فیلم دیجیتال شما به  به یک دستگاه ضبط ویدئو کاست یا VCR نیاز دارید. درضمن باید VCR خود را به کامپیوتر متصل کنید. برای این‌کار به یک مبدل آنالوگ نیاز دارید. این مبدل‌ها یک پلاگین USB در یک طرف و کابل مخصوص ویدئو RCA در طرف دیگر دارند. مدل‌های گران‌تر آداپتور SCART نیز دارند.باید با استفاده از مبدل آنالوگ دستگاه VCR را به کامپیوتر خود متصل کنید. انتهای USB مبدل را به لپ‌تاپ ویندوز متصل کرده و سمت دیگر آن را به دستگاه VCR خود متصل کنید. هنگام اتصال به رنگ فیش‌ها توجه کنید: قرمز و سفید برای صدا و زرد برای تصویر. از کابل‌های RCA یا آداپتور SCART استفاده کنید و نه هر دو.بیشتر مبدل‌های آنالوگ نرم افزار مخصوص خود را دارند. معمولاً این نرم‌افزار‌ها بسیار ساده هستند و نیاز به کار خاصی ندارند. تنها کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل نرم‌افزار را بخوانید و همان کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای ضبط شدن همه‌ی فیلم باید بگذارید کل فیلم پخش شود.
نرم‌افزار شخص ثالث
شما می‌توانید از این ابزار‌های ضبط VHS شخص ثالث استفاده کنید.
۱- مبدل VHS به DVD Golden Videos
چگونه ویدئو‌های VHS قدیمی را دیجیتالی کنیم؟
مبدل VHS به DVD Golden Videos یک اپلیکیشن است که می‌تواند نوار VHS را به صورت فایل روی کامپیوتر شما ذخیره کند و یا آن را به صورت مستقیم روی DVD رایت کند. اگر می‌خواهید فایل را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید فرمت آن باید AVI یا MPEG باشد.
قابلیت اصلی این اپلیکیشن ترمیم ویدئو است. این قابلیت طوری طراحی شده که لرزش را گرفته و به ویدئو رنگ اضافه کند. برای این کار نیازی نیست کار خاصی بلد باشید. این اپلیکیشن همه چیز را به شما یاد می‌دهد.
این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری نیز مثل به اشتراک گذاری مستقیم ویدئو روی یوتوب و یا آپلود آن روی فضای ابری را دارد.
۲- VirtualDub
اگر یک گزینه‌ی رایگان می‌خواهید از VirtualDub استفاده کنید. این اپلیکیشن منبع باز را می‌توانید روی SourceForge بیابید. این اپلیکیشن به اندازه‌ی Adobe Premiere قابلیت‌های ویرایش حرفه‌ای ندارد، اما سریع عمل می‌کند و سبک است. بزرگ‌ترین قابلیت این اپلیکیشن فیلتر‌های جالب آن است.
۳- AVS Video Editor
AVS Video Editor گران‌ترین در بین گزینه‌هایی است که به شما معرفی کردیم، اما استفاده از آن بسیار ساده است. قیمت این اپلیکیشن ۳۹ دلار در سال و یا ۵۹ دلار برای همیشه است.
این اپلیکیشن استاندارد‌های تلویزیون زیادی را از جمله NTSC، PAL و SECAM را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را با خروجی XviD (MPEG۴) یا DVD (MPEG۲) ذخیره کنید.
AVS Video Editor یک ویرایش‌گر همه کاره است. شما می‌توانید فایل‌های AVI HD, WMV HD, TOD, AVCHD, MOD و MTS/M۲TS را ویرایش کنید. بعلاوه می‌توانید از بیش از سیصد افکت ویدئو استفاده کنید و منوها، صداها، متون و زیرنویس‌های خود را به آن اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر