یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نحوه ی تغییر فونت در گوشی های موبایل

عکس, نحوه ی تغییر فونت در گوشی های موبایل

آیا قابلیت تغییر فونت در گوشی های موبایل اندروید وجود دارد ؟ در این پست به شما آموزش می دهمی که چگونه فونت موبایل خود را تغییر دهید. می‌توان در دستگاه‌های سامسونگ با مراجعه به مسیر Settings، سپس Display و در انتها Font size and style، قابلیت تغییر فونت را در اختیار گرفت. تنها کافی است که در این صفحه فونت موردنظر خود را انتخاب کنید. تغییرات به صورت آنی صورت می‌گیرد و نیازی به راه اندازی دوباره دستگاه نیست. توجه داشته باشید که فونتی که در این بخش انتخاب می‌کنید در همه بخش‌های رابط کاربری دستگاه شما، از نوار وضعیت گرفته تا منوی برنامه‌ها و حتی در برنامه‌های پیام رسان نیز نمایش داده می‌شود.

تغییر فونت دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از برنامه‌ها و Launcher‌ها:اگر در حال حاضر قادر نیستید با استفاده از منوی تنظیمات دستگاه خود، فونت آن را تغییر دهید باید از Launcher‌های سفارشی که این روز‌ها به وفور یافت می‌شوند استفاده کنید. این برنامه‌ها سبب جایگزینی صفحه Home دستگاه‌ها شده و معمولاً بر روی دیگر المان‌های رابط کاربری نیز تاثیراتی را می‌گذارند. به این ترتیب استفاده از برنامه‌های تعویض فونت، به طور معمول با تغییر در ظاهر دیگر بخش‌ها نیز همراه خواهد شد.
در هر صورت باید گفت که در حال حاضر برنامه‌ها و Launcher‌هایی وجود دارند که می‌توانند قابلیت تغییر فونت دستگاه‌های اندرویدی را فراهم کنند. در زیر می‌توانید با بهترین این برنامه‌ها آشنا شوید و نحوه کار با آن‌ها را فرا بگیرید:

برنامه Apex Launcher
بدون شک Apex Launcher یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های Launcher  برای سیستم عامل اندروید است. پس از دانلود و نصب این برنامه بر روی دستگاه خود، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا امکان تعویض فونت بخش‌های مختلف فراهم شود. توجه داشته باشید که Apex Launcher به صورت سیستمی عمل نمی‌کند و تنها قادر است فونت موجود در بخش‌های مختلف خود را تغییر دهد. از سوی دیگر Apex Launcher یک برنامه غیررایگان محسوب می‌شود که در بعضی از شرایط هزینه استفاده از آن نیز قابل توجه است.

برای تغییر فونت صفحه Home دستگاه خود مراحل زیر را طی کنید:

-وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
-گزینه مشخص شده با عنوان Home Screen را لمس کنید.
-در گام بعد گزینه Layout and Style را انتخاب نمایید.
-در پایان گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن در صفحه Home گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

برای تغییر فونت منوی برنامه‌های دستگاه خود مراحل زیر را طی کنید:

-وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
-گزینه مشخص شده با عنوان App Drawer را لمس کنید.
-در گام بعد گزینه Drawer Layout & Icons را انتخاب نمایید.
-در پایان با پیمایش به پایین صفحه گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن در منوی برنامه‌های گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

همچنین می‌توانید برای تغییر فونت پوشه‌های گوشی خود مسیر زیر را دنبال کنید:

-وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
-گزینه مشخص شده با عنوان Folder را لمس کنید.
-در پایان با پیمایش به پایین صفحه گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن برای پوشه‌های گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر